rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system

Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja

No Thumbnail
Authors
Hasanbegović, Husnija
Kovačević, Jasmina
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system.
U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika.
Keywords:
education / rehabilitation / hearing-impaired children / integration / obrazovanje / rehabilitacija / deca oštećenog sluha
Source:
Beogradska defektološka škola, 2007, 3, 1-15
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd

ISSN: 0354-8759

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/131
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Hasanbegović, Husnija
AU  - Kovačević, Jasmina
PY  - 2007
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/131
AB  - The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system.
AB  - U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Beogradska defektološka škola
T1  - The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system
T1  - Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja
EP  - 15
IS  - 3
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131
ER  - 
@article{
author = "Hasanbegović, Husnija and Kovačević, Jasmina",
year = "2007",
abstract = "The paper shows the results obtained from the research position of the experts in the area of education and rehabilitation of hearing-impaired children on the importance of institution-bases rehabilitation and integration into regular schools. Thirty four experts working in rehabilitation clinics and educational institutions have answered questionnaires. The results show that experts in the area prefer institutional rehabilitation to integration into the regular educational system., U radu su prikazani rezultati istraživanja odnosa stručnjaka koji se bave edukacijom i rehabilitacijom dece oštećenog sluha prema značaju institucionalne rehabilitacije i određenih edukativnih tendencija prema integraciji u redovne škole, s obzirom na sve veći broj ugradnje kohlearnog implantata. Primenjen je merni instrument skale procene, Likertovog tipa, čije su metrijske karakteristike uzorka varijabli proverene Rtt-postupkom, a koje su pokazale vrlo visoke koeficijente pouzdanosti. Ispitano je 34 stručnjaka koji rade u kliničko-rehabilitacijskim i edukacijskim ustanovama. Rezultati istraživanja pokazuju da stručnjaci daju veliki značaj institucionalnoj rehabilitaciji i edukaciji, da postoje određene dileme kod svih ispitanika u odnosu na integraciju dece oštećenog sluha u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja, ali i razlike između dva subuzorka ispitanika.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Beogradska defektološka škola",
title = "The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system, Odnos prema instutucionalnoj edukaciji i rehabilitaciji dece oštećenog sluha i opštim tendencijama prema integraciji u sistem redovnog vaspitanja i obrazovanja",
pages = "15-1",
number = "3",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131"
}
Hasanbegović, H.,& Kovačević, J.. (2007). The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system. in Beogradska defektološka škola
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 1-15.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131
Hasanbegović H, Kovačević J. The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system. in Beogradska defektološka škola. 2007;(3):1-15.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131 .
Hasanbegović, Husnija, Kovačević, Jasmina, "The position on institution-based education and rehabilitation of hearing-impaired children and general tendencies to integration in the regular educational system" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2007):1-15,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_131 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB