Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha
Short-term auditory memory in environmental noise in cochlear implanted and normal hearing children
Authors
Ostojić-Zeljković, Sanja
Nikolić, Mina

Arsović, Nenad
Kovačević, Tamara

Mirić, Danica
Contributors
Gligorović MilicaConference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane
usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osobe sa
jakim kapacitetom ove vrste memorije nazivaju se “auditory learners”. Osnova za
razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija sluha. Primena kohlearnog
implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji zvukova, kvalitativno
boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja kod gluve dece. Auditivno pamćenje
je jedan od osnovnih uslova za razvoj jezičkih sposobnosti. Praktična ili potpuna
gluvoća, kongenitalna ili stečena, može potpuno da zaustavi ili ozbiljno omete
formiranje i razvoj auditivnog pamćenja. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i
kod dece urednog sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene
preventivnim i korektivnim merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i
značajnijeg odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština.
Cilj istraživanja bio je da se ispita uticaj okolne buke na sposobno...st
neposrednog auditivnog pamćenja kod kohlearno implantirane i dece urednog
sluha. Uzorak u istraživanju činilo je 18 kohlearno implantirane dece i 18 dece
urednog sluha, uzrasta od četiri do deset godina, prosečnih intelektualnih
sposobnosti i bez udruženih smetnji u razvoju. Deca u ispitivanom uzorku imala su
najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim implantom (CI). Instrument
istraživanja bio je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog pamćenja I‒IV, namenjen deci sa smetnjama u auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se
sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom.
Ovim testom može se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo
verbalno pamćenje, redosled reprodukcije, gramatička razvijenost i semantičko
shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja testom smo ispitivali neposredno
verbalno pamćenje sa i bez prisustva okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti
odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su korelaciona analiza, analiza
varijanse i χ2 test.
Rezultati ukazuju da se negativan uticaj okolne buke na neposredno
auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha povećava sa
porastom težine zadataka.
Auditory memory is the ability to process, analyze, store and recall orally
presented information. Persons with good capacity of auditory memory are called
“auditory learners“. Auditory memory is among basic prerogatives for speech and
language development. Cochlear implantation has improved the perception of
sounds, quality of listening and auditory memory of deaf children considerably.
Normal hearing is essential for the development of auditory memory. Practical or
total deafness, whether congenital or acquired, could prevent or seriously disturb
the development of auditory memory. Even normal hearing children can have
auditory memory disorders. If so, they need intervention in order to prevent
developmental consequences.
The aim of this study was to investigate the impact of the environmental
noise on auditory memory capacity in cochlear implanted and normal hearing
children. The sample consisted of 18 cochlear implanted and 18 normal hearing
children aged 4 to 10. All ...of the children in this study had normal intelligence and
no additional handicaps. They had at least 12 months of cochlear implant (CI)
experience. The instrument was the Test of immediate verbal memory (I-IV) by S.
Vladisavljević (1983) designed for children with auditory perception and verbal
memory disorders, both hearing impaired and dysphasic as well. The test is used
for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal order,
grammar and semantic comprehension of the message. In this study we applied the test both in quiet and noisy environment. Statistical significance between variables
was tested using correlation coefficient, variance analysis and chi square test.
The results indicate that the negative influence of environmental noise on
immediate auditory memory in cochlear implanted and normal hearing children
increases with task complexity.
Keywords:
hearing / deafness / cochlear implant / auditory memory / noise / sluh / gluvoća / kohlearni implant / auditivno pamćenje / bukaSource:
Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013, 2013, 383-406Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Ostojić-Zeljković, Sanja AU - Nikolić, Mina AU - Arsović, Nenad AU - Kovačević, Tamara AU - Mirić, Danica PY - 2013 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2134 AB - Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osobe sa jakim kapacitetom ove vrste memorije nazivaju se “auditory learners”. Osnova za razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija sluha. Primena kohlearnog implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji zvukova, kvalitativno boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja kod gluve dece. Auditivno pamćenje je jedan od osnovnih uslova za razvoj jezičkih sposobnosti. Praktična ili potpuna gluvoća, kongenitalna ili stečena, može potpuno da zaustavi ili ozbiljno omete formiranje i razvoj auditivnog pamćenja. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i kod dece urednog sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene preventivnim i korektivnim merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i značajnijeg odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština. Cilj istraživanja bio je da se ispita uticaj okolne buke na sposobnost neposrednog auditivnog pamćenja kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha. Uzorak u istraživanju činilo je 18 kohlearno implantirane dece i 18 dece urednog sluha, uzrasta od četiri do deset godina, prosečnih intelektualnih sposobnosti i bez udruženih smetnji u razvoju. Deca u ispitivanom uzorku imala su najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim implantom (CI). Instrument istraživanja bio je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog pamćenja I‒IV, namenjen deci sa smetnjama u auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom. Ovim testom može se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo verbalno pamćenje, redosled reprodukcije, gramatička razvijenost i semantičko shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja testom smo ispitivali neposredno verbalno pamćenje sa i bez prisustva okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su korelaciona analiza, analiza varijanse i χ2 test. Rezultati ukazuju da se negativan uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha povećava sa porastom težine zadataka. AB - Auditory memory is the ability to process, analyze, store and recall orally presented information. Persons with good capacity of auditory memory are called “auditory learners“. Auditory memory is among basic prerogatives for speech and language development. Cochlear implantation has improved the perception of sounds, quality of listening and auditory memory of deaf children considerably. Normal hearing is essential for the development of auditory memory. Practical or total deafness, whether congenital or acquired, could prevent or seriously disturb the development of auditory memory. Even normal hearing children can have auditory memory disorders. If so, they need intervention in order to prevent developmental consequences. The aim of this study was to investigate the impact of the environmental noise on auditory memory capacity in cochlear implanted and normal hearing children. The sample consisted of 18 cochlear implanted and 18 normal hearing children aged 4 to 10. All of the children in this study had normal intelligence and no additional handicaps. They had at least 12 months of cochlear implant (CI) experience. The instrument was the Test of immediate verbal memory (I-IV) by S. Vladisavljević (1983) designed for children with auditory perception and verbal memory disorders, both hearing impaired and dysphasic as well. The test is used for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal order, grammar and semantic comprehension of the message. In this study we applied the test both in quiet and noisy environment. Statistical significance between variables was tested using correlation coefficient, variance analysis and chi square test. The results indicate that the negative influence of environmental noise on immediate auditory memory in cochlear implanted and normal hearing children increases with task complexity. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 T1 - Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha T1 - Short-term auditory memory in environmental noise in cochlear implanted and normal hearing children EP - 406 SP - 383 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2134 ER -
@conference{ author = "Ostojić-Zeljković, Sanja and Nikolić, Mina and Arsović, Nenad and Kovačević, Tamara and Mirić, Danica", year = "2013", abstract = "Auditivno (slušno) pamćenje je sposobnost da se informacije prezentovane usmeno, analiziraju mentalno, sačuvaju i upotrebe kada je potrebno. Osobe sa jakim kapacitetom ove vrste memorije nazivaju se “auditory learners”. Osnova za razvoj auditivnog pamćenja je očuvana funkcija sluha. Primena kohlearnog implanta dovela je do značajnog poboljšanja u percepciji zvukova, kvalitativno boljeg slušanja i razvoja auditivnog pamćenja kod gluve dece. Auditivno pamćenje je jedan od osnovnih uslova za razvoj jezičkih sposobnosti. Praktična ili potpuna gluvoća, kongenitalna ili stečena, može potpuno da zaustavi ili ozbiljno omete formiranje i razvoj auditivnog pamćenja. Teškoće auditivnog pamćenja javljaju se i kod dece urednog sluha. U tom slučaju trebalo bi da budu obuhvaćene preventivnim i korektivnim merama, u cilju sprečavanja njihovog produbljivanja i značajnijeg odražavanja na razvoj drugih sposobnosti i veština. Cilj istraživanja bio je da se ispita uticaj okolne buke na sposobnost neposrednog auditivnog pamćenja kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha. Uzorak u istraživanju činilo je 18 kohlearno implantirane dece i 18 dece urednog sluha, uzrasta od četiri do deset godina, prosečnih intelektualnih sposobnosti i bez udruženih smetnji u razvoju. Deca u ispitivanom uzorku imala su najmanje 12 meseci slušnog uzrasta sa kohlearnim implantom (CI). Instrument istraživanja bio je Test za ispitivanje sposobnosti verbalnog pamćenja I‒IV, namenjen deci sa smetnjama u auditivnoj percepciji i verbalnoj memoriji, koja se sem u populaciji dece oštećenog sluha, najčešće javlja kod dece sa disfazijom. Ovim testom može se ispitivati opseg auditivne memorije, neposredno i odloženo verbalno pamćenje, redosled reprodukcije, gramatička razvijenost i semantičko shvatanje poruke. Za potrebe ovog istraživanja testom smo ispitivali neposredno verbalno pamćenje sa i bez prisustva okolne buke. Za utvrđivanje značajnosti odnosa između posmatranih varijabli korišćeni su korelaciona analiza, analiza varijanse i χ2 test. Rezultati ukazuju da se negativan uticaj okolne buke na neposredno auditivno pamćenje kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha povećava sa porastom težine zadataka., Auditory memory is the ability to process, analyze, store and recall orally presented information. Persons with good capacity of auditory memory are called “auditory learners“. Auditory memory is among basic prerogatives for speech and language development. Cochlear implantation has improved the perception of sounds, quality of listening and auditory memory of deaf children considerably. Normal hearing is essential for the development of auditory memory. Practical or total deafness, whether congenital or acquired, could prevent or seriously disturb the development of auditory memory. Even normal hearing children can have auditory memory disorders. If so, they need intervention in order to prevent developmental consequences. The aim of this study was to investigate the impact of the environmental noise on auditory memory capacity in cochlear implanted and normal hearing children. The sample consisted of 18 cochlear implanted and 18 normal hearing children aged 4 to 10. All of the children in this study had normal intelligence and no additional handicaps. They had at least 12 months of cochlear implant (CI) experience. The instrument was the Test of immediate verbal memory (I-IV) by S. Vladisavljević (1983) designed for children with auditory perception and verbal memory disorders, both hearing impaired and dysphasic as well. The test is used for memory span assessment, immediate and delayed memory, rehearsal order, grammar and semantic comprehension of the message. In this study we applied the test both in quiet and noisy environment. Statistical significance between variables was tested using correlation coefficient, variance analysis and chi square test. The results indicate that the negative influence of environmental noise on immediate auditory memory in cochlear implanted and normal hearing children increases with task complexity.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013", title = "Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha, Short-term auditory memory in environmental noise in cochlear implanted and normal hearing children", pages = "406-383", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2134" }
Ostojić-Zeljković, S., Nikolić, M., Arsović, N., Kovačević, T.,& Mirić, D.. (2013). Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 383-406. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2134
Ostojić-Zeljković S, Nikolić M, Arsović N, Kovačević T, Mirić D. Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha. in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013. 2013;:383-406. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2134 .
Ostojić-Zeljković, Sanja, Nikolić, Mina, Arsović, Nenad, Kovačević, Tamara, Mirić, Danica, "Neposredno auditivno pamćenje u buci kod kohlearno implantirane i dece urednog sluha" in Tematski zbornik radova - „Novine u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji“,Beograd, Srbija, 2013 (2013):383-406, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2134 .