The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system
Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja
Апстракт
The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system.
U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika.
Кључне речи:
education / rehabilitation / hearing-impaired children / integration / obrazovanje / rehabilitacija / deca oštećenog sluhaИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2007, 3, 1-15Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Hasanbegović, Husnija AU - Kovačević, Jasmina PY - 2007 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/131 AB - The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system. AB - U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system T1 - Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja EP - 15 IS - 3 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131 ER -
@article{ author = "Hasanbegović, Husnija and Kovačević, Jasmina", year = "2007", abstract = "The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system., U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system, Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja", pages = "15-1", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131" }
Hasanbegović, H.,& Kovačević, J.. (2007). The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 1-15. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131
Hasanbegović H, Kovačević J. The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system. in Beogradska defektološka škola. 2007;(3):1-15. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131 .
Hasanbegović, Husnija, Kovačević, Jasmina, "The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2007):1-15, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131 .