Приказ основних података о документу

Organizacija slobodnog vremena dece ometene u razvoju u porodici

dc.creatorNestorov, Stevan J.
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.date.accessioned2021-06-09T14:16:24Z
dc.date.available2021-06-09T14:16:24Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn0031-3807
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/1025
dc.description.abstractThe aim of this research was to determine how mentally retarded children spend free time in families. The sample included 57 families of mentally retarded children. Gathering data was done with the aid of specially designed questionnaire for parents of mentally retarded children. Results show that more than two thirds of parents include children into mutual family activities, whereas 16% do not take children to visit friends, because they feel embarrassed, because a child does not feel all right there or because the host is embarrassed. Almost all parents have confirmed that mentally retarded children spend their free time in the family environment, watching TV or playing computer games. In addition, 83.6% of mentally retarded children spend their free time without any special activity, i.e. 'they do nothing special, they mainly sit'. The way of spending free time depends on the type of disability. Passive way o spending free time is common in the whole sample. Parents state many obstacles in organisation o free time of mentally disabled children. It can be concluded that it is necessary to offer organised and systematic support to families in organising free time with the aim of improving the quality o life, both of mentally disabled children and their families.en
dc.description.abstractCilj istraživanja bio je da se utvrdi kako deca ometena u razvoju provode slobodno vreme u porodici. Uzorak je sačinjen od 57 porodica dece ometene u razvoju. Za prikupljanje podataka korišćen je posebno dizajniran upitnik za roditelje dece ometene u razvoju. Rezultati pokazuju da više od 2/3 roditelja uključuje decu u zajedničke porodične aktivnosti, dok 16% roditelja ne vodi svoju decu u posete prijateljima, zbog lične nelagodnosti, zbog toga što detetu ne prija ili zbog nelagodnosti domaćina. Skoro svi roditelji su potvrdili da njihova deca ometena u razvoju slobodno vreme najviše provode u porodičnom okruženju, gledajući televiziju i igrajući video-igre. Takođe, 83,6% dece ometene u razvoju slobodno vreme provodi bez neke posebne aktivnosti, odnosno 'ne rade ništa posebno i uglavnom samo sede'. Način provođenja slobodnog vremena se razlikuje u zavisnosti od vrste ometenosti. Pasivan način provođenja slobodnog vremena je izuzetno zastupljen u celokupnom uzorku. Roditelji navode brojne prepreke u organizaciji slobodnog vremena dece ometene u razvoju. Može se zaključiti da je neophodno pružiti organizovanu i sistemsku podršku porodicama u organizaciji slobodnog vremena sa ciljem podizanja kvaliteta života, kako dece ometene u razvoju, tako i same porodice.sr
dc.publisherForum pedagoga Srbije i Crne Gore, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourcePedagogija
dc.subjectfamilyen
dc.subjectfree timeen
dc.subjectmentally disabled childrenen
dc.subjectporodicasr
dc.subjectslobodno vremesr
dc.subjectdeca ometena u razvojusr
dc.titleOrganisation of free time of mentally disabled children in the familiesen
dc.titleOrganizacija slobodnog vremena dece ometene u razvoju u porodicisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage213
dc.citation.issue2
dc.citation.other71(2): 202-213
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage202
dc.citation.volume71
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_1025
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу