Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju
Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Među socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici
inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva
’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog efekta
segregativnih odeljenja na samopercepciju i samopoštovanje učenika.
Cilj ovog rada je da se prikažu efekti obrazovnog okruženja na domen
samopercepcije učenika s intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u
učenju. Ocena koja proizilazi iz samoevaluacije obično ima relativni karakter, a ne
apsolutni, pošto zavisi od konteksta i odabranog referentnog okvira za socijalno
poređenje. Stoga bi se moglo očekivati da različito obrazovno okruženje ima
različite efekte na samopercepciju učenika. Dosadašnja istraživanja efekata
inkluzivnog i segregativnog obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa
intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju ne ukazuju na jasnu
prednost jednog obrazovnog okruženja nad drugim. Prilikom razmatranja efeka...ta
obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika, treba uzeti u obzir i nivo
podrške koji učenici dobijaju u redovnim odeljenjima. S obzirom na aktuelne
reforme u obrazovanju u našoj sredini i sve češće uključivanje učenika sa
intelektualnom ometenošću u redovno obrazovno okruženje, uvid u dečje
sagledavanje onih aspekata ličnosti bitnih za uspešno funkcionisanje u školi može
pružiti korisne podatke za unapređivanje postojeće inkluzivne prakse.
Effects of educational environment
on self-perceptions
of students with intellectual disability
and students with learning disabilities
Keywords:
intellectual disabilities / learning environment / self-perception / learning disabilitiesSource:
Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 2013, 33-54Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
- Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Banković, Slobodan AU - Dučić, Bojan PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2204 AB - Među socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva ’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog efekta segregativnih odeljenja na samopercepciju i samopoštovanje učenika. Cilj ovog rada je da se prikažu efekti obrazovnog okruženja na domen samopercepcije učenika s intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. Ocena koja proizilazi iz samoevaluacije obično ima relativni karakter, a ne apsolutni, pošto zavisi od konteksta i odabranog referentnog okvira za socijalno poređenje. Stoga bi se moglo očekivati da različito obrazovno okruženje ima različite efekte na samopercepciju učenika. Dosadašnja istraživanja efekata inkluzivnog i segregativnog obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju ne ukazuju na jasnu prednost jednog obrazovnog okruženja nad drugim. Prilikom razmatranja efekata obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika, treba uzeti u obzir i nivo podrške koji učenici dobijaju u redovnim odeljenjima. S obzirom na aktuelne reforme u obrazovanju u našoj sredini i sve češće uključivanje učenika sa intelektualnom ometenošću u redovno obrazovno okruženje, uvid u dečje sagledavanje onih aspekata ličnosti bitnih za uspešno funkcionisanje u školi može pružiti korisne podatke za unapređivanje postojeće inkluzivne prakse. AB - Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 T1 - Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju T1 - Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities EP - 54 SP - 33 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204 ER -
@conference{ author = "Banković, Slobodan and Dučić, Bojan", year = "2013", abstract = "Među socijalnim dobrobitima redovnog obrazovnog okruženja zastupnici inkluzije navode i školovanje sa uzrasno odgovarajućom decom, dobijanje iskustva ’’realnog života’’ u redovnom odeljenju, kao i izbegavanje negativnog efekta segregativnih odeljenja na samopercepciju i samopoštovanje učenika. Cilj ovog rada je da se prikažu efekti obrazovnog okruženja na domen samopercepcije učenika s intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. Ocena koja proizilazi iz samoevaluacije obično ima relativni karakter, a ne apsolutni, pošto zavisi od konteksta i odabranog referentnog okvira za socijalno poređenje. Stoga bi se moglo očekivati da različito obrazovno okruženje ima različite efekte na samopercepciju učenika. Dosadašnja istraživanja efekata inkluzivnog i segregativnog obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju ne ukazuju na jasnu prednost jednog obrazovnog okruženja nad drugim. Prilikom razmatranja efekata obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika, treba uzeti u obzir i nivo podrške koji učenici dobijaju u redovnim odeljenjima. S obzirom na aktuelne reforme u obrazovanju u našoj sredini i sve češće uključivanje učenika sa intelektualnom ometenošću u redovno obrazovno okruženje, uvid u dečje sagledavanje onih aspekata ličnosti bitnih za uspešno funkcionisanje u školi može pružiti korisne podatke za unapređivanje postojeće inkluzivne prakse., Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013", title = "Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju, Effects of educational environment on self-perceptions of students with intellectual disability and students with learning disabilities", pages = "54-33", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204" }
Banković, S.,& Dučić, B.. (2013). Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 33-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204
Banković S, Dučić B. Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013. 2013;:33-54. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204 .
Banković, Slobodan, Dučić, Bojan, "Efekti obrazovnog okruženja na samopercepciju učenika sa intelektualnom ometenošću i učenika sa smetnjama u učenju" in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 (2013):33-54, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2204 .