Претраживање
Приказ резултата 1-10 од 15
Upotreba asistivne tehnologije kod osoba sa ometenošću
(2021)
Асистивна технологија представља било који предмет, део опреме или систем производа, било да је комерционално набављен, модификован или прилагођен, а који се користи за повећање, одржавање или побољшавање функционалних ...
Problematična upotreba interneta kod osoba sa intelektualnom ometenošću / Problematic use of internet in people with intellectual disability
(2021)
Интернет је постао део свакодневнице сваког појединца у модерном добу. Појавом интернета отклоњене су многе баријере у комуникацији и едукацији, како за особе типичне популације (ТП) тако и за особе са интелектуалном ...
Determinante socijalne inkluzije osoba sa intelektualnom ometenošću u radnoj sredini
(2021)
Инклузивна радна средина вреднује различитост и излази у сусрет свим потребама запослених како би они остварили свој пун радни потенцијал. Неминовно је да социјална инклузија особа са интелектуалном ометеношћу у радној ...
Efekti intervencija potpomognutim konjima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju / Effects of equine assisted interventions in persons with intellectual disability
(2021)
Интервенције потпомогнуте коњима (Equine Assisted Interventions) укључују програме којима је циљ побољшати људско здравље и животно благостање. Данас, интервенције потпомогнуте коњима користе интерaкцију између особе и ...
Samoodređenje kao domen kvaliteta života osoba sa intelektualnom ometenošću
(2021)
Особе са интелектуалном ометеношћу неретко су кроз историју биле омаловажаванеи изоловане од остатка друштва. Социјална сегрегација, уз нижи ниво интелектуалног функционисања ових особа довео је до става већинске популације ...
Vršnjački posredovane intervencije kod učenika sa intelektualnom ometenošću i/ili poremećajem iz spektra autizma
(2021)
Вршњачки посредоване интервенције се примењују у раду са ученицима са интелектуалном ометеношћу (ИО) и/или поремећајем из спектра аутизма (ПСА), како би се побољшало социјално функционисање и академско постигнуће ових ...
Unapređivanje socio-komunikacionih veština kod dece sa intelektualnom ometenošću primenom naturalističkih bihevioralnih procedura
(2021)
Деци са интелектуалном ометеношћу је често потребна подршка како би развила и унапредила своје социо-комуникационе вештине. Натуралистичке бихевиоралне процедуре су респонзивне на дететове покушаје комуницирања, у њима се ...
Unapređivanje socio-komunikacionih veština kod dece s intelektualnom ometenošću primenom bihevioralnih intervencija
(2021)
Бихевиоралне технике су усмерене на понашање, тачније на све оно што нека особа уради или каже. У специјалној едукацији се базирају на истраживању свих оних активности које се могу детектовати и објективно мерити. Циљ ...
Razlike u kvalitetu života između osoba sa intelektualnom ometenošću koje žive u različitim tipovima stanovanja
(2021)
Развојем модерне цивилизацције и целокупног напретка друштва у свим областима мењао се и став према особама са интелектуалном ометеношћу, што је значајно утицало на њихов положај у друштву и начин њиховог живота. Принципи ...
Stavovi nastavnika i defektologa prema nastavi fizičkog vaspitanja
(2021)
Повољни ставови наставника пресудни су за успешно укључивање ученика са интелектуалном ометеношћу у наставу физичког васпитања. Циљ нашег истражовања је утврдити ставове наставника и дефектолога према инклузивном физичком ...