Приказ основних података о документу

Understanding of faux pas in bilingual children with mild intellectual disability

dc.contributorJugović Aleksandar
dc.contributorJapundža-Milisavljević Mirjana
dc.contributorGrbović Aleksandra
dc.creatorBrojčin, Branislav
dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.creatorBanković, Slobodan
dc.date.accessioned2021-06-17T13:20:07Z
dc.date.available2021-06-17T13:20:07Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-86-6203-089-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2464
dc.description.abstractIstraživanja kod dece tipičnog razvoja pronalaze prednost bilingvalnih ispitanika kada je u pitanju uspeh na zadacima teorije uma. Ova veza je pretežno dokumentovana na zadacima koji proveravaju bazične nivoe ove sposobnosti, dok su zadaci koji proveravaju naprednije nivoe teorije uma retko primenjivani kod bilingvalnih ispitanika. Kada su u pitanju osobe sa intelektu- alnom ometenošću, ne samo da je retko ispitivan odnos biling- vizma i napredne teorije uma, već su retka istraživanja koja su uopšte ispitivala odnos bilingvizma i teorije uma. Cilj ovog istraživanja je utvrditi vezu između bilingvizma i razumevanja faux pas situacija kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. Uzorak čini 58 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću uzrasta od 8 i po do 16 godina. Dobijeni rezultati su saglasni s istraživanjima koja pronalaze da su bilingvalni ispitanici uspešniji na zadacima teorije uma, ali sugerišu da bilingvalne osobe sa intelektualnom omtetenošću možda ko- riste drugačije mehanizme, nego osobe tipičnog razvoja, da bi ovu prednost ostvarile.
dc.description.abstractStudies in typically developing children showed that bilingual participants performed significantly better than monolingual children in the theory of mind tasks. This relationship was largely documented in basic theory of mind tasks, while the more advanced theory of mind tasks were rarely used among bilingual participants. When it comes to people with intellectual disabilities, there is a sparse evidence for a relationship between bilingualism and a theory of mind, especially with its advanced tasks. The objective of this research was to establish the relationship between bilingualism and understanding of faux pas situations in children with mild intellectual disability. The sample consisted of 58 children with mild intellectual disability, aged from 8.5 to 16 years. Consistent with previous studies, it was found that bilingual participants outperformed monolingual children in theory of mind tasks, although it is suggested that bilingual people with intellectual disability may use different mechanisms than those with typical development in order to achieve this advantage.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
dc.subjectteorija uma
dc.subjectfaux pas
dc.subjectlaka intelektualna ometenost
dc.subjecttheory of mind
dc.subjectfaux pas
dc.subjectmild intellectual disability
dc.titleRazumevanje faux pas kod bilingvalnih učenika sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.titleUnderstanding of faux pas in bilingual children with mild intellectual disability
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage204
dc.citation.otherhttp://www.icf.fasper.bg.ac.rs/zbornici/20161230_1-Zbornik_radova_nacionalni_skup-2016.pdf
dc.citation.spage197
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6404/Untitled20.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2464
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу