Приказ основних података о документу

Intrinsic motivation and achievement of children with Mild intellectual disabilities in biology

dc.contributorGlumbić Nenad
dc.contributorVučinić Vesna
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.date.accessioned2021-06-17T12:52:11Z
dc.date.available2021-06-17T12:52:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.isbn978-86-6203-037-5
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1993
dc.description.abstractCilj radaje utvrđivanje povezanosti intrinzične motivacije u odnosu na savladanost programskih sadržaja iz biologije kod dece s BIT. Uzorak istraživanja uključuje 120 učenika, oba pola, s lakom intelektualnom ometenošću, kalendarskog uzrasta od 12,0 do 15,11 i školskog uzrasta od V do Vlll razreda. Iz uzorka su izuzeti učenici s neurološkim, psihijatrijskim, senzornim, izraženim emocionalnim i višestrukim smetnjama. U svrhu procene intrinzične motivacije korišćena je supskala Upitnika akademske samoregulacije (Deci, Hodges, Pierson, & Tomassone, 1992). Upitnik je prilagođen učenicima s BIT. Za procenu savladanosti programskih sadržaja biologije konstruisan je kriterijumski test znanja. Veza između stepena intrinzične motivacije i postignuća na Kriterijumskom testu znanja iz biologije ispitana je pomoću Pirsonovog koeficijenta linearne korelacije. Dobijena je signifikantna vrednost korelacije od r=0.25, p<0.05, te je utvrđeno da prisustvo intrinzične motivacije podrazumeva bolje rezultate na testu znanja iz biologije.
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relation between intrinsic motivation in relation to the curricular content of biology in ch i/dren with mild intellectua/ disability (MID). A sample oj this study involves 120 students oj both sexes, the intelligence quotient oj 51 to 69, aged 12 to 15 years o/d, fifth to eighth grade, with no neurological, psychiatric, sensory, apparent emotional and multiple disorders. Subtest Questionnaire of academic self regulation (Deci, Hodges, Pierson, & Tomasson, 1992.) was used in order to assess intrinsic motivation. The questionnaire was adapted far students with MID. Far the evaluation of mastering biology curricular content was constructed criterion test oj knowledge. The connection between the degree of intrinsic motivation and achievement test on the reflecting knowledge of biology was examined using Pearson correlation coefficient. The resu/ting value isa significant correlation of r = 0.25, p <O.OS. We conc/ude that the presence of intrinsic motivation means better performance on tests oj knowledge in biology.
dc.languagesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova – 6. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Beograd, Srbija, 14–16.09.2012
dc.subjectintrinzična motivacija
dc.subjectsadržaji biologije
dc.subjectdeca s BIT
dc.subjectintrinsic motivation
dc.subjectcontent oj biology
dc.subjectch i/dren with MID
dc.titleIntrinzična motivacija i postignuća iz biologije kod dece sa blažim intelektualnim teškoćamasr
dc.titleIntrinsic motivation and achievement of children with Mild intellectual disabilities in biology
dc.typeconferenceObject
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage225
dc.citation.other: 219-225
dc.citation.spage219
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9007/Untitled31.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1993
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу