Implementation of the programs activities in developmental groups
Zastupljenost programskih aktivnosti u razvojnim grupama
Apstrakt
One of the main goals of programs of developmental groups is the development of motor abilities. These groups mainly encompass children that have intellectual disabilities. The aim of our research was to conduct a quantitative and qualitative analysis of sensory-motor activities in developmental groups, as well as their suitability to the motor development of the children. The evaluation of motor capabilities shows an average result of 6.88 out of the maximum 27 points. Motor abilities only make up a meager 15.36% of the programs implemented in developmental groups. Moreover, static motor skills are less represented compared to fine motor abilities. Despite the low scores none of the developmental groups are meeting either the full potential or the developmental needs of the children.
Jedan od osnovnih ciljeva programa razvojnih grupa je razvoj motoričkih sposobnosti. Programima razvojnih grupa najviše su obuhvaćena deca nedovoljno mentalno razvijena. Cilj istraživanja bio je da izvršimo kvantitativnu i kvalitativnu analizu motoričkih (telesnih) aktivnosti u programima razvojnih grupa, kao i njihovu primerenost motoričkim sposobnostima dece. Procena motoričke sposobnosti pokazuje prosečan motorički skor 6,88 od maksimalnih 27. Motoričke aktivnosti su u programima zastupljene sa samo 15,36% što je nedovoljna zastupljenost, pri čemu su statomotorne manje zastupljene od finih motoričkih aktivnosti. Ni u jednoj razvojnoj grupi, iako su zabeležena vrlo niska motorička postignuća, motoričke aktivnosti nisu realizovane u skladu sa sposobnostima i razvojnim potrebama dece.
Ključne reči:
developmental groups / children with disability / motor ability / motor activities / razvojne grupe / deca sa smetnjama u razvoju / motoričke sposobnosti / motoričke aktivnostiIzvor:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2008, 1-2, 73-92Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Ilić, Snežana AU - Nikolić, Snežana PY - 2008 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/217 AB - One of the main goals of programs of developmental groups is the development of motor abilities. These groups mainly encompass children that have intellectual disabilities. The aim of our research was to conduct a quantitative and qualitative analysis of sensory-motor activities in developmental groups, as well as their suitability to the motor development of the children. The evaluation of motor capabilities shows an average result of 6.88 out of the maximum 27 points. Motor abilities only make up a meager 15.36% of the programs implemented in developmental groups. Moreover, static motor skills are less represented compared to fine motor abilities. Despite the low scores none of the developmental groups are meeting either the full potential or the developmental needs of the children. AB - Jedan od osnovnih ciljeva programa razvojnih grupa je razvoj motoričkih sposobnosti. Programima razvojnih grupa najviše su obuhvaćena deca nedovoljno mentalno razvijena. Cilj istraživanja bio je da izvršimo kvantitativnu i kvalitativnu analizu motoričkih (telesnih) aktivnosti u programima razvojnih grupa, kao i njihovu primerenost motoričkim sposobnostima dece. Procena motoričke sposobnosti pokazuje prosečan motorički skor 6,88 od maksimalnih 27. Motoričke aktivnosti su u programima zastupljene sa samo 15,36% što je nedovoljna zastupljenost, pri čemu su statomotorne manje zastupljene od finih motoričkih aktivnosti. Ni u jednoj razvojnoj grupi, iako su zabeležena vrlo niska motorička postignuća, motoričke aktivnosti nisu realizovane u skladu sa sposobnostima i razvojnim potrebama dece. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Specijalna edukacija i rehabilitacija T1 - Implementation of the programs activities in developmental groups T1 - Zastupljenost programskih aktivnosti u razvojnim grupama EP - 92 IS - 1-2 SP - 73 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_217 ER -
@article{ author = "Ilić, Snežana and Nikolić, Snežana", year = "2008", abstract = "One of the main goals of programs of developmental groups is the development of motor abilities. These groups mainly encompass children that have intellectual disabilities. The aim of our research was to conduct a quantitative and qualitative analysis of sensory-motor activities in developmental groups, as well as their suitability to the motor development of the children. The evaluation of motor capabilities shows an average result of 6.88 out of the maximum 27 points. Motor abilities only make up a meager 15.36% of the programs implemented in developmental groups. Moreover, static motor skills are less represented compared to fine motor abilities. Despite the low scores none of the developmental groups are meeting either the full potential or the developmental needs of the children., Jedan od osnovnih ciljeva programa razvojnih grupa je razvoj motoričkih sposobnosti. Programima razvojnih grupa najviše su obuhvaćena deca nedovoljno mentalno razvijena. Cilj istraživanja bio je da izvršimo kvantitativnu i kvalitativnu analizu motoričkih (telesnih) aktivnosti u programima razvojnih grupa, kao i njihovu primerenost motoričkim sposobnostima dece. Procena motoričke sposobnosti pokazuje prosečan motorički skor 6,88 od maksimalnih 27. Motoričke aktivnosti su u programima zastupljene sa samo 15,36% što je nedovoljna zastupljenost, pri čemu su statomotorne manje zastupljene od finih motoričkih aktivnosti. Ni u jednoj razvojnoj grupi, iako su zabeležena vrlo niska motorička postignuća, motoričke aktivnosti nisu realizovane u skladu sa sposobnostima i razvojnim potrebama dece.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija", title = "Implementation of the programs activities in developmental groups, Zastupljenost programskih aktivnosti u razvojnim grupama", pages = "92-73", number = "1-2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_217" }
Ilić, S.,& Nikolić, S.. (2008). Implementation of the programs activities in developmental groups. in Specijalna edukacija i rehabilitacija Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1-2), 73-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_217
Ilić S, Nikolić S. Implementation of the programs activities in developmental groups. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2008;(1-2):73-92. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_217 .
Ilić, Snežana, Nikolić, Snežana, "Implementation of the programs activities in developmental groups" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, no. 1-2 (2008):73-92, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_217 .