rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju

No Thumbnail
Authors
Ivanović, Maja
Contributors
Jugović Aleksandar
Japundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb- nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol- skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno- vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje pisanja u nastavnoj praksi.
This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that development of a new model of education should be focused on writing processes.
Keywords:
pisanje / kognitivni modeli pisanja / teškoće u pisanju / osnovnoškolski uzrast / writing / cognitive models of writing / difficulties in writing / primary school age children
Source:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-089-4

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2497
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Ivanović, Maja
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2497
AB  - U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb-
nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol-
skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja
se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura
pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za
decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno-
vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima
se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže
u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje
pisanja u nastavnoj praksi.
AB  - This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and
focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while
producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions
about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The
aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of
writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that
development of a new model of education should be focused on writing processes.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497
ER  - 
@conference{
author = "Ivanović, Maja",
year = "2016",
abstract = "U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb-
nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol-
skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja
se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura
pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za
decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno-
vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima
se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže
u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje
pisanja u nastavnoj praksi., This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and
focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while
producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions
about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The
aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of
writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that
development of a new model of education should be focused on writing processes.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497"
}
Ivanović, M.. (2016). Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation..
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497
Ivanović M. Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497 .
Ivanović, Maja, "Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016),
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB