rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Intellectual disability and cognitive achievement

Intelektualna ometenost i saznajno postignuće

Thumbnail
2009
240.pdf (3.672Mb)
Authors
Maćešić-Petrović, Dragana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest.
U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja.
Keywords:
mild intellectual disability / cognitive achievement / burn out syndrome / education / rehabilitation / laka intelektualna ometenost / saznajno postignuće / sindrom profesionalnog sagorevanja / edukacija / rehabilitacija
Source:
Beogradska defektološka škola, 2009, 2, 95-104
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/243
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/243
AB  - The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest.
AB  - U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - Intellectual disability and cognitive achievement
T1  - Intelektualna ometenost i saznajno postignuće
EP  - 104
IS  - 2
SP  - 95
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243
ER  - 
@article{
author = "Maćešić-Petrović, Dragana",
year = "2009",
abstract = "The paper treats the relationship between mild intellectual disability and cognitive achievement with respect of the quality of development which determine the conceptual functioning of the tested children. The paper also reflect the possibility to change the curriculum same as the professional role of the special educator in respect of prevention the possible burn out syndrome in this area of professional interest., U radu je tretiran i razmatran problem saznajnog postignuća dece s lakom intelektualnom ometenošću, posmatran kroz interakciju različitih funkcionalno i razvojno specifičnih sposobnosti koje determinišu kvalitet saznajnog postignuća dece ispitanog uzorka. Rad takođe ukazuje u skladu sa dobijenim rezultatima istraživanja na potrebu izmene profesionalne uloge stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom ove dece uz mogućnosti prevencije sindroma profesionalnog sagorevanja u ovoj oblasti profesionalnog angažovanja.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "Intellectual disability and cognitive achievement, Intelektualna ometenost i saznajno postignuće",
pages = "104-95",
number = "2",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243"
}
Maćešić-Petrović, D.. (2009). Intellectual disability and cognitive achievement. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(2), 95-104.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243
Maćešić-Petrović D. Intellectual disability and cognitive achievement. in Beogradska defektološka škola. 2009;(2):95-104.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243 .
Maćešić-Petrović, Dragana, "Intellectual disability and cognitive achievement" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2009):95-104,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_243 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB