Specific quality of home schooling for children with disabilities
Specifičnosti vaspitno-obrazovnog rada u kućnim uslovima
Apstrakt
Education in home, one of many forms of educations practice, in our country have got a long tradition. The aim is to provide compulsory education and individualized education with special programs, methods and forms for pupils with development disabilities. Also, the aim of home schooling is to provide correction work in way to alleviate or eliminate development disability and problems in learning. The aim of this paper is to show many specifics of this form of education practice: adapt curriculum (reduced programs because motor disability and health problems), specific forms and methods of instruction (different motor and cognitive deficits and different adaptation potential can be cause of different learning potentials and need specific methodical didactics access in curriculum realization), specific learning assistive technical dependence on level of motor and learning disability, specific of assessment of school success. We will also present home schooling in some Europe country an...d USA. .
Školovanje u kući, kao jedan od oblika vaspitno-obrazovne prakse, u našoj zemlji ima dugu tradiciju, a organizuje se u cilju da se obezbedi širi obuhvat dece sa smetnjama u razvoju obaveznim vidom obrazovanja, te da se obezbedi individualizovana nastava uz primenu prilagođenih sadržaja, metoda, sredstava i oblika rada, kao i korektivni rad kroz nastavne i vannastavne aktivnosti u cilju ublažavanja ili uklanjanja razvojnih smetnji i teškoća u učenju. U radu se prezentuje niz specifičnosti koje ovaj oblik školovanja zahteva, a to su prilagođeni plan i program (znatna redukcija određenih programskih sadržaja zbog prisutnih motoričkih ili zdravstvenih smetnji), specifičnost oblika i metoda rada (različiti motorički i kognitivni deficiti uz različite adaptacione potencijale uzrokuju i različite potencijale učenja što uslovljava specifičan metodičko-didaktički pristup realizaciji programskih sadržaja), nastavna sredstva i pomagala (u zavisnosti od uočenih teškoća u motoričkom funkcionisanju ...i prisutnim teškoćama u učenju), specifičnosti vrednovanja znanja. Interesantan je i osvrt na iskustva iz zemalja Evrope i Amerike o kućnoj nastavi, kao obliku pedagoške prakse sa učenicima sa motoričkim poremećajima. .
Ključne reči:
specifics of home schooling / pupils with motor disability / specifičnosti kućne nastave / učenici sa motoričkim poremećajaIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2007, 1, 155-168Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Ilić-Stošović, Danijela AU - Nikolić, Snežana PY - 2007 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/113 AB - Education in home, one of many forms of educations practice, in our country have got a long tradition. The aim is to provide compulsory education and individualized education with special programs, methods and forms for pupils with development disabilities. Also, the aim of home schooling is to provide correction work in way to alleviate or eliminate development disability and problems in learning. The aim of this paper is to show many specifics of this form of education practice: adapt curriculum (reduced programs because motor disability and health problems), specific forms and methods of instruction (different motor and cognitive deficits and different adaptation potential can be cause of different learning potentials and need specific methodical didactics access in curriculum realization), specific learning assistive technical dependence on level of motor and learning disability, specific of assessment of school success. We will also present home schooling in some Europe country and USA. . AB - Školovanje u kući, kao jedan od oblika vaspitno-obrazovne prakse, u našoj zemlji ima dugu tradiciju, a organizuje se u cilju da se obezbedi širi obuhvat dece sa smetnjama u razvoju obaveznim vidom obrazovanja, te da se obezbedi individualizovana nastava uz primenu prilagođenih sadržaja, metoda, sredstava i oblika rada, kao i korektivni rad kroz nastavne i vannastavne aktivnosti u cilju ublažavanja ili uklanjanja razvojnih smetnji i teškoća u učenju. U radu se prezentuje niz specifičnosti koje ovaj oblik školovanja zahteva, a to su prilagođeni plan i program (znatna redukcija određenih programskih sadržaja zbog prisutnih motoričkih ili zdravstvenih smetnji), specifičnost oblika i metoda rada (različiti motorički i kognitivni deficiti uz različite adaptacione potencijale uzrokuju i različite potencijale učenja što uslovljava specifičan metodičko-didaktički pristup realizaciji programskih sadržaja), nastavna sredstva i pomagala (u zavisnosti od uočenih teškoća u motoričkom funkcionisanju i prisutnim teškoćama u učenju), specifičnosti vrednovanja znanja. Interesantan je i osvrt na iskustva iz zemalja Evrope i Amerike o kućnoj nastavi, kao obliku pedagoške prakse sa učenicima sa motoričkim poremećajima. . PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Specific quality of home schooling for children with disabilities T1 - Specifičnosti vaspitno-obrazovnog rada u kućnim uslovima EP - 168 IS - 1 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113 ER -
@article{ author = "Ilić-Stošović, Danijela and Nikolić, Snežana", year = "2007", abstract = "Education in home, one of many forms of educations practice, in our country have got a long tradition. The aim is to provide compulsory education and individualized education with special programs, methods and forms for pupils with development disabilities. Also, the aim of home schooling is to provide correction work in way to alleviate or eliminate development disability and problems in learning. The aim of this paper is to show many specifics of this form of education practice: adapt curriculum (reduced programs because motor disability and health problems), specific forms and methods of instruction (different motor and cognitive deficits and different adaptation potential can be cause of different learning potentials and need specific methodical didactics access in curriculum realization), specific learning assistive technical dependence on level of motor and learning disability, specific of assessment of school success. We will also present home schooling in some Europe country and USA. ., Školovanje u kući, kao jedan od oblika vaspitno-obrazovne prakse, u našoj zemlji ima dugu tradiciju, a organizuje se u cilju da se obezbedi širi obuhvat dece sa smetnjama u razvoju obaveznim vidom obrazovanja, te da se obezbedi individualizovana nastava uz primenu prilagođenih sadržaja, metoda, sredstava i oblika rada, kao i korektivni rad kroz nastavne i vannastavne aktivnosti u cilju ublažavanja ili uklanjanja razvojnih smetnji i teškoća u učenju. U radu se prezentuje niz specifičnosti koje ovaj oblik školovanja zahteva, a to su prilagođeni plan i program (znatna redukcija određenih programskih sadržaja zbog prisutnih motoričkih ili zdravstvenih smetnji), specifičnost oblika i metoda rada (različiti motorički i kognitivni deficiti uz različite adaptacione potencijale uzrokuju i različite potencijale učenja što uslovljava specifičan metodičko-didaktički pristup realizaciji programskih sadržaja), nastavna sredstva i pomagala (u zavisnosti od uočenih teškoća u motoričkom funkcionisanju i prisutnim teškoćama u učenju), specifičnosti vrednovanja znanja. Interesantan je i osvrt na iskustva iz zemalja Evrope i Amerike o kućnoj nastavi, kao obliku pedagoške prakse sa učenicima sa motoričkim poremećajima. .", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Specific quality of home schooling for children with disabilities, Specifičnosti vaspitno-obrazovnog rada u kućnim uslovima", pages = "168-155", number = "1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113" }
Ilić-Stošović, D.,& Nikolić, S.. (2007). Specific quality of home schooling for children with disabilities. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(1), 155-168. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113
Ilić-Stošović D, Nikolić S. Specific quality of home schooling for children with disabilities. in Beogradska defektološka škola. 2007;(1):155-168. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113 .
Ilić-Stošović, Danijela, Nikolić, Snežana, "Specific quality of home schooling for children with disabilities" in Beogradska defektološka škola, no. 1 (2007):155-168, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_113 .