rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju

Application of parent management training in the prevention of externalising problems

Thumbnail
2013
bitstream_7101.pdf (3.968Mb)
Authors
Kovačević-Lepojević, Marina
Žunić-Pavlović, Vesna
Pavlović, Miroslav
Contributors
Vuković Mile
Jablan Branka
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu i nastavnike.
Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents' sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is the description and analysis of the parent management training intervention in prevention of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs for children and teachers.
Keywords:
adolescenti / deca / eksternalizovani problemi / trening roditeljskih veština / adolescents / children / externalising problems / parent management training
Source:
Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013, 2013, 41-45
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
  • Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)

ISBN: 978-86-6203-043-6

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2166
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - CONF
AU  - Kovačević-Lepojević, Marina
AU  - Žunić-Pavlović, Vesna
AU  - Pavlović, Miroslav
PY  - 2013
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2166
AB  - Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često
se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih
problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje
kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju
sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i
podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se
važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je
predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja
eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati
evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada
se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu
i nastavnike.
AB  - Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with
inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry
more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents'
sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions
aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption
of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is
the description and analysis of the parent management training intervention in prevention
of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate
the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs
for children and teachers.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta
„Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013
T1  - Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju
T1  - Application of parent management training in
the prevention of externalising problems
EP  - 45
SP  - 41
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166
ER  - 
@conference{
author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Žunić-Pavlović, Vesna and Pavlović, Miroslav",
year = "2013",
abstract = "Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često
se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih
problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje
kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju
sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i
podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se
važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je
predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja
eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati
evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada
se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu
i nastavnike., Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with
inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry
more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents'
sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions
aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption
of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is
the description and analysis of the parent management training intervention in prevention
of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate
the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs
for children and teachers.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta
„Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013",
title = "Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju, Application of parent management training in
the prevention of externalising problems",
pages = "45-41",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166"
}
Kovačević-Lepojević, M., Žunić-Pavlović, V.,& Pavlović, M.. (2013). Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta
„Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 41-45.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166
Kovačević-Lepojević M, Žunić-Pavlović V, Pavlović M. Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta
„Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013. 2013;:41-45.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166 .
Kovačević-Lepojević, Marina, Žunić-Pavlović, Vesna, Pavlović, Miroslav, "Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju" in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta
„Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 (2013):41-45,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB