Приказ основних података о документу

Upotreba negacije za posebno potvrđivanje

dc.creatorIvanović, Maja
dc.date.accessioned2021-06-09T13:18:57Z
dc.date.available2021-06-09T13:18:57Z
dc.date.issued2007
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/137
dc.description.abstractThis work presents the results of a research of the use of expletive ("excessive") negation of early school age children. This research has been carried out on a sample of 200 examinees, divided into five different age groups, i. e. 40 children in each grade (I, II, III, IV and V). Our examination has been conducted on the language corpus specially made for this purpose. The corpus contains ten declarative communicative sentences with subordinate temporal clause all of them meaning the measure of time. The aim was to see if there was any correlation between the use of negation for special affirmation and cognitive development of early school age children. We also tried to examine if there was some parallel use of affirmative and negative predicate verb form in given sentences. The results show that there is no such thing as synonymous use with both affirmative and negative predicate verb form While the affirmative predicate verb forms show affirmative position, this affirmation particularly emphasised by expletive negation. Therefore, the sentences with expletive negation are not only affirmative, but especially affirmative sentences. .en
dc.description.abstractU radu se izlažu rezultati ispitivanja upotrebe ekspletivne negacije u jeziku dece mlađeg školskog uzrasta. Istraživanje je sprovedeno na uzorku od 200 ispitanika koji su podeljeni u pet uzrasnih grupa, tj. po 40 učenika I, II, III, IV i V razreda.Za potrebe ovog ispitivanja,specijalno je sačinjen jezički korpus. Korpus sadrži deset obaveštajnih komunikativnih rečenica od kojih svaka sadrži po jednu vremensku klauzu sa značenjem mere vremena. Cilj nam je bio da utvrdimo da li postoji korelacija između upotrebe negacije za posebno potvrđivanje i kognitivnog razvoja dece mlađeg školskog uzrasta.takođe smo pokušali da utvrdimo da li postoji sinonimnost upotrebe potvrdne i odrične forme predikata u datim rečenicama. Na osnovu ovog istraživanja iznosi se tvrdnja da ekspletivna negacija predstavlja sredstvo za posebno potvrđivanje, odnosno da potvrdna i odrična forma predikata u ispitivanom sintaksičkom segmentu nije sinonimna jer oblici s negacijom nisu samo potvrdni nego naročito potvrdni. .sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectnegationen
dc.subjectexpletive negationen
dc.subjecttemporal clauseen
dc.subjectaffirmative predicate verb formen
dc.subjectnegative predicate verb formen
dc.subjectespecially affirmative sentences with expletive negationen
dc.subjectnegacijasr
dc.subjectekspletivna negacijasr
dc.subjectvremenske rečenicesr
dc.subjectpotvrdna forma predikatasr
dc.subjectodrična forma predikatasr
dc.subjectodrične rečenice za posebno potvrđivanjesr
dc.titleThe use of negation as special affirmation of early school age childrenen
dc.titleUpotreba negacije za posebno potvrđivanjesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage97
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 83-97
dc.citation.spage83
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_137
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу