rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu

Social competence in early childhood

Thumbnail
2017
bitstream_5730.pdf (2.239Mb)
Authors
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Contributors
Vuković Mile
Jugović Aleksandar
Popović-Ćitić Branislava
Ilić Snežana
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Društveni život u ranom detinjstvu, tj. u razdoblju od rođenja deteta do polaska u školu, nije jednostavan. Uspešno odolevanje društvenim izazovima podrazumeva posedovanje brojnih veština, uključujući komunikacione sposob- nosti, regulaciju emocija, samoregulaciju, znanje o delotvornim društve- nim strategijama i samopouzdanje u brojnim socijalnim situacijama. Iako su socijalne kompetencije ograničene tokom ranog detinjstva u odnosu na socijalne kompetencije u odraslom dobu, ovaj period je vreme brzorazvijajućih sposobnosti. Mala deca često pokazuju izuzetnu veštinu u pregovaranju to- kom njihovih društvenih interakcija. Ovaj rad će razmatrati socijalne kompetencije tokom ranog detinjstva, iz teorijske i empirijske perspekti- ve. Isto tako, veoma je važno definisati nekoliko osnovnih veština koje formiraju kvalitet socijalne kompetencije, kao što su samoregulacija, rešavanje društvenih problema i prosocijalno ponašanje. Rad donosi i neke pre- uzete istraživačke zaključke u... vezi sa socijalnom kompetencijom dece s lakim i umerenim teškoćama u mentalnom razvoju.

Social life in early childhood, i.e. period from child’s birth till school age, is not simple. Successfully resisting social challenges involves numerous skills, such as communicational abilities, regulation of emotion, self-regulation, knowledge of effective social strategies and confidence, in numerus social situations (Raby et al., 2015). Although social competencies are limited during early childhood in relation to social competences in adulthood, this period is a time of rapidly developing abilities. Indeed, small children often exhibit extraordinary negotiation skills during their social interactions (Barandiaran et al., 2015). This paper will consider social competences during early childhood, from a theoretical and empirical perspective. It is very important to define several basic skills that form the quality of social competence, such as self-regulation, solving social problems and prosocial behavior. The paper also considers some previous research conc...lusions regarding the social competence of children with mild and moderate mental development difficulties.

Keywords:
socijalna kompetentnost / veštine / ponašanje / rizici u ranom detinjstvu / prevencija / social competence / skills / behavior / risks in early childhood, prevention
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017., 2017, 19-27
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-105-1

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2660
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
PY  - 2017
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2660
AB  - Društveni život u ranom detinjstvu, tj. u razdoblju od rođenja deteta do
polaska u školu, nije jednostavan. Uspešno odolevanje društvenim izazovima
podrazumeva posedovanje brojnih veština, uključujući komunikacione sposob-
nosti, regulaciju emocija, samoregulaciju, znanje o delotvornim društve-
nim strategijama i samopouzdanje u brojnim socijalnim situacijama. Iako
su socijalne kompetencije ograničene tokom ranog detinjstva u odnosu na
socijalne kompetencije u odraslom dobu, ovaj period je vreme brzorazvijajućih
sposobnosti. Mala deca često pokazuju izuzetnu veštinu u pregovaranju to-
kom njihovih društvenih interakcija. Ovaj rad će razmatrati socijalne
kompetencije tokom ranog detinjstva, iz teorijske i empirijske perspekti-
ve. Isto tako, veoma je važno definisati nekoliko osnovnih veština koje
formiraju kvalitet socijalne kompetencije, kao što su samoregulacija,
rešavanje društvenih problema i prosocijalno ponašanje. Rad donosi i neke pre-
uzete istraživačke zaključke u vezi sa socijalnom kompetencijom dece s lakim
i umerenim teškoćama u mentalnom razvoju.
AB  - Social life in early childhood, i.e. period
from child’s birth till school age, is not
simple. Successfully resisting social
challenges involves numerous skills, such
as communicational abilities, regulation
of emotion, self-regulation, knowledge of
effective social strategies and confidence,
in numerus social situations (Raby et al.,
2015). Although social competencies are
limited during early childhood in relation
to social competences in adulthood, this
period is a time of rapidly developing
abilities. Indeed, small children often exhibit
extraordinary negotiation skills during
their social interactions (Barandiaran et
al., 2015). This paper will consider social
competences during early childhood, from
a theoretical and empirical perspective.
It is very important to define several
basic skills that form the quality of social
competence, such as self-regulation, solving
social problems and prosocial behavior.
The paper also considers some previous
research conclusions regarding the social
competence of children with mild and
moderate mental development difficulties.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i
problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017.
T1  - Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu
T1  - Social competence in early childhood
EP  - 27
SP  - 19
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660
ER  - 
@conference{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana",
year = "2017",
abstract = "Društveni život u ranom detinjstvu, tj. u razdoblju od rođenja deteta do
polaska u školu, nije jednostavan. Uspešno odolevanje društvenim izazovima
podrazumeva posedovanje brojnih veština, uključujući komunikacione sposob-
nosti, regulaciju emocija, samoregulaciju, znanje o delotvornim društve-
nim strategijama i samopouzdanje u brojnim socijalnim situacijama. Iako
su socijalne kompetencije ograničene tokom ranog detinjstva u odnosu na
socijalne kompetencije u odraslom dobu, ovaj period je vreme brzorazvijajućih
sposobnosti. Mala deca često pokazuju izuzetnu veštinu u pregovaranju to-
kom njihovih društvenih interakcija. Ovaj rad će razmatrati socijalne
kompetencije tokom ranog detinjstva, iz teorijske i empirijske perspekti-
ve. Isto tako, veoma je važno definisati nekoliko osnovnih veština koje
formiraju kvalitet socijalne kompetencije, kao što su samoregulacija,
rešavanje društvenih problema i prosocijalno ponašanje. Rad donosi i neke pre-
uzete istraživačke zaključke u vezi sa socijalnom kompetencijom dece s lakim
i umerenim teškoćama u mentalnom razvoju., Social life in early childhood, i.e. period
from child’s birth till school age, is not
simple. Successfully resisting social
challenges involves numerous skills, such
as communicational abilities, regulation
of emotion, self-regulation, knowledge of
effective social strategies and confidence,
in numerus social situations (Raby et al.,
2015). Although social competencies are
limited during early childhood in relation
to social competences in adulthood, this
period is a time of rapidly developing
abilities. Indeed, small children often exhibit
extraordinary negotiation skills during
their social interactions (Barandiaran et
al., 2015). This paper will consider social
competences during early childhood, from
a theoretical and empirical perspective.
It is very important to define several
basic skills that form the quality of social
competence, such as self-regulation, solving
social problems and prosocial behavior.
The paper also considers some previous
research conclusions regarding the social
competence of children with mild and
moderate mental development difficulties.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i
problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017.",
title = "Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu, Social competence in early childhood",
pages = "27-19",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660"
}
Đurić-Zdravković, A.,& Japundža-Milisavljević, M.. (2017). Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i
problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017.
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 19-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M. Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i
problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017.. 2017;:19-27.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, "Socijalna kompetencija u ranom detinjstvu" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup „Prevencija razvojnih smetnji i
problema u ponašanju”, Beograd, 21. Decembar 2017. (2017):19-27,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2660 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB