Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju
Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities
dc.contributor | Gligorović Milica | |
dc.creator | Banković, Slobodan | |
dc.creator | Dučić, Bojan | |
dc.date.accessioned | 2021-06-17T13:04:51Z | |
dc.date.available | 2021-06-17T13:04:51Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-044-3 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-044-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2204 | |
dc.description.abstract | Među socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva ’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog efekta segregativnih odeljenja na samopercepciju i samopoštovanje učenika. Cilj ovog rada je da se prikažu efekti obrazovnog okruženja na domen samopercepcije učenika s intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. Ocena koja proizilazi iz samoevaluacije obično ima relativni karakter, a ne apsolutni, pošto zavisi od konteksta i odabranog referentnog okvira za socijalno poređenje. Stoga bi se moglo očekivati da različito obrazovno okruženje ima različite efekte na samopercepciju učenika. Dosadašnja istraživanja efekata inkluzivnog i segregativnog obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju ne ukazuju na jasnu prednost jednog obrazovnog okruženja nad drugim. Prilikom razmatranja efekata obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika, treba uzeti u obzir i nivo podrške koji učenici dobijaju u redovnim odeljenjima. S obzirom na aktuelne reforme u obrazovanju u našoj sredini i sve češće uključivanje učenika sa intelektualnom ometenošću u redovno obrazovno okruženje, uvid u dečje sagledavanje onih aspekata ličnosti bitnih za uspešno funkcionisanje u školi može pružiti korisne podatke za unapređivanje postojeće inkluzivne prakse. | |
dc.description.abstract | Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities | |
dc.language | sr | |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation | |
dc.relation | info:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS// | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 | |
dc.subject | intellectual disabilities | |
dc.subject | learning environment | |
dc.subject | self-perception | |
dc.subject | learning disabilities | |
dc.title | Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju | sr |
dc.title | Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities | |
dc.type | conferenceObject | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 54 | |
dc.citation.other | : 33-54 | |
dc.citation.rank | M45 | |
dc.citation.spage | 33 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6893/piuzghzgfgrf.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204 | |
dc.type.version | publishedVersion |