@conference{
author = "Babac, Snežana and Ilić, Dušića and Ilić Savić, Ivana and Petrović Lazić, Mirjana and Radivojević, Nemanja and Živković Marinkov, Emilija",
year = "2023",
abstract = "Вестибуаларна дисфункција код глуве или наглуве деце, може коегзистирати
са примарним стањем и додатно допринети инвалидитету. У поређењу са
оштећењем слуха о вестибуларним дисфункцијама у дечијој популацији се далеко
мање зна. Преваленција вестибуларне дисфунцкије код глуве и наглуве деце креће
се између 20% и 70%. Када је присутна, вестибуларна дисфункција представља
важан удружени сензорни дефицит који може угрозити развој моторичних способности и
може
имати
значајан
негативан
утицај
на
квалитет
живота
слушно
оштећене
деце.
С
обзиром
на
анатомску
близину
чула
слуха
и
чула
за
равнотежу
и развоја технолошких могућности испитивања вестибуларног чула, уз
дијагностику и третирање оштећења слуха као примарног сензорног дефицита
клинички циљ постаје и процена и третирање вестибуалрнe дисфункцијe. Циљ
овога рада је да се прегледом доступне литературе укаже на етиологију, клиничке
карактеристике и дијагностичке протоколе вестибуларних дискункција
код глуве и наглуве деце. Претрагом електронске базе података Конзорцијума
библиотека Србије за обједињену набавку- КоБСОН, као и претрагама преко претраживача
Google
Scholar,
прикупљени
су
и
анализирани
радови
који
се
односе
на
вестибулану
дисфункцију
код
деце
са
оштећењем
слуха.
Свест
о
постојању
удруженог
вестибуларног
дефицита
код
глуве
и
наглуве
деце
може
допринети
раној
дијагнози,
интервенцији и
бољим
исходима
лечења., Vestibular dysfunction in deaf or hearing
impairment children can coexist with
the primary condition and additionally
contribute to disability. Compared to
hearing loss, vestibular dysfunctions in the pediatric population are far less well known.
The prevalence of vestibular dysfunction
in deaf and hearing-impaired children
ranges between 0.4 and 8%. When present,
vestibular dysfunction represents an
important associated sensory deficit that can
compromise the development of motor skills
and can have a significant negative impact on
the quality of life of hearing-impaired children.
Given the anatomical proximity of the sense
of hearing and the sense of balance and the
development of technological possibilities
for examining the vestibular sense along
with the diagnosis and treatment of hearing
loss as a primary sensory deficit, the clinical
goal becomes the assessment and treatment
of any other form of reduced sensory input,
including vestibular dysfunction. The aim of
this paper was to point out etiology, clinical
characteristics and diagnostic protocols of
vestibular dysfunction in deaf and hearingimpaired
children based on the available
literature review. By searching the electronic
database of the Serbian Library Consortium
for Coordinated Aquisition-KoBSON, as well as,
searching through the Google Scholar search
engine, papers wew gathered and analyzed,
which are related to vestibular dysfunction
in children with hearing los. Awareness of the
existence of combined vestibular deficit in deaf
and hearing-impaired children can contribute
to early diagnosis, early intervention and
better treatment outcomes.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова",
title = "Вестибуларна дисфункција код глуве и наглуве деце, Vestibular dysfunction in deaf and hearing-impaired children",
pages = "122-113",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5394"
}