Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete
Individualized approach for multiply disabled visually impaired children
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Višestruko ometena vizuelno oštećena deca imaju ograničen pristup informacijama
i izražene teškoće u učenju i učestvovanju u svakodnevnim aktivnostima.
Detaljna i efi kasna timska procena i strateško planiranje aktivnosti
za ovu decu dovode do kreiranja ciljeva i zadataka u okviru nastavnog
plana i programa i individualizovanog pristupa koji će moći da se
realizuju u prirodnom kontekstu (kod kuće, u školi, u zajednici).
Cilj rada je prikaz osnovnih karakteristika individualizovanog pristupa u radu
sa višestruko ometenom vizuelno oštećenom decom.
Osnova takvog pristupa su aktivnosti svakodnevnog života u prirodnom
okruženju i pružanje prilika za učenje koje olakšavaju, ohrabruju i podstiču
učestvovanje u društvu i u užoj i široj okolini.
Multiply disabled visually impaired children have limited access to information and
the extreme diffi culty in learning and participating in daily activities. Detailed and effi -
cient teamwork evaluation and strategic planning of activities for these children bring to
the creation of goals and objectives within the curriculum and also to the creation of individualized
approach that can be implemented in a natural context (at home, at school, in
the community).
Th e objective of this paper is to show basic characteristics of individualized approach
in working with multiply disabled visually impaired children.
Basis of that approach are activities of daily living in a natural environment and
provision of learning opportunities that facilitate, encourage and promote participation in
society and in micro and macro environment.
Keywords:
oštećenje vida / višestruka ometenost / individualizovani pristup / visual impairment / multiple disabilities / individualized approachSource:
Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013, 2013, 35-40Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Jablan, Branka AU - Stanimirov, Ksenija PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2196 AB - Višestruko ometena vizuelno oštećena deca imaju ograničen pristup informacijama i izražene teškoće u učenju i učestvovanju u svakodnevnim aktivnostima. Detaljna i efi kasna timska procena i strateško planiranje aktivnosti za ovu decu dovode do kreiranja ciljeva i zadataka u okviru nastavnog plana i programa i individualizovanog pristupa koji će moći da se realizuju u prirodnom kontekstu (kod kuće, u školi, u zajednici). Cilj rada je prikaz osnovnih karakteristika individualizovanog pristupa u radu sa višestruko ometenom vizuelno oštećenom decom. Osnova takvog pristupa su aktivnosti svakodnevnog života u prirodnom okruženju i pružanje prilika za učenje koje olakšavaju, ohrabruju i podstiču učestvovanje u društvu i u užoj i široj okolini. AB - Multiply disabled visually impaired children have limited access to information and the extreme diffi culty in learning and participating in daily activities. Detailed and effi - cient teamwork evaluation and strategic planning of activities for these children bring to the creation of goals and objectives within the curriculum and also to the creation of individualized approach that can be implemented in a natural context (at home, at school, in the community). Th e objective of this paper is to show basic characteristics of individualized approach in working with multiply disabled visually impaired children. Basis of that approach are activities of daily living in a natural environment and provision of learning opportunities that facilitate, encourage and promote participation in society and in micro and macro environment. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 T1 - Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete T1 - Individualized approach for multiply disabled visually impaired children EP - 40 SP - 35 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2196 ER -
@conference{ author = "Jablan, Branka and Stanimirov, Ksenija", year = "2013", abstract = "Višestruko ometena vizuelno oštećena deca imaju ograničen pristup informacijama i izražene teškoće u učenju i učestvovanju u svakodnevnim aktivnostima. Detaljna i efi kasna timska procena i strateško planiranje aktivnosti za ovu decu dovode do kreiranja ciljeva i zadataka u okviru nastavnog plana i programa i individualizovanog pristupa koji će moći da se realizuju u prirodnom kontekstu (kod kuće, u školi, u zajednici). Cilj rada je prikaz osnovnih karakteristika individualizovanog pristupa u radu sa višestruko ometenom vizuelno oštećenom decom. Osnova takvog pristupa su aktivnosti svakodnevnog života u prirodnom okruženju i pružanje prilika za učenje koje olakšavaju, ohrabruju i podstiču učestvovanje u društvu i u užoj i široj okolini., Multiply disabled visually impaired children have limited access to information and the extreme diffi culty in learning and participating in daily activities. Detailed and effi - cient teamwork evaluation and strategic planning of activities for these children bring to the creation of goals and objectives within the curriculum and also to the creation of individualized approach that can be implemented in a natural context (at home, at school, in the community). Th e objective of this paper is to show basic characteristics of individualized approach in working with multiply disabled visually impaired children. Basis of that approach are activities of daily living in a natural environment and provision of learning opportunities that facilitate, encourage and promote participation in society and in micro and macro environment.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013", title = "Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete, Individualized approach for multiply disabled visually impaired children", pages = "40-35", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2196" }
Jablan, B.,& Stanimirov, K.. (2013). Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 35-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2196
Jablan B, Stanimirov K. Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013. 2013;:35-40. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2196 .
Jablan, Branka, Stanimirov, Ksenija, "Individualizovani pristup za višestruko ometeno vizuelno oštećeno dete" in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 (2013):35-40, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2196 .