rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes

Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu

Thumbnail
2009
263.pdf (2.769Mb)
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Vučinić, Vesna
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children.
U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
Keywords:
Montessori method / special education and rehabilitation / burnout syndrome / Montesori metod / specijalna edukacija / rehabilitacija / burnout sindrom
Source:
Beogradska defektološka škola, 2009, 1, 189-195
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/266
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
AU  - Vučinić, Vesna
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/266
AB  - The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children.
AB  - U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes
T1  - Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu
EP  - 195
IS  - 1
SP  - 189
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266
ER  - 
@article{
author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Vučinić, Vesna",
year = "2009",
abstract = "The paper treats different aspects of implementation of the Montessori method in education and rehabilitation of the position of the prevention the burnout syndrome as the syndrome which have very bad influence at the professional activity and competency of much professions such as education, rehabilitation and nursery professions. The paper point up the significant topics of the method and the possibility to create the new educational settings without symptoms of stress and trauma. It also point out the possibility to change the traditional methods of working with various kind of population of children., U radu je prikazan Montesori metod u osnovnim postavkama koje čine njegovu profesionalnu suštinu i značenje važnim za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. U finalnim razmatranjima istaknut je značaj ovog metoda kao jednog od mogućih načina prevladavanja problema profesionalnog sagorevanja kao sindroma novijeg datuma koji se vezuje i za profesije u oblasti pedagogije i specijalne edukacije i rehabilitacije kao profesije koja si podložne pojavi stresnih i traumatskih reakcija. O tome je do sada nedovoljno pisano u našoj sredini pa je u radu u osnovnim naznakama data struktura i suština ovog metodskog pristupa u radu sa različitom populacijom dece u odnosu na tradicionalne profesionalne koncepte angažovanja kao dominantne u ovoj oblasti.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes, Primena Montesori metoda u definisanju profesionalnih kompetencija različitih profesija u obrazovnom procesu",
pages = "195-189",
number = "1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266"
}
Maćešić-Petrović, D., Japundža-Milisavljević, M.,& Vučinić, V.. (2009). The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1), 189-195.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266
Maćešić-Petrović D, Japundža-Milisavljević M, Vučinić V. The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes. in Beogradska defektološka škola. 2009;(1):189-195.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Vučinić, Vesna, "The implementation of the Montessori teaching method in defining the deferent professional competency in education processes" in Beogradska defektološka škola, no. 1 (2009):189-195,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_266 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB