Приказ основних података о документу

Selektivna pažnja i inhibicija kod dece mlađeg školskog uzrasta

dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorBuha, Nataša
dc.date.accessioned2021-06-09T14:27:23Z
dc.date.available2021-06-09T14:27:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1196
dc.description.abstractThe aims of this research were to determine the developmental dynamics of selective attention and inhibition in younger school-aged children, as well as its relationship with gender and intellectual abilities. The sample consisted of 94 children [46 (48.9%) girls] of typical intellectual abilities (IQ 92-136; M=107.6, SD=11.08), aged between 8-11 years and 6 months. Selective attention and inhibition were assessed by Dodrill's Stroop test. Analysis of the results revealed statistically significant positive correlation of moderate degree (r=0.57) and highly statistically significant difference between the first and the second part of the Stroop test (p≤0.000). Age (p≤0.000), gender (p=0.001) and intellectual abilities (p=0.012) were statistically significant factors of Stroop performance. Age explains 30% of results variability, gender 15%, and differences in intellectual abilities 9%. Performance of 8 and 9 year-olds was statistically significantly different compared to 10 and 11 year-olds, which confirms the existence of developmental jump in selective attention and inhibition that occurs around 10 years of age.en
dc.description.abstractCiljevi istraživanja su da se utvrde uzrasne razlike u nivou razvoja selektivne pažnje i inhibicije, kao i njihov odnos sa polom i intelektualnim sposobnostima kod dece mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom je obuhvaćeno devedeset četvoro dece [46 (48,9%) devojčica] tipičnih intelektualnih sposobnosti (IQ 92-136, AS=107,6; SD=11,08), uzrasta 8-11 godina i šest meseci. Za procenu selektivnosti pažnje i inhibicije primenjena je Dodrilova verzija Strup testa. Analizom rezultata utvrđeno je postojanje statistički značajne pozitivne korelacije umerenog stepena (r=0,57) i visoko statistički značajne razlike aritmetičkih sredina rezultata prvog i drugog dela Strup testa (p≤0,000). Uzrast (p≤0,000), pol (p=0,001) i intelektualne sposobnosti (p=0,012) su statistički značajni činioci uspešnosti na Strup testu. Uzrasnim razlikama se može objasniti 30%, na polu zasnovanim razlikama 15%, a razlikama u domenu intelektualnih sposobnosti 9% varijabilnosti rezultata. Postignuća osmogodišnjaka i devetogodišnjaka statistički se značajno razlikuju od postignuća starijih ispitanika uzrasta 10 i 11 godina, što potvrđuje postojanje skoka u razvoju selektivne pažnje i inhibicije oko desete godine života.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectyounger school-aged childrenen
dc.subjectselective attentionen
dc.subjectinhibitionen
dc.subjectStroop testen
dc.subjectmlađi školski uzrastsr
dc.subjectselektivna pažnjasr
dc.subjectinhibicijasr
dc.subjectStrup testsr
dc.titleSelective attention and inhibition in young school-aged childrenen
dc.titleSelektivna pažnja i inhibicija kod dece mlađeg školskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage177
dc.citation.issue2
dc.citation.other18(2): 157-177
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage157
dc.citation.volume18
dc.identifier.doi10.5937/specedreh18-22316
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/169/1193.pdf
dc.identifier.scopus2-s2.0-85083386926
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу