Приказ основних података о документу

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorGagić, Sanja
dc.date.accessioned2021-06-17T13:29:09Z
dc.date.available2021-06-17T13:29:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn978-86-84765-51-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2617
dc.description.abstractMatematička anksioznost nastaje usled kombinacije kognitivnih predispozicija i Izloženosti iracionalnim objašnjenjima neuspeha. Postoje tri faze napredovanja Matematičke anksioznosti i dva oblika njene manifestacije. Kod specifične Matofobije simptomi mogu da se ublaže ili u potpunosti otklone ukoliko se Pravovremeno detektuju i kod učenika izazovu pozitivna iskustva vezana za usvajanje Sadržaja matematike. Cilj rada je utvrditi da li se kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (lio) Javljaju simptomi matematičke anksioznosti (lio) i da li postoji povezanost ovog Stanja sa kalendarskim uzrastom i polom ispitanika. Uzorak obuhvata 65-oro učenika S lio, kalendarskog uzrasta od 7 do 11 godina (as=9,22; sd=1,52), oba pola (44,9% Dečaka i 55,1% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena stavova o Matematici realizovana je primenom skale za procenu matematičke anksioznosti. Dobijeni rezultati ukazuju da ukupno 76,9% ispitanika pokazuje pozitivan stav prema Matematici, dok je 23,1% učenika sa lio pokazalo slaganje s negativnim tvrdnjama, Što ukazuje na postojanje osećaja matematičke anksioznosti. Kalendarski mlađi Ispitanici pokazuju pozitivniji stav o matematici u odnosu na starije ispitanike (p=0,000), dok postojanje razlika u stavu o matematici kada je u pitanju pol nismo Utvrdili (p>0,05). Sa porastom edukativnog nivoa matematički zadaci se usložnjavaju stoga podatak da Stariji ispitanici našeg uzorka u većem procentu pokazuju negativne reakcije u Susretu sa matematikom u odnosu na kalendarski mlađe učenike nije iznenađujuć. Dalja istraživanja bi trebalo usmeriti ka utvrđivanju uticaja roditelja i nastavnika O kreiranju stava o matematici kod učenika sa lio.
dc.languagesr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.
dc.subjectmatematička anksioznost
dc.subjectlaka intelektualna ometenost.
dc.titleMatematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage138
dc.citation.spage138
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6223/bitstream_6223.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу