Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Matematička anksioznost nastaje usled kombinacije kognitivnih predispozicija i
Izloženosti iracionalnim objašnjenjima neuspeha. Postoje tri faze napredovanja
Matematičke anksioznosti i dva oblika njene manifestacije. Kod specifične
Matofobije simptomi mogu da se ublaže ili u potpunosti otklone ukoliko se
Pravovremeno detektuju i kod učenika izazovu pozitivna iskustva vezana za usvajanje
Sadržaja matematike.
Cilj rada je utvrditi da li se kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (lio)
Javljaju simptomi matematičke anksioznosti (lio) i da li postoji povezanost ovog
Stanja sa kalendarskim uzrastom i polom ispitanika. Uzorak obuhvata 65-oro učenika
S lio, kalendarskog uzrasta od 7 do 11 godina (as=9,22; sd=1,52), oba pola (44,9%
Dečaka i 55,1% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena stavova o
Matematici realizovana je primenom skale za procenu matematičke anksioznosti.
Dobijeni rezultati ukazuju da ukupno 76,9% ispitanika pokazuje pozitivan stav prema
...
Matematici, dok je 23,1% učenika sa lio pokazalo slaganje s negativnim tvrdnjama,
Što ukazuje na postojanje osećaja matematičke anksioznosti. Kalendarski mlađi
Ispitanici pokazuju pozitivniji stav o matematici u odnosu na starije ispitanike
(p=0,000), dok postojanje razlika u stavu o matematici kada je u pitanju pol nismo
Utvrdili (p>0,05).
Sa porastom edukativnog nivoa matematički zadaci se usložnjavaju stoga podatak da
Stariji ispitanici našeg uzorka u većem procentu pokazuju negativne reakcije u
Susretu sa matematikom u odnosu na kalendarski mlađe učenike nije iznenađujuć.
Dalja istraživanja bi trebalo usmeriti ka utvrđivanju uticaja roditelja i nastavnika
O kreiranju stava o matematici kod učenika sa lio.
Кључне речи:
matematička anksioznost / laka intelektualna ometenost.Извор:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 138-138Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
Финансирање / пројекти:
- Социјална партиципација особа са интелектуалном ометеношћу (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179017)
- Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Gagić, Sanja PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2617 AB - Matematička anksioznost nastaje usled kombinacije kognitivnih predispozicija i Izloženosti iracionalnim objašnjenjima neuspeha. Postoje tri faze napredovanja Matematičke anksioznosti i dva oblika njene manifestacije. Kod specifične Matofobije simptomi mogu da se ublaže ili u potpunosti otklone ukoliko se Pravovremeno detektuju i kod učenika izazovu pozitivna iskustva vezana za usvajanje Sadržaja matematike. Cilj rada je utvrditi da li se kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (lio) Javljaju simptomi matematičke anksioznosti (lio) i da li postoji povezanost ovog Stanja sa kalendarskim uzrastom i polom ispitanika. Uzorak obuhvata 65-oro učenika S lio, kalendarskog uzrasta od 7 do 11 godina (as=9,22; sd=1,52), oba pola (44,9% Dečaka i 55,1% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena stavova o Matematici realizovana je primenom skale za procenu matematičke anksioznosti. Dobijeni rezultati ukazuju da ukupno 76,9% ispitanika pokazuje pozitivan stav prema Matematici, dok je 23,1% učenika sa lio pokazalo slaganje s negativnim tvrdnjama, Što ukazuje na postojanje osećaja matematičke anksioznosti. Kalendarski mlađi Ispitanici pokazuju pozitivniji stav o matematici u odnosu na starije ispitanike (p=0,000), dok postojanje razlika u stavu o matematici kada je u pitanju pol nismo Utvrdili (p>0,05). Sa porastom edukativnog nivoa matematički zadaci se usložnjavaju stoga podatak da Stariji ispitanici našeg uzorka u većem procentu pokazuju negativne reakcije u Susretu sa matematikom u odnosu na kalendarski mlađe učenike nije iznenađujuć. Dalja istraživanja bi trebalo usmeriti ka utvrđivanju uticaja roditelja i nastavnika O kreiranju stava o matematici kod učenika sa lio. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću EP - 138 SP - 138 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617 ER -
@conference{ author = "Japundža-Milisavljević, Mirjana and Đurić-Zdravković, Aleksandra and Gagić, Sanja", year = "2017", abstract = "Matematička anksioznost nastaje usled kombinacije kognitivnih predispozicija i Izloženosti iracionalnim objašnjenjima neuspeha. Postoje tri faze napredovanja Matematičke anksioznosti i dva oblika njene manifestacije. Kod specifične Matofobije simptomi mogu da se ublaže ili u potpunosti otklone ukoliko se Pravovremeno detektuju i kod učenika izazovu pozitivna iskustva vezana za usvajanje Sadržaja matematike. Cilj rada je utvrditi da li se kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću (lio) Javljaju simptomi matematičke anksioznosti (lio) i da li postoji povezanost ovog Stanja sa kalendarskim uzrastom i polom ispitanika. Uzorak obuhvata 65-oro učenika S lio, kalendarskog uzrasta od 7 do 11 godina (as=9,22; sd=1,52), oba pola (44,9% Dečaka i 55,1% devojčica), bez neuroloških i višestrukih smetnji. Procena stavova o Matematici realizovana je primenom skale za procenu matematičke anksioznosti. Dobijeni rezultati ukazuju da ukupno 76,9% ispitanika pokazuje pozitivan stav prema Matematici, dok je 23,1% učenika sa lio pokazalo slaganje s negativnim tvrdnjama, Što ukazuje na postojanje osećaja matematičke anksioznosti. Kalendarski mlađi Ispitanici pokazuju pozitivniji stav o matematici u odnosu na starije ispitanike (p=0,000), dok postojanje razlika u stavu o matematici kada je u pitanju pol nismo Utvrdili (p>0,05). Sa porastom edukativnog nivoa matematički zadaci se usložnjavaju stoga podatak da Stariji ispitanici našeg uzorka u većem procentu pokazuju negativne reakcije u Susretu sa matematikom u odnosu na kalendarski mlađe učenike nije iznenađujuć. Dalja istraživanja bi trebalo usmeriti ka utvrđivanju uticaja roditelja i nastavnika O kreiranju stava o matematici kod učenika sa lio.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću", pages = "138-138", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617" }
Japundža-Milisavljević, M., Đurić-Zdravković, A.,& Gagić, S.. (2017). Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 138-138. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617
Japundža-Milisavljević M, Đurić-Zdravković A, Gagić S. Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:138-138. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617 .
Japundža-Milisavljević, Mirjana, Đurić-Zdravković, Aleksandra, Gagić, Sanja, "Matematička anksioznost kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):138-138, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2617 .