rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children

Nastavnici i primena informacionih i komunikacionih tehnologija u školama za decu oštećenog sluha

No Thumbnail
Authors
Radovanović, Vesna
Radić-Šestić, Marina
Karić, Jasmina
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The aim of this research was to determine how often teacher use information and communication technology in schools for deaf and hard of hearing as well as the assessment of teacher's attitudes toward this technologies. The data was collected by method of non standardized questionnaire, first part related to teacher's access to and use of computers and internet, and second part related to teacher's attitudes toward ICT. The study is conducted during the first semester of school year 2006 - 2007. The sample comprised 47 professors of primary (58,7%) and secondary (41,3%) schools, predominantly female (91,5%), middle aged and older, with working experience over 20 years (50%). Over two third of teachers (66%) have knowledge of use some basic applications of software like word, PowerPoint, excel etc, and almost half of them acquired that knowledge not through organized courses (46,5%). Nearly half of teacher (44,2%) have had organized courses in their schools, almost in the last few years.... About third of teachers do not have or have little knowledge in the use of the computers (34,1%). More then one half of teacher (54,3%) have possibility to use computers in their schools and most of them (84%) use computers in teaching, equally in primary and secondary schools. While half of teacher use computers almost every day or once a week, mostly teachers who have had computer in their own classrooms (17,4%), half of teacher hardly ever use computers, less then once a month. Only 3 (12%) of teachers use educational software, educational games are frequently used, it is not surprised because there is no educational software specially intended for hard of hearing and deaf children.

Cilj istraživanja je bio da se utvrdi u kojoj meri nastavnici u školama za decu oštećenog sluha koriste informacione i komunikacione tehnologije i procena stavova nastavnika prema ovim tehnologijama. Podaci su prikupljeni metodom nestandardizovanog upitnika. Prvi deo se odnosi na pristup i vidove korišćenja kompjutera i Interneta, a drugi deo na stavove prema IKT-a. Istraživanje je obavljeno u prvom polugodištu školske 2006/2007. godine. Uzorak za istraživanje činilo je 47 profesora osnovnih (58,7%) i srednjih (41,3%) škola, pretežno ženskog pola (91,5%), srednjeg i starijeg doba sa radnim stažom preko 20 godina (50%). Više od dve trećine nastavnika (66%) poznaje neke osnovne kompjuterske programe (Word, PowerPoint, Excel i druge), a skoro polovina je stekla to znanje bez organizovane obuke (46,5%). Organizovani kurs u školi imalo je blizu polovine nastavnika (44,2%), uglavnom u poslednjih nekoliko godina. Oko trećine nastavnika ne poznaje ili slabo poznaje rad na kompjuteru (34,1%). V...iše od polovine nastavnika (54,3%) ima mogućnost da koristi kompjuter u školi i većina ga koristi u nastavi (84%), podjednako u osnovnoj i u srednjoj školi. Dok polovina nastavnika koristi kompjuter skoro svaki dan ili jednom nedeljno, većinom nastavnici koji imaju kompjuter u svojoj učionici (17,4%), polovina ga koristi veoma retko, mesečno i ređe. Samo 3 (12%) nastavnika koriste edukativni softver, najčešće se koriste edukativne igre, što i nije iznenađujuće, pošto ne postoji edukativni softver namenjen isključivo gluvoj i nagluvoj deci. Polovina nastavnika ima pristup Internetu (52%), ali ga ne koriste u nastavi. Nisu pronađene razlike u odnosu na dob i godine radnog staža i korišćenja kompjutera. Od 21 nastavnika koji koriste kompjuter u nastavi, polovina je starije dobi. Nastavnici imaju pretežno pozitivne stavove prema kompjuterima i Internetu, saglasni su da kompjuteri i Internet mogu unaprediti njihov profesionalni razvoj i omogućiti napredovanje učenika oštećenog sluha. Prema dobijenim rezultatima može se zaključiti da nastavnici nemaju u dovoljnoj meri pristup kompjuterima, a posebno internetu, prvenstveno zbog nedostatka opreme. Za obuku nastavnika nije pronađeno sistemsko rešenje, a u okviru postojećih ne osposobljavaju se za integraciju informacionih i komunikacionih tehnologija u nastavu.

Keywords:
nastavnici / nastava za decu oštećenog sluha / uloga IKT-a / frekvencija korišćenja kompjutera i Interneta
Source:
Specijalna edukacija i rehabilitacija, 2007, 3-4, 163-172
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 1452-7367

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/148
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Radovanović, Vesna
AU  - Radić-Šestić, Marina
AU  - Karić, Jasmina
PY  - 2007
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/148
AB  - The aim of this research was to determine how often teacher use information and communication technology in schools for deaf and hard of hearing as well as the assessment of teacher's attitudes toward this technologies. The data was collected by method of non standardized questionnaire, first part related to teacher's access to and use of computers and internet, and second part related to teacher's attitudes toward ICT. The study is conducted during the first semester of school year 2006 - 2007. The sample comprised 47 professors of primary (58,7%) and secondary (41,3%) schools, predominantly female (91,5%), middle aged and older, with working experience over 20 years (50%). Over two third of teachers (66%) have knowledge of use some basic applications of software like word, PowerPoint, excel etc, and almost half of them acquired that knowledge not through organized courses (46,5%). Nearly half of teacher (44,2%) have had organized courses in their schools, almost in the last few years. About third of teachers do not have or have little knowledge in the use of the computers (34,1%). More then one half of teacher (54,3%) have possibility to use computers in their schools and most of them (84%) use computers in teaching, equally in primary and secondary schools. While half of teacher use computers almost every day or once a week, mostly teachers who have had computer in their own classrooms (17,4%), half of teacher hardly ever use computers, less then once a month. Only 3 (12%) of teachers use educational software, educational games are frequently used, it is not surprised because there is no educational software specially intended for hard of hearing and deaf children.
AB  - Cilj istraživanja je bio da se utvrdi u kojoj meri nastavnici u školama za decu oštećenog sluha koriste informacione i komunikacione tehnologije i procena stavova nastavnika prema ovim tehnologijama. Podaci su prikupljeni metodom nestandardizovanog upitnika. Prvi deo se odnosi na pristup i vidove korišćenja kompjutera i Interneta, a drugi deo na stavove prema IKT-a. Istraživanje je obavljeno u prvom polugodištu školske 2006/2007. godine. Uzorak za istraživanje činilo je 47 profesora osnovnih (58,7%) i srednjih (41,3%) škola, pretežno ženskog pola (91,5%), srednjeg i starijeg doba sa radnim stažom preko 20 godina (50%). Više od dve trećine nastavnika (66%) poznaje neke osnovne kompjuterske programe (Word, PowerPoint, Excel i druge), a skoro polovina je stekla to znanje bez organizovane obuke (46,5%). Organizovani kurs u školi imalo je blizu polovine nastavnika (44,2%), uglavnom u poslednjih nekoliko godina. Oko trećine nastavnika ne poznaje ili slabo poznaje rad na kompjuteru (34,1%). Više od polovine nastavnika (54,3%) ima mogućnost da koristi kompjuter u školi i većina ga koristi u nastavi (84%), podjednako u osnovnoj i u srednjoj školi. Dok polovina nastavnika koristi kompjuter skoro svaki dan ili jednom nedeljno, većinom nastavnici koji imaju kompjuter u svojoj učionici (17,4%), polovina ga koristi veoma retko, mesečno i ređe. Samo 3 (12%) nastavnika koriste edukativni softver, najčešće se koriste edukativne igre, što i nije iznenađujuće, pošto ne postoji edukativni softver namenjen isključivo gluvoj i nagluvoj deci. Polovina nastavnika ima pristup Internetu (52%), ali ga ne koriste u nastavi. Nisu pronađene razlike u odnosu na dob i godine radnog staža i korišćenja kompjutera. Od 21 nastavnika koji koriste kompjuter u nastavi, polovina je starije dobi. Nastavnici imaju pretežno pozitivne stavove prema kompjuterima i Internetu, saglasni su da kompjuteri i Internet mogu unaprediti njihov profesionalni razvoj i omogućiti napredovanje učenika oštećenog sluha. Prema dobijenim rezultatima može se zaključiti da nastavnici nemaju u dovoljnoj meri pristup kompjuterima, a posebno internetu, prvenstveno zbog nedostatka opreme. Za obuku nastavnika nije pronađeno sistemsko rešenje, a u okviru postojećih ne osposobljavaju se za integraciju informacionih i komunikacionih tehnologija u nastavu.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children
T1  - Nastavnici i primena informacionih i komunikacionih tehnologija u školama za decu oštećenog sluha
EP  - 172
IS  - 3-4
SP  - 163
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148
ER  - 
@article{
author = "Radovanović, Vesna and Radić-Šestić, Marina and Karić, Jasmina",
year = "2007",
