Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću
Communicative skills in persons with intellectual disability
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Ograničenja i teškoće u razvoju komunikativnih sposobnosti, kao i
mogućnosti funkcionalne primene stečenih znanja, predstavljaju jednu od osnovnih
krakteristika saznajnog i socijalnog razvoja osoba sa intelektualnom ometenošću.
Prisustvo navedenih teškoća uslovljava visok nivo zavisnosti od podrške
drugih osoba u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti, socijalnoj participaciji
i poboljšanju kvaliteta života i životnog zadovoljstva tih osoba. Zbog toga se
kreiranje i primena obrazovnih i terapeutskih individualnih programa, namenjenih
razvoju komunikativnih veština, može smatrati jednim od prioriteta u pružanju
podrške.
Pored primene standardnih bihejvioralnih procedura, neophodna je i
primena različitih tipova asistivnih tehnika, kako bi se obezbedio visok nivo
individualizacije i efikasnosti u procesu učenja novih i složenijih komunikativnih
strategija.
Limitations and difficulties in developing communicative abilities, and
functional application of the acquired knowledge, represent some of the main
characteristics of cognitive and social development in persons with intellectual
disability.
Presence of the above mentioned difficulties leads to a high level of
dependence on and support from other people in performing every day activities,
social participation, improvement of life quality and life satisfaction of these
persons. Thus, the development and application of educational and therapeutic
individual programs, aimed at the development of communicative skills, may be
considered as priority in providing support.
Apart from the application of standard behavioral procedures, the
application of different assistive techniques is also necessary in order to provide a
high level of individualization and efficiency in the process of learning new and
more complex communicative strategies.
Keywords:
komunikativne veštine / intelektualna ometenost / metodske procedure / programi učenja / communicative skills / intellectual disability / method procedures / learning programsSource:
Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 2013, 353-371Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
- Evaluation of treatment of acquired speech and language disorders (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179068)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Kaljača, Svetlana AU - Vuković, Mile AU - Petrović-Lazić, Mirjana PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2140 AB - Ograničenja i teškoće u razvoju komunikativnih sposobnosti, kao i mogućnosti funkcionalne primene stečenih znanja, predstavljaju jednu od osnovnih krakteristika saznajnog i socijalnog razvoja osoba sa intelektualnom ometenošću. Prisustvo navedenih teškoća uslovljava visok nivo zavisnosti od podrške drugih osoba u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti, socijalnoj participaciji i poboljšanju kvaliteta života i životnog zadovoljstva tih osoba. Zbog toga se kreiranje i primena obrazovnih i terapeutskih individualnih programa, namenjenih razvoju komunikativnih veština, može smatrati jednim od prioriteta u pružanju podrške. Pored primene standardnih bihejvioralnih procedura, neophodna je i primena različitih tipova asistivnih tehnika, kako bi se obezbedio visok nivo individualizacije i efikasnosti u procesu učenja novih i složenijih komunikativnih strategija. AB - Limitations and difficulties in developing communicative abilities, and functional application of the acquired knowledge, represent some of the main characteristics of cognitive and social development in persons with intellectual disability. Presence of the above mentioned difficulties leads to a high level of dependence on and support from other people in performing every day activities, social participation, improvement of life quality and life satisfaction of these persons. Thus, the development and application of educational and therapeutic individual programs, aimed at the development of communicative skills, may be considered as priority in providing support. Apart from the application of standard behavioral procedures, the application of different assistive techniques is also necessary in order to provide a high level of individualization and efficiency in the process of learning new and more complex communicative strategies. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 T1 - Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću T1 - Communicative skills in persons with intellectual disability EP - 371 SP - 353 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2140 ER -
@conference{ author = "Kaljača, Svetlana and Vuković, Mile and Petrović-Lazić, Mirjana", year = "2013", abstract = "Ograničenja i teškoće u razvoju komunikativnih sposobnosti, kao i mogućnosti funkcionalne primene stečenih znanja, predstavljaju jednu od osnovnih krakteristika saznajnog i socijalnog razvoja osoba sa intelektualnom ometenošću. Prisustvo navedenih teškoća uslovljava visok nivo zavisnosti od podrške drugih osoba u obavljanju svakodnevnih životnih aktivnosti, socijalnoj participaciji i poboljšanju kvaliteta života i životnog zadovoljstva tih osoba. Zbog toga se kreiranje i primena obrazovnih i terapeutskih individualnih programa, namenjenih razvoju komunikativnih veština, može smatrati jednim od prioriteta u pružanju podrške. Pored primene standardnih bihejvioralnih procedura, neophodna je i primena različitih tipova asistivnih tehnika, kako bi se obezbedio visok nivo individualizacije i efikasnosti u procesu učenja novih i složenijih komunikativnih strategija., Limitations and difficulties in developing communicative abilities, and functional application of the acquired knowledge, represent some of the main characteristics of cognitive and social development in persons with intellectual disability. Presence of the above mentioned difficulties leads to a high level of dependence on and support from other people in performing every day activities, social participation, improvement of life quality and life satisfaction of these persons. Thus, the development and application of educational and therapeutic individual programs, aimed at the development of communicative skills, may be considered as priority in providing support. Apart from the application of standard behavioral procedures, the application of different assistive techniques is also necessary in order to provide a high level of individualization and efficiency in the process of learning new and more complex communicative strategies.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013", title = "Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću, Communicative skills in persons with intellectual disability", pages = "371-353", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2140" }
Kaljača, S., Vuković, M.,& Petrović-Lazić, M.. (2013). Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 353-371. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2140
Kaljača S, Vuković M, Petrović-Lazić M. Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013. 2013;:353-371. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2140 .
Kaljača, Svetlana, Vuković, Mile, Petrović-Lazić, Mirjana, "Komunikativne veštine osoba sa intelektualnom ometenošću" in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 (2013):353-371, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2140 .