Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju
Application of parent management training in the prevention of externalising problems
Authors
Kovačević-Lepojević, Marina
Žunić-Pavlović, Vesna

Pavlović, Miroslav
Contributors
Vuković MileJablan Branka

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često
se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih
problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje
kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju
sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i
podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se
važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je
predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja
eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati
evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada
se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu
i nastavnike.
Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with
inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry
more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents'
sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions
aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption
of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is
the description and analysis of the parent management training intervention in prevention
of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate
the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs
for children and teachers.
Keywords:
adolescenti / deca / eksternalizovani problemi / trening roditeljskih veština / adolescents / children / externalising problems / parent management trainingSource:
Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013, 2013, 41-45Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Žunić-Pavlović, Vesna AU - Pavlović, Miroslav PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2166 AB - Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu i nastavnike. AB - Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents' sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is the description and analysis of the parent management training intervention in prevention of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs for children and teachers. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 T1 - Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju T1 - Application of parent management training in the prevention of externalising problems EP - 45 SP - 41 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166 ER -
@conference{ author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Žunić-Pavlović, Vesna and Pavlović, Miroslav", year = "2013", abstract = "Prisustvo eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata često se povezuje sa neadekvatnim roditeljstvom. Sa razvojem eksternalizovanih problema uočava se da roditelji brinu više, posledično snižavajući svoje kapacitete za vršenje roditeljske kontrole i nadzora, dok adolescenti postaju sve rezistentniji na njihove sporadične napore za pružanjem pomoći i podrške. Edukacija roditelja i unapređivanje roditeljskih veština smatra se važnom pretpostavkom pozitivnog razvoja dece i adolescenata. Cilj rada je predstavljanje i analiza treninga roditeljskih veština u prevenciji ispoljavanja eksternalizovanih problema u ponašanju dece i adolescenata. Rezultati evaluacionih studija ukazuju na posebnu uspešnost ove intervencije kada se primenjuje u školskom kontekstu u kombinaciji sa programima za decu i nastavnike., Th e presence of externalising problems in adolescence is very oft en associated with inadequate parenting. With the development of externalising problems, parents worry more and monitoring less; adolescents on the other side become resistant to the parents' sporadic eff orts to provide assistance and support. Implementation of family interventions aimed at educating parents and parent management training, considered important assumption of the positive development of children and adolescents. Th e aim of this paper is the description and analysis of the parent management training intervention in prevention of externalising problems in children and adolescents. Results of evaluation studies indicate the eff ectiveness of this intervention in the school context, combined with programs for children and teachers.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013", title = "Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju, Application of parent management training in the prevention of externalising problems", pages = "45-41", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166" }
Kovačević-Lepojević, M., Žunić-Pavlović, V.,& Pavlović, M.. (2013). Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 41-45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166
Kovačević-Lepojević M, Žunić-Pavlović V, Pavlović M. Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju. in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013. 2013;:41-45. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166 .
Kovačević-Lepojević, Marina, Žunić-Pavlović, Vesna, Pavlović, Miroslav, "Primena treninga roditeljskih veština u prevenciji eksternalizovanih problema u ponašanju" in Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 (2013):41-45, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2166 .