Приказ основних података о документу

dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2021-06-17T13:31:21Z
dc.date.available2021-06-17T13:31:21Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2654
dc.description.abstractPotreba za procenjivanjem radne sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću Postoji tokom svih faza profesionalne rehabilitacije, a odnosi se na aktuelno Funkcionalno stanje koje se izražava u vidu neposredne prilagođenosti i spremnosti Osobe za izvršavanje radnih zahteva u simuliranim radnim uslovima ili u Prirodnom radnom okruženju. U radu su prikazani rezultati analize funkcionalne Procene radnih sposobnosti 120 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću koji Se profesionalno osposobljavaju za rad u pet područja rada, sa ciljem sagledavanja Njihovih potencijala i ograničenja u radnim situacijama na časovima praktične Nastave. Primenjen je adaptirani instrument ,,upitnik za procenu radnih Sposobnosti'' (questionnaire for assessment of working abilities; taylor, 1987) koji se Sastoji od 20 ajtema u obliku četvorostepene skale, pri čemu minimalna vrednost ima Numerički kod 1, a brojem 4 je označen najviši nivo učenikovih sposobnosti u Obavljanju posla. Mogući raspon zbirnih rezultata je od 20 do 80, dok se raspon Dobijenih skorova u našem istraživanju kreće se od 30-79, sa aritmetičkom sredinom I standardnom devijacijom 58,83±10,18. Najveće prosečne vrednosti dobijene su za Parametre koji procenjuju odnos sa radnim instruktorom, redovno prisustvo Časovima praktične nastave i poštovanje pravila u radnoj sredini, dok su najniže Vrednosti utvrđene za varijable koje se odnose na radnu produktivnost i samostalno Rešavanje problema tokom rada. Vrednost funkcionalne procene radne sposobnosti Učenika sa intelektualnom ometenošću tokom faze profesionalnog osposobljavanja Izuzetno je značajna, jer rezultati procene mogu pomoći defektolozima i radnim Instruktorima da identifikuju prepreke koje bi mogle da utiču na uspešnu obuku, Osmisle strategije za prevazilaženje teškoća tokom rada i kreiraju plan Zapošljavanja u saradnji sa potencijalnim poslodavcima.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectfunkcionalna radna procena
dc.subjectprofesionalno osposobljavanje
dc.subjectučenici Sa lakom intelektualnom ometenošću
dc.subjectplaniranje zapošljavanja
dc.titleAnaliza procene radne sposobnosti učenika sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage155
dc.citation.other: 155-155
dc.citation.spage155
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6225/bitstream_6225.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2654
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу