Приказ основних података о документу
Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
dc.creator | Milanović-Dobrota, Biljana | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:31:21Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:31:21Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-51-4 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2654 | |
dc.description.abstract | Potreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima. | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. | |
dc.subject | funkcionalna radna procena | |
dc.subject | profesionalno osposobljavanje | |
dc.subject | učenici Sa lakom intelektualnom ometenošću | |
dc.subject | planiranje zapošljavanja | |
dc.title | Analiza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 155 | |
dc.citation.other | : 155-155 | |
dc.citation.spage | 155 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6225/bitstream_6225.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654 | |
dc.type.version | publishedVersion |