Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja
Utilization of the reactive-proactive aggression questionnaire in the spanish-speaking countries

2013
Authors
Glumbić, Nenad
Žunić-Pavlović, Vesna

Kovačević-Lepojević, Marina

Contributors
Vuković MileJablan Branka

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Više od dve trećine naučnih radova publikovanih u međunarodnim
časopisima iz oblasti društveno-humanističkih nauka napisano je na engleskom
jeziku. Uprkos činjenici da je engleski postao dominantan jezik
međunarodne naučne komunikacije, mnogi važni istraživački rezultati
objavljeni su i na španskom jeziku. Cilj ovog rada je prezentovanje i analiza
naučnih članaka koji se bave Skalom za procenu reaktivne i proaktivne
agresije, a koji su napisali hispanski autori na kastiljanskom jeziku. U ovom
radu prezentovani su rezultati istraživanja sprovedenih u Španiji, Urugvaju i
Meksiku. Autori navedenih istraživanja koristili su Upitnik za procenu reaktivne
i proaktivne agresije u različite svrhe, počev od određivanja učestalosti
i tipologije agresivnog ponašanja, do genetičkih i neuropsiholoških korelata
reaktivne i proaktivne agresije.
More than two thirds of the articles published in international journals of the social
sciences and humanities are written in English. Despite the fact that English is established
as a dominant language of international scientifi c communication, many important
research results are also published in Spanish. Th e objective of this research is to present
and analyze scientifi c articles on the Reactive-Proactive Aggression Questionnaire (RPQ),
of the Hispanic authors, published in Castellano. Th is paper presents the results of research
conducted in Spain, Uruguay and Mexico. Th e authors of these studies have used
the RPQ in a variety of purposes, ranging from determining the frequency and typology
of aggressive behaviour to genetic and neuropsychological correlates of reactive and proactive
aggression.
Keywords:
agresivno ponašanje / naučna komunikacija / skala / aggressive behaviour / scientifi c communication / scaleSource:
Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“, 2013, 47-53Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Glumbić, Nenad AU - Žunić-Pavlović, Vesna AU - Kovačević-Lepojević, Marina PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2165 AB - Više od dve trećine naučnih radova publikovanih u međunarodnim časopisima iz oblasti društveno-humanističkih nauka napisano je na engleskom jeziku. Uprkos činjenici da je engleski postao dominantan jezik međunarodne naučne komunikacije, mnogi važni istraživački rezultati objavljeni su i na španskom jeziku. Cilj ovog rada je prezentovanje i analiza naučnih članaka koji se bave Skalom za procenu reaktivne i proaktivne agresije, a koji su napisali hispanski autori na kastiljanskom jeziku. U ovom radu prezentovani su rezultati istraživanja sprovedenih u Španiji, Urugvaju i Meksiku. Autori navedenih istraživanja koristili su Upitnik za procenu reaktivne i proaktivne agresije u različite svrhe, počev od određivanja učestalosti i tipologije agresivnog ponašanja, do genetičkih i neuropsiholoških korelata reaktivne i proaktivne agresije. AB - More than two thirds of the articles published in international journals of the social sciences and humanities are written in English. Despite the fact that English is established as a dominant language of international scientifi c communication, many important research results are also published in Spanish. Th e objective of this research is to present and analyze scientifi c articles on the Reactive-Proactive Aggression Questionnaire (RPQ), of the Hispanic authors, published in Castellano. Th is paper presents the results of research conducted in Spain, Uruguay and Mexico. Th e authors of these studies have used the RPQ in a variety of purposes, ranging from determining the frequency and typology of aggressive behaviour to genetic and neuropsychological correlates of reactive and proactive aggression. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“ C3 - Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013 T1 - Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja T1 - Utilization of the reactive-proactive aggression questionnaire in the spanish-speaking countries EP - 53 SP - 47 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2165 ER -
@conference{ author = "Glumbić, Nenad and Žunić-Pavlović, Vesna and Kovačević-Lepojević, Marina", year = "2013", abstract = "Više od dve trećine naučnih radova publikovanih u međunarodnim časopisima iz oblasti društveno-humanističkih nauka napisano je na engleskom jeziku. Uprkos činjenici da je engleski postao dominantan jezik međunarodne naučne komunikacije, mnogi važni istraživački rezultati objavljeni su i na španskom jeziku. Cilj ovog rada je prezentovanje i analiza naučnih članaka koji se bave Skalom za procenu reaktivne i proaktivne agresije, a koji su napisali hispanski autori na kastiljanskom jeziku. U ovom radu prezentovani su rezultati istraživanja sprovedenih u Španiji, Urugvaju i Meksiku. Autori navedenih istraživanja koristili su Upitnik za procenu reaktivne i proaktivne agresije u različite svrhe, počev od određivanja učestalosti i tipologije agresivnog ponašanja, do genetičkih i neuropsiholoških korelata reaktivne i proaktivne agresije., More than two thirds of the articles published in international journals of the social sciences and humanities are written in English. Despite the fact that English is established as a dominant language of international scientifi c communication, many important research results are also published in Spanish. Th e objective of this research is to present and analyze scientifi c articles on the Reactive-Proactive Aggression Questionnaire (RPQ), of the Hispanic authors, published in Castellano. Th is paper presents the results of research conducted in Spain, Uruguay and Mexico. Th e authors of these studies have used the RPQ in a variety of purposes, ranging from determining the frequency and typology of aggressive behaviour to genetic and neuropsychological correlates of reactive and proactive aggression.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“, Zbornik radova - sa godišnje prezentacije rezultata naučno-istraživačkog projekta „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“,Beograd,2013", title = "Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja, Utilization of the reactive-proactive aggression questionnaire in the spanish-speaking countries", pages = "53-47", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2165" }
Glumbić, N., Žunić-Pavlović, V.,& Kovačević-Lepojević, M.. (2013). Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja. in Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“ Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 47-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2165
Glumbić N, Žunić-Pavlović V, Kovačević-Lepojević M. Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja. in Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“. 2013;:47-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2165 .
Glumbić, Nenad, Žunić-Pavlović, Vesna, Kovačević-Lepojević, Marina, "Primena Skale reaktivne i proaktivne agresije u zemljama španskog govornog područja" in Zbornik radova sa godišnje prezentacije radova naučno-istraživačkog projekta 'Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću“ (2013):47-53, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2165 .