Приказ основних података о документу

Faktori opterećenosti učenika ometenih u razvoju

dc.creatorNedović, Goran
dc.creatorRapaić, Dragan
dc.creatorOdović, Gordana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:24:09Z
dc.date.available2021-06-09T13:24:09Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/218
dc.description.abstractIn this paper we analyzed the burdening of elementary special school students required by the curriculum. The quantitative analysis entailed time-engagement of students expressed through (a) the number of classes (per week, duration of the class, the total number of weeks and days of instruction) and (b) the burdening caused by the scope of the curriculum expressed through its structure. The qualitative analysis of student burdening entailed evaluation of teaching content to see if it corresponds to students' abilities and application of adequate methods and techniques of work. It is our general assumption that the curriculum burdens students because it does not affect their motor and cognitive developments. This paradigm was tested on 34 students suffering from cerebral paralysis. The estimate results were compared with the results reflecting the burdening of regular elementary school students. Students suffering from cerebral paralysis have not developed adequate capabilities to successfully master the projected curriculum. The content of the curriculum is irrelevant for students' development but it is a factor of their burdening.en
dc.description.abstractU radu je analizirana opterećenost učenika specijalne osnovne škole zahtevima i obavezama koje proizilaze iz nastavnog plana i programa. Kvantitativna analiza opterećenosti učenika podrazumevala je (a) vremensko opterećenje učenika iskazano brojem časova (nedeljni fond, trajanje časa, ukupan broj nastavnih sedmica i dana) i (b) opterećenost učenika obimom nastavne građe iskazane strukturom nastavnog plana i programa. Kvalitativna analiza opterećenosti učenika podrazumevala je procenu primerenosti programskih sadržaja sposobnostima učenika i primenu adekvatnih metoda i tehnika rada. Opšta pretpostavka je da nastavni plan i program opterećuju učenike specijalne škole, jer ne utiču na njihov motorički i kognitivni razvoj. Ova paradigma testirana je na uzorku od 34 učenika sa cerebralnom paralizom. Dobijeni rezultati procene upoređeni su sa rezultatima opterećenosti učenika redovne osnovne škole. Učenici sa cerebralnom paralizom nemaju razvijene adekvatne sposobnosti za uspešno savladavanje planiranih nastavnih sadržaja. Sadržaji dati u nastavnom programu nemaju značaj za razvoj učenika, već predstavljaju faktor njihovog opterećenja.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectcerebral paralysisen
dc.subjectcurriculumen
dc.subjectburdeningen
dc.subjectcerebralna paralizasr
dc.subjectnastavni plan i programsr
dc.subjectopterećenje učenikasr
dc.titleOverburdening factors of developmentally disabled studentsen
dc.titleFaktori opterećenosti učenika ometenih u razvojusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage101
dc.citation.issue1-2
dc.citation.other(1-2): 93-101
dc.citation.spage93
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_218
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу