Приказ основних података о документу

Application of parent management training in the prevention of externalising problems

dc.contributorVuković Mile
dc.contributorJablan Branka
dc.creatorKovačević-Lepojević, Marina
dc.creatorŽunić-Pavlović, Vesna
dc.creatorPavlović, Miroslav
dc.date.accessioned2021-06-17T13:02:36Z
dc.date.available2021-06-17T13:02:36Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.isbn978-86-6203-043-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2166
dc.description.abstractPrisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu i nastavnike.
dc.description.abstractTh e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents' sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is the description and analysis of the parent management training intervention in prevention of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs for children and teachers.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013
dc.subjectadolescenti
dc.subjectdeca
dc.subjecteksternalizovani problemi
dc.subjecttrening roditeljskih veština
dc.subjectadolescents
dc.subjectchildren
dc.subjectexternalising problems
dc.subjectparent management training
dc.titlePrimena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanjusr
dc.titleApplication of parent management training in the prevention of externalising problems
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage45
dc.citation.other: 41-45
dc.citation.spage41
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/7101/bitstream_7101.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу