Приказ основних података о документу

Efekti porodičnog i institucionalnog vaspitanja gluve dece na razvoj njihovih komunikativnih sposobnosti

dc.creatorArsić, Radomir
dc.creatorIsaković, Ljubica
dc.creatorKovačević, Tamara
dc.creatorVuković, Bojana
dc.date.accessioned2021-06-09T14:17:02Z
dc.date.available2021-06-09T14:17:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0031-3807
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1035
dc.description.abstractOne of the most significant indicators of social development refers to the aspect of development of communicative abilities and skills. If we take into account primary deficit of deaf children who cannot adopt speech skills in a natural way, lower results in the field of communication are expected in comparison to hearing population. Most parts of the research, which were realised in this field, referred to the comparison of communicative skills of deaf children in comparison to hearing population. In the paper, we are comparing communicative abilities of children who live with their families while going to school and those in boarding schools. We used revised Dole's scale for estimating social maturity, and this is only in the field of communication. Modification of Dole's scale was done only in some parameters, for adjusting to contemporary trends and needs of deaf children.en
dc.description.abstractJedan od najvažnijih indikatora socijalnog razvoja odnosi se na aspekt razvoja komunikativnih sposobnosti i veština. Ukoliko se uzme u obzir primarni deficit kod gluve dece, koja ne mogu da usvoje govor prirodnim putem, očekuju se uvek niži rezultati u oblasti komunikacije u odnosu na čujuću populaciju. Većina istraživanja koja su sprovedena na ovom polju odnosila su se na upoređivanje komunikativnih veština gluve dece u odnosu na čujuću populaciju. U ovom radu upoređuju se komunikativne sposobnosti kod dece koja se za vreme svog školovanja nalaze u svojim porodicama i dece koja se nalaze u internatima škola. Korišćena je revidirana Dolova skala za procenu socijalne zrelosti, i to samo u oblasti komunikacije. Modifikacija Dolove skale je izvršena samo u pojedinim parametrima, a radi usaglašavanja sa savremenim trendovima i potrebama gluve dece.sr
dc.publisherForum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourcePedagogija
dc.subjectdeaf childen
dc.subjectsocial skillsen
dc.subjectcommunicationen
dc.subjectfamilyen
dc.subjectboarding schoolen
dc.subjectgluvo detesr
dc.subjectsocijalne veštinesr
dc.subjectkomunikacijasr
dc.subjectporodicasr
dc.subjectinternatsr
dc.titleEffects of family and institutional upbringing of deaf children on development of their communicative abilitiesen
dc.titleEfekti porodičnog i institucionalnog vaspitanja gluve dece na razvoj njihovih komunikativnih sposobnostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage337
dc.citation.issue3
dc.citation.other71(3): 327-337
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage327
dc.citation.volume71
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1035
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу