rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije

The impact of contact and knowledge of intellectual disability on attitudes towards inclusion for persons of general population

No Thumbnail
Authors
Milačić-Vidojević, Ivona
Čolić, Marija
Contributors
Jugović Aleksandar
Japundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Malo se zna o uticaju znanja o intelektualnoj ometeno- sti (IO) na stavove prema ovoj populaciji. Cilj preliminar- nog istraživanja je utvrđivanje uticaja znanja o IO i kontak- ta na stavove o inkluziji kod osoba opšte populacije. Uzorkom je obuhvaćeno 186 osoba različitog uzrasta, pola i nivoa obrazovanja. Znanje o IO je ocenjivano prepoznavanjem simptoma lake IO u neoznačenoj vinjeti. Za procenu stavova je korišćena Skala stavova života u zajednici. Rezultati istraživanja ukazuju na to da je 34,9% ispitanika prepoznalo osobu sa la- kom IO. Nije utvrđena povezanost prepoznate IO sa subskalama Skale stavova. Ispitanici koji su prepoznali osobu sa lakom IO u vinjeti i izjasnili se da poznaju osobu sličnu opisanoj u vinjeti su imali viši skor na subskali sličnosti (AS=4,4, SD=0,58; t=2,450, df=63, p<0,05) i niži skor na subskali isključenja (AS=1,2, SD=0,83; t=-2,037, df=63, p<0,05) u poređenju sa osobama koje su rekle da ne poznaju nijednu osobu koja ima slične simptome o...pisane u vinjeti (AS=4,01, SD=0,66, AS=2,41, SD=0,81). Kontakt ima pozitivan efe- kat na stavove koji favorizuju socijalnu inkluziju osoba sa IO. Iako se nije utvrdio uticaj znanja o IO na stavove, rezultati ukazuju na nedovoljnu informisanost osoba opšte populacije o IO, koju je potrebno povećati edukacijom.

Little is known about the impact of intellectual disability (ID) knowledge on attitudes towards this population. The aim of the preliminary research was to determine the impact of ID knowledge and contacts to attitudes about inclusion of persons of the general population. The sample included 186 people of different ages, gender and education level. Knowledge of ID was judged by recognizing the symptoms of mild ID in an unmarked vignette, for assessment of attitudes we used Community Living attitudes Scale. Survey results indicate that 34.9% of respondents recognized the person with mild ID. There was no association between recognized IO and CLaS subscales. Respondents who identified a person with mild ID vignette and pleaded to know the person described in the vignette have higher scores on the Similarity subscale (M = 4.4, SD = 0.58; t = 2.450, df = 63, p < 0.05), and lower scores on the Exclusion subscales (M = 1.2, SD = 0.83; t = -2.037, df = 63, p <0.05) compared with pe...ople who say that they do not know a person which has similar symptoms described in the vignette (M = 4.01, SD = 0.66, M = 2.41, SD = 0.81). Contact has a positive effect on the attitudes that favor the social inclusion of people with ID. although it has not determined the impact of ID knowledge on the attitudes, the results indicate a lack of awareness of ID in the general population and the need to develop the awareness education programme.

Keywords:
znanje o IO / kontakt / inkluzija / stavovi osoba opšte populacije / knowledge of intellectual disability / contact / inclusion / general population attitudes
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016, 43-51
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-089-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2540
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Milačić-Vidojević, Ivona
AU  - Čolić, Marija
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2540
AB  - Malo se zna o uticaju znanja o intelektualnoj ometeno-
sti (IO) na stavove prema ovoj populaciji. Cilj preliminar-
nog istraživanja je utvrđivanje uticaja znanja o IO i kontak-
ta na stavove o inkluziji kod osoba opšte populacije. Uzorkom
je obuhvaćeno 186 osoba različitog uzrasta, pola i nivoa
obrazovanja. Znanje o IO je ocenjivano prepoznavanjem simptoma
lake IO u neoznačenoj vinjeti. Za procenu stavova je korišćena
Skala stavova života u zajednici. Rezultati istraživanja
ukazuju na to da je 34,9% ispitanika prepoznalo osobu sa la-
kom IO. Nije utvrđena povezanost prepoznate IO sa subskalama
Skale stavova. Ispitanici koji su prepoznali osobu sa lakom IO u
vinjeti i izjasnili se da poznaju osobu sličnu opisanoj u vinjeti su
imali viši skor na subskali sličnosti (AS=4,4, SD=0,58; t=2,450,
df=63, p<0,05) i niži skor na subskali isključenja (AS=1,2, SD=0,83;
t=-2,037, df=63, p<0,05) u poređenju sa osobama koje su rekle da ne
poznaju nijednu osobu koja ima slične simptome opisane u vinjeti
(AS=4,01, SD=0,66, AS=2,41, SD=0,81). Kontakt ima pozitivan efe-
kat na stavove koji favorizuju socijalnu inkluziju osoba sa IO.
Iako se nije utvrdio uticaj znanja o IO na stavove, rezultati
ukazuju na nedovoljnu informisanost osoba opšte populacije o IO,
koju je potrebno povećati edukacijom.
AB  - Little is known about the impact of intellectual disability (ID) knowledge on attitudes
towards this population. The aim of the preliminary research was to determine the
impact of ID knowledge and contacts to attitudes about inclusion of persons of the
general population. The sample included 186 people of different ages, gender and
education level. Knowledge of ID was judged by recognizing the symptoms of mild ID in
an unmarked vignette, for assessment of attitudes we used Community Living attitudes
Scale. Survey results indicate that 34.9% of respondents recognized the person
with mild ID. There was no association between recognized IO and CLaS subscales.
Respondents who identified a person with mild ID vignette and pleaded to know the
person described in the vignette have higher scores on the Similarity subscale (M = 4.4,
SD = 0.58; t = 2.450, df = 63, p < 0.05), and lower scores on the Exclusion subscales (M
= 1.2, SD = 0.83; t = -2.037, df = 63, p <0.05) compared with people who say that they
do not know a person which has similar symptoms described in the vignette (M = 4.01,
SD = 0.66, M = 2.41, SD = 0.81). Contact has a positive effect on the attitudes that favor
the social inclusion of people with ID. although it has not determined the impact of ID
knowledge on the attitudes, the results indicate a lack of awareness of ID in the general
population and the need to develop the awareness education programme.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije
T1  - The impact of contact and knowledge of intellectual disability on attitudes
towards inclusion for persons of general population
EP  - 51
SP  - 43
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540
ER  - 
@conference{
author = "Milačić-Vidojević, Ivona and Čolić, Marija",
year = "2016",
abstract = "Malo se zna o uticaju znanja o intelektualnoj ometeno-
sti (IO) na stavove prema ovoj populaciji. Cilj preliminar-
nog istraživanja je utvrđivanje uticaja znanja o IO i kontak-
ta na stavove o inkluziji kod osoba opšte populacije. Uzorkom
je obuhvaćeno 186 osoba različitog uzrasta, pola i nivoa
obrazovanja. Znanje o IO je ocenjivano prepoznavanjem simptoma
lake IO u neoznačenoj vinjeti. Za procenu stavova je korišćena
Skala stavova života u zajednici. Rezultati istraživanja
ukazuju na to da je 34,9% ispitanika prepoznalo osobu sa la-
kom IO. Nije utvrđena povezanost prepoznate IO sa subskalama
Skale stavova. Ispitanici koji su prepoznali osobu sa lakom IO u
vinjeti i izjasnili se da poznaju osobu sličnu opisanoj u vinjeti su
imali viši skor na subskali sličnosti (AS=4,4, SD=0,58; t=2,450,
df=63, p<0,05) i niži skor na subskali isključenja (AS=1,2, SD=0,83;
t=-2,037, df=63, p<0,05) u poređenju sa osobama koje su rekle da ne
poznaju nijednu osobu koja ima slične simptome opisane u vinjeti
(AS=4,01, SD=0,66, AS=2,41, SD=0,81). Kontakt ima pozitivan efe-
kat na stavove koji favorizuju socijalnu inkluziju osoba sa IO.
Iako se nije utvrdio uticaj znanja o IO na stavove, rezultati
ukazuju na nedovoljnu informisanost osoba opšte populacije o IO,
koju je potrebno povećati edukacijom., Little is known about the impact of intellectual disability (ID) knowledge on attitudes
towards this population. The aim of the preliminary research was to determine the
impact of ID knowledge and contacts to attitudes about inclusion of persons of the
general population. The sample included 186 people of different ages, gender and
education level. Knowledge of ID was judged by recognizing the symptoms of mild ID in
an unmarked vignette, for assessment of attitudes we used Community Living attitudes
Scale. Survey results indicate that 34.9% of respondents recognized the person
with mild ID. There was no association between recognized IO and CLaS subscales.
Respondents who identified a person with mild ID vignette and pleaded to know the
person described in the vignette have higher scores on the Similarity subscale (M = 4.4,
SD = 0.58; t = 2.450, df = 63, p < 0.05), and lower scores on the Exclusion subscales (M
= 1.2, SD = 0.83; t = -2.037, df = 63, p <0.05) compared with people who say that they
do not know a person which has similar symptoms described in the vignette (M = 4.01,
SD = 0.66, M = 2.41, SD = 0.81). Contact has a positive effect on the attitudes that favor
the social inclusion of people with ID. although it has not determined the impact of ID
knowledge on the attitudes, the results indicate a lack of awareness of ID in the general
population and the need to develop the awareness education programme.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije, The impact of contact and knowledge of intellectual disability on attitudes
towards inclusion for persons of general population",
pages = "51-43",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540"
}
Milačić-Vidojević, I.,& Čolić, M.. (2016). Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 43-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540
Milačić-Vidojević I, Čolić M. Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:43-51.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540 .
Milačić-Vidojević, Ivona, Čolić, Marija, "Uticaj kontakta i znanja o intelektualnoj ometenosti na stavove prema inkluziji kod osoba opšte populacije" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):43-51,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2540 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB