Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia
Artikulaciono-fonološki deficiti kod dece sa razvojnom disfazijom
Apstrakt
The results of articulation examination in children with developmental dysphasia are presented in this paper. The aim of this study was examination of articulation ability and the pattern of articulation disorders in children with developmental dysphasia compared with age-matched control group of children with typical language development. The Test of articulation examination is applied. The results showed that children with developmental dysphasia have significantly more impaired articulation of speech sounds than children with typical language development. Different pattern of articulation disorders between those groups of children is pointed out.
U radu su prikazani rezultati ispitivanja sposobnosti artikulacije glasova kod dece sa razvojnom disfazijom. Cilj ove studije je bio da se utvrdi obrazac artikulaciono-fonološkog poremećaja kod dece sa razvojnom disfazijom. Uzorak je činilo 30 dece sa razvojnom disfazijom i 30 dece tipičnog jezičkog razvoja, uzrasta od 4-7 godina. Procena artikulacije izvršena je pomoću Analitičkog testa artikulacije. Rezultati su pokazali da deca sa razvojnom disfazijom imaju značajno veća oštećenja artikulacije u odnosu na decu sa tipičnim jezičkim razvojem. Utvrđene su razlike u obrascu poremećaja artikulacije dece sa razvojnom disfazijom i dece tipičnog jezičkog razvoja.
Ključne reči:
developmental dysphasia / articulation-phonological deficit / typical language development / razvojna disfazija / artikulaciono-fonološki deficit / tipični jezički razvojIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2009, 2, 49-56Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Vuković, Irena AU - Vuković, Mile PY - 2009 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/247 AB - The results of articulation examination in children with developmental dysphasia are presented in this paper. The aim of this study was examination of articulation ability and the pattern of articulation disorders in children with developmental dysphasia compared with age-matched control group of children with typical language development. The Test of articulation examination is applied. The results showed that children with developmental dysphasia have significantly more impaired articulation of speech sounds than children with typical language development. Different pattern of articulation disorders between those groups of children is pointed out. AB - U radu su prikazani rezultati ispitivanja sposobnosti artikulacije glasova kod dece sa razvojnom disfazijom. Cilj ove studije je bio da se utvrdi obrazac artikulaciono-fonološkog poremećaja kod dece sa razvojnom disfazijom. Uzorak je činilo 30 dece sa razvojnom disfazijom i 30 dece tipičnog jezičkog razvoja, uzrasta od 4-7 godina. Procena artikulacije izvršena je pomoću Analitičkog testa artikulacije. Rezultati su pokazali da deca sa razvojnom disfazijom imaju značajno veća oštećenja artikulacije u odnosu na decu sa tipičnim jezičkim razvojem. Utvrđene su razlike u obrascu poremećaja artikulacije dece sa razvojnom disfazijom i dece tipičnog jezičkog razvoja. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia T1 - Artikulaciono-fonološki deficiti kod dece sa razvojnom disfazijom EP - 56 IS - 2 SP - 49 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_247 ER -
@article{ author = "Vuković, Irena and Vuković, Mile", year = "2009", abstract = "The results of articulation examination in children with developmental dysphasia are presented in this paper. The aim of this study was examination of articulation ability and the pattern of articulation disorders in children with developmental dysphasia compared with age-matched control group of children with typical language development. The Test of articulation examination is applied. The results showed that children with developmental dysphasia have significantly more impaired articulation of speech sounds than children with typical language development. Different pattern of articulation disorders between those groups of children is pointed out., U radu su prikazani rezultati ispitivanja sposobnosti artikulacije glasova kod dece sa razvojnom disfazijom. Cilj ove studije je bio da se utvrdi obrazac artikulaciono-fonološkog poremećaja kod dece sa razvojnom disfazijom. Uzorak je činilo 30 dece sa razvojnom disfazijom i 30 dece tipičnog jezičkog razvoja, uzrasta od 4-7 godina. Procena artikulacije izvršena je pomoću Analitičkog testa artikulacije. Rezultati su pokazali da deca sa razvojnom disfazijom imaju značajno veća oštećenja artikulacije u odnosu na decu sa tipičnim jezičkim razvojem. Utvrđene su razlike u obrascu poremećaja artikulacije dece sa razvojnom disfazijom i dece tipičnog jezičkog razvoja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia, Artikulaciono-fonološki deficiti kod dece sa razvojnom disfazijom", pages = "56-49", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_247" }
Vuković, I.,& Vuković, M.. (2009). Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(2), 49-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_247
Vuković I, Vuković M. Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia. in Beogradska defektološka škola. 2009;(2):49-56. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_247 .
Vuković, Irena, Vuković, Mile, "Articulation-phonological deficit in children with developmental dysphasia" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2009):49-56, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_247 .