Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju
No Thumbnail
Authors
Ivanović, Maja
Contributors
Jugović AleksandarJapundža-Milisavljević Mirjana
Grbović Aleksandra
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb-
nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol-
skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja
se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura
pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za
decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno-
vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima
se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže
u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje
pisanja u nastavnoj praksi.
This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and
focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while
producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions
about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The
aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of
writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that
development of a new model of education should be focused on writing processes.
Keywords:
pisanje / kognitivni modeli pisanja / teškoće u pisanju / osnovnoškolski uzrast / writing / cognitive models of writing / difficulties in writing / primary school age childrenSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016, 2016Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ivanović, Maja PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2497 AB - U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb- nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol- skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno- vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje pisanja u nastavnoj praksi. AB - This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that development of a new model of education should be focused on writing processes. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 T1 - Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497 ER -
@conference{ author = "Ivanović, Maja", year = "2016", abstract = "U radu se izlaže pregled teorijskih modela pisanja sa poseb- nim osvrtom na teškoće koje se javljaju kod dece mlađeg škol- skog uzrasta prilikom produkovanja tekstova. Posebna pažnja se poklanja tipovima teksta kao i činjenici da struktura pojedinih žanrova sama po sebi može predstavljati problem za decu koja usvajaju pisani jezički izraz. Cilj rada je da se na osno- vu pregleda najznačajnijih teorija pisanja i teškoća sa kojima se susreću deca tokom sticanja elementarne pismenosti ukaže u kom smeru treba da se modifikuje tradicionalno podučavanje pisanja u nastavnoj praksi., This paper presents some of the most influential theoretical models of writing and focuses particularly on difficulties in younger primary school age children while producing written discourse. Special attention was dedecated to fundamental questions about cognitive processes and how structures of different genres are produced. The aim of this paper is to, based on most influential cognitive theories and models of writing, point out the effects of the instructional interventions and recommend that development of a new model of education should be focused on writing processes.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016", title = "Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497" }
Ivanović, M.. (2016). Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497
Ivanović M. Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497 .
Ivanović, Maja, "Mlađi školski uzrast i teškoće u pisanju" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2497 .