abstract = "The aim of this research was to determine how often teacher use information and communication technology in schools for deaf and hard of hearing as well as the assessment of teacher's attitudes toward this technologies. The data was collected by method of non standardized questionnaire, first part related to teacher's access to and use of computers and internet, and second part related to teacher's attitudes toward ICT. The study is conducted during the first semester of school year 2006 - 2007. The sample comprised 47 professors of primary (58,7%) and secondary (41,3%) schools, predominantly female (91,5%), middle aged and older, with working experience over 20 years (50%). Over two third of teachers (66%) have knowledge of use some basic applications of software like word, PowerPoint, excel etc, and almost half of them acquired that knowledge not through organized courses (46,5%). Nearly half of teacher (44,2%) have had organized courses in their schools, almost in the last few years. About third of teachers do not have or have little knowledge in the use of the computers (34,1%). More then one half of teacher (54,3%) have possibility to use computers in their schools and most of them (84%) use computers in teaching, equally in primary and secondary schools. While half of teacher use computers almost every day or once a week, mostly teachers who have had computer in their own classrooms (17,4%), half of teacher hardly ever use computers, less then once a month. Only 3 (12%) of teachers use educational software, educational games are frequently used, it is not surprised because there is no educational software specially intended for hard of hearing and deaf children., Cilj istraživanja je bio da se utvrdi u kojoj meri nastavnici u školama za decu oštećenog sluha koriste informacione i komunikacione tehnologije i procena stavova nastavnika prema ovim tehnologijama. Podaci su prikupljeni metodom nestandardizovanog upitnika. Prvi deo se odnosi na pristup i vidove korišćenja kompjutera i Interneta, a drugi deo na stavove prema IKT-a. Istraživanje je obavljeno u prvom polugodištu školske 2006/2007. godine. Uzorak za istraživanje činilo je 47 profesora osnovnih (58,7%) i srednjih (41,3%) škola, pretežno ženskog pola (91,5%), srednjeg i starijeg doba sa radnim stažom preko 20 godina (50%). Više od dve trećine nastavnika (66%) poznaje neke osnovne kompjuterske programe (Word, PowerPoint, Excel i druge), a skoro polovina je stekla to znanje bez organizovane obuke (46,5%). Organizovani kurs u školi imalo je blizu polovine nastavnika (44,2%), uglavnom u poslednjih nekoliko godina. Oko trećine nastavnika ne poznaje ili slabo poznaje rad na kompjuteru (34,1%). Više od polovine nastavnika (54,3%) ima mogućnost da koristi kompjuter u školi i većina ga koristi u nastavi (84%), podjednako u osnovnoj i u srednjoj školi. Dok polovina nastavnika koristi kompjuter skoro svaki dan ili jednom nedeljno, većinom nastavnici koji imaju kompjuter u svojoj učionici (17,4%), polovina ga koristi veoma retko, mesečno i ređe. Samo 3 (12%) nastavnika koriste edukativni softver, najčešće se koriste edukativne igre, što i nije iznenađujuće, pošto ne postoji edukativni softver namenjen isključivo gluvoj i nagluvoj deci. Polovina nastavnika ima pristup Internetu (52%), ali ga ne koriste u nastavi. Nisu pronađene razlike u odnosu na dob i godine radnog staža i korišćenja kompjutera. Od 21 nastavnika koji koriste kompjuter u nastavi, polovina je starije dobi. Nastavnici imaju pretežno pozitivne stavove prema kompjuterima i Internetu, saglasni su da kompjuteri i Internet mogu unaprediti njihov profesionalni razvoj i omogućiti napredovanje učenika oštećenog sluha. Prema dobijenim rezultatima može se zaključiti da nastavnici nemaju u dovoljnoj meri pristup kompjuterima, a posebno internetu, prvenstveno zbog nedostatka opreme. Za obuku nastavnika nije pronađeno sistemsko rešenje, a u okviru postojećih ne osposobljavaju se za integraciju informacionih i komunikacionih tehnologija u nastavu.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children, Nastavnici i primena informacionih i komunikacionih tehnologija u školama za decu oštećenog sluha",
pages = "172-163",
number = "3-4",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148"
}
Radovanović, V., Radić-Šestić, M.,& Karić, J.. (2007). Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3-4), 163-172.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148
Radovanović V, Radić-Šestić M, Karić J. Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2007;(3-4):163-172.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148 .
Radovanović, Vesna, Radić-Šestić, Marina, Karić, Jasmina, "Teachers and using information and communication technologies in schools for hearing impaired children" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, no. 3-4 (2007):163-172,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_148 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB