Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Prosocijalna regulacija se odnosi na društveno-moralno delovanje, sposobnost
Identifikacije pozicije drugih, brigu za druge, dobrovoljnu pomoć i saradnju.
Introjektovana ili prihvaćena regulacija podrazumeva ponašanje kod kojeg postoji
Briga za druge, ali je ona nametnuta od strane odraslih osoba.
Cilj ovog rada je sagledavanje odnosa introjektovane prosocijalne regulacije i
Školskog uzrasta ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću (lio).
Uzorak ovog istraživanja uključuje 120 učenika s lio, oba pola, školskog uzrasta od v
Do viii razreda. Tokom istraživanja korišćen je segment introjektovana regulacija
Upitnika prosocijalne samoregulacije (ryan and connell, 1989) koji procenjuje
Različite aspekte ponašanja individue u socijalnom polju. Ovaj instrument je
Prilagođen učenicima s lio.
Jednofaktorskom analizom varijanse ispitan je uticaj školskog uzrasta na supskalu
Introjektovane regulacije i utvrđena je statistička značajnost između pomenutih
Varijabli (f (3,116) = ...2,903, p = 0,038). Potom je iskorišćeno post hoc poređenje
Pomoću tukey-evog hsd testa da bi bilo utvrđeno koji se razredi međusobno razlikuju
U skorovima na ovoj supskali. Dobijenim rezultatima utvrđeno je da se petaci
Statistički značajno razlikuju od šestaka u vrednostima postignutim na ovoj supskali
(p<0,05). Ostale razlike skorova supskale introjektovane regulacije u različitim
Razredima nisu statistički značajne (p>0,05).
S obzirom na to da se kod introjektovane regulacije ponašanje izvodi iz nametnutog
Osećanja obaveze ili krivice i nije samoodređeno, ono je tipičnije za mlađi školski
Uzrast, nego za stariji. Moguće je da kod učenika šestog razreda s lio počinju da
Osnažuju samoodređenije, više forme regulacije, te zbog toga petaci ispoljavaju veći
Udeo ponašanja koje je tipično za introjektovanu regulaciju. Kod učenika sedmog i
Osmog razreda je očigledno da su ova ponašanja ispoljena istim intenzitetom, te zbog
Toga nije došlo do statistički značajne relacije među njima.
Keywords:
introjektovana prosocijalna regulacija / učenici s lioSource:
Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017., 2017, 122-122Publisher:
- Društvo defektologa Srbije
Funding / projects:
- Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
- Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Gagić, Sanja PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2614 AB - Prosocijalna regulacija se odnosi na društveno-moralno delovanje, sposobnost Identifikacije pozicije drugih, brigu za druge, dobrovoljnu pomoć i saradnju. Introjektovana ili prihvaćena regulacija podrazumeva ponašanje kod kojeg postoji Briga za druge, ali je ona nametnuta od strane odraslih osoba. Cilj ovog rada je sagledavanje odnosa introjektovane prosocijalne regulacije i Školskog uzrasta ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću (lio). Uzorak ovog istraživanja uključuje 120 učenika s lio, oba pola, školskog uzrasta od v Do viii razreda. Tokom istraživanja korišćen je segment introjektovana regulacija Upitnika prosocijalne samoregulacije (ryan and connell, 1989) koji procenjuje Različite aspekte ponašanja individue u socijalnom polju. Ovaj instrument je Prilagođen učenicima s lio. Jednofaktorskom analizom varijanse ispitan je uticaj školskog uzrasta na supskalu Introjektovane regulacije i utvrđena je statistička značajnost između pomenutih Varijabli (f (3,116) = 2,903, p = 0,038). Potom je iskorišćeno post hoc poređenje Pomoću tukey-evog hsd testa da bi bilo utvrđeno koji se razredi međusobno razlikuju U skorovima na ovoj supskali. Dobijenim rezultatima utvrđeno je da se petaci Statistički značajno razlikuju od šestaka u vrednostima postignutim na ovoj supskali (p<0,05). Ostale razlike skorova supskale introjektovane regulacije u različitim Razredima nisu statistički značajne (p>0,05). S obzirom na to da se kod introjektovane regulacije ponašanje izvodi iz nametnutog Osećanja obaveze ili krivice i nije samoodređeno, ono je tipičnije za mlađi školski Uzrast, nego za stariji. Moguće je da kod učenika šestog razreda s lio počinju da Osnažuju samoodređenije, više forme regulacije, te zbog toga petaci ispoljavaju veći Udeo ponašanja koje je tipično za introjektovanu regulaciju. Kod učenika sedmog i Osmog razreda je očigledno da su ova ponašanja ispoljena istim intenzitetom, te zbog Toga nije došlo do statistički značajne relacije među njima. PB - Društvo defektologa Srbije C3 - Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. T1 - Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću EP - 122 SP - 122 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614 ER -
@conference{ author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Gagić, Sanja", year = "2017", abstract = "Prosocijalna regulacija se odnosi na društveno-moralno delovanje, sposobnost Identifikacije pozicije drugih, brigu za druge, dobrovoljnu pomoć i saradnju. Introjektovana ili prihvaćena regulacija podrazumeva ponašanje kod kojeg postoji Briga za druge, ali je ona nametnuta od strane odraslih osoba. Cilj ovog rada je sagledavanje odnosa introjektovane prosocijalne regulacije i Školskog uzrasta ispitanika s lakom intelektualnom ometenošću (lio). Uzorak ovog istraživanja uključuje 120 učenika s lio, oba pola, školskog uzrasta od v Do viii razreda. Tokom istraživanja korišćen je segment introjektovana regulacija Upitnika prosocijalne samoregulacije (ryan and connell, 1989) koji procenjuje Različite aspekte ponašanja individue u socijalnom polju. Ovaj instrument je Prilagođen učenicima s lio. Jednofaktorskom analizom varijanse ispitan je uticaj školskog uzrasta na supskalu Introjektovane regulacije i utvrđena je statistička značajnost između pomenutih Varijabli (f (3,116) = 2,903, p = 0,038). Potom je iskorišćeno post hoc poređenje Pomoću tukey-evog hsd testa da bi bilo utvrđeno koji se razredi međusobno razlikuju U skorovima na ovoj supskali. Dobijenim rezultatima utvrđeno je da se petaci Statistički značajno razlikuju od šestaka u vrednostima postignutim na ovoj supskali (p<0,05). Ostale razlike skorova supskale introjektovane regulacije u različitim Razredima nisu statistički značajne (p>0,05). S obzirom na to da se kod introjektovane regulacije ponašanje izvodi iz nametnutog Osećanja obaveze ili krivice i nije samoodređeno, ono je tipičnije za mlađi školski Uzrast, nego za stariji. Moguće je da kod učenika šestog razreda s lio počinju da Osnažuju samoodređenije, više forme regulacije, te zbog toga petaci ispoljavaju veći Udeo ponašanja koje je tipično za introjektovanu regulaciju. Kod učenika sedmog i Osmog razreda je očigledno da su ova ponašanja ispoljena istim intenzitetom, te zbog Toga nije došlo do statistički značajne relacije među njima.", publisher = "Društvo defektologa Srbije", journal = "Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.", title = "Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću", pages = "122-122", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614" }
Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M.,& Gagić, S.. (2017). Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. Društvo defektologa Srbije., 122-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M, Gagić S. Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću. in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017.. 2017;:122-122. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614 .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Gagić, Sanja, "Introjektovana prosocijalna regulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću" in Zbornik rezimea – Međunarodna stručno naučna konferencija„Dani defektologa Srbije” , Novi Sad, 09-12.februar 2017. (2017):122-122, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2614 .