Barlov, Ivana

Link to this page

Authority KeyName Variants
f0f56710-d466-48e5-9c7c-8455529ac673
  • Barlov, Ivana (3)
Projects

Author's Bibliography

Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece

Đoković, Sanja; Ostojić, Sanja; Slavnić, Svetlana; Barlov, Ivana

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)

TY  - CONF
AU  - Đoković, Sanja
AU  - Ostojić, Sanja
AU  - Slavnić, Svetlana
AU  - Barlov, Ivana
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4418
AB  - Problem istraživanja: Biološki riziko faktori na ro�����enju mogu uticati na pojavu različitih
razvojnih smetnji i poremećaja kod dece. Biološki faktori često koegzistiraju odnosno
u isto vreme može biti prisutno više rizko faktora kod jednog deteta. Neki od tih faktora su:
prematuritet, niska težina na ro�����enju, nizak apgar skor, hiperbilirubinemija, intrakranijalna
krvarenja, asfiksija. Cilj: Cilj ovog istraživanja je bio da se ispita struktura i frekvencija
prisutnih bioloških riziko faktora na ro�����enju kod kohlearno implantirane dece i da se utvrdi
odnos prema prevalenci bioloških riziko fakotra kod dece opšte populacije. Metodologija:
U uzorku je bilo 26 kohlearno implantirane dece oba pola, prosečnih intelektualnih sposobnosti.
Podaci o prisutnim biloškim riziko faktorima na ro�����enju su dobijeni iz dela istorije
slučaja koji se odnosio na detaljno ispitivanje roditelja putem upitnika koji je koncipiran
za potrebe ovog istraživanja. Podaci su obra�����eni osnovnim statističkim metodama.Rezultati:
Analiza rezultata ukazuje da i kod dece sa kohlearnim implantom kao i kod opšte populacije
postoji veći broj različitih bioloških riziko faktora koji se pojavljuju na ro�����enju. Tako
�����e je prisutna tendencija veoma slične strukture i frekvencije prisutnih bioloških riziko
faktora kod dece sa kohlearnim implantom i kod dece opšte populacije.
AB  - Biological risk factors at birth may influence the occurrence of various disorders and
developmental disorders in children. Biological factors that often coexist in the same time
may be present over whom the risk factors in children. Some of these factors are
prematurity, low birth weight, low Agar scores, hyperbilirubinemia, intracranial
hemorrhage, asphyxia.
The aim of this study was to investigate the structure and frequency of biological risk
factors present at the birth of cochlear implanted children and to determine the
relationship between the prevalence of biological risk factors in children of general
population.
The sample consisted of 26 cochlear implanted children of average intellectual
abilities. Data on biological risk factors present at birth were obtained from the history of
the case involving detailed examination of the parents through a questionnaire which was
designed for this research. Data were processed by basic statistical methods.
Analysis of the results indicates various biological risk factors that appear at birth in
children with cochlear implants as well as in general population. Structure and frequency
of biological risk factors in both population are very similar.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
T1  - Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece
T1  - Biological risk factors at birth of cochlear implanted children
EP  - 431
SP  - 424
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4418
ER  - 
@conference{
author = "Đoković, Sanja and Ostojić, Sanja and Slavnić, Svetlana and Barlov, Ivana",
year = "2011",
abstract = "Problem istraživanja: Biološki riziko faktori na ro�����enju mogu uticati na pojavu različitih
razvojnih smetnji i poremećaja kod dece. Biološki faktori često koegzistiraju odnosno
u isto vreme može biti prisutno više rizko faktora kod jednog deteta. Neki od tih faktora su:
prematuritet, niska težina na ro�����enju, nizak apgar skor, hiperbilirubinemija, intrakranijalna
krvarenja, asfiksija. Cilj: Cilj ovog istraživanja je bio da se ispita struktura i frekvencija
prisutnih bioloških riziko faktora na ro�����enju kod kohlearno implantirane dece i da se utvrdi
odnos prema prevalenci bioloških riziko fakotra kod dece opšte populacije. Metodologija:
U uzorku je bilo 26 kohlearno implantirane dece oba pola, prosečnih intelektualnih sposobnosti.
Podaci o prisutnim biloškim riziko faktorima na ro�����enju su dobijeni iz dela istorije
slučaja koji se odnosio na detaljno ispitivanje roditelja putem upitnika koji je koncipiran
za potrebe ovog istraživanja. Podaci su obra�����eni osnovnim statističkim metodama.Rezultati:
Analiza rezultata ukazuje da i kod dece sa kohlearnim implantom kao i kod opšte populacije
postoji veći broj različitih bioloških riziko faktora koji se pojavljuju na ro�����enju. Tako
�����e je prisutna tendencija veoma slične strukture i frekvencije prisutnih bioloških riziko
faktora kod dece sa kohlearnim implantom i kod dece opšte populacije., Biological risk factors at birth may influence the occurrence of various disorders and
developmental disorders in children. Biological factors that often coexist in the same time
may be present over whom the risk factors in children. Some of these factors are
prematurity, low birth weight, low Agar scores, hyperbilirubinemia, intracranial
hemorrhage, asphyxia.
The aim of this study was to investigate the structure and frequency of biological risk
factors present at the birth of cochlear implanted children and to determine the
relationship between the prevalence of biological risk factors in children of general
population.
The sample consisted of 26 cochlear implanted children of average intellectual
abilities. Data on biological risk factors present at birth were obtained from the history of
the case involving detailed examination of the parents through a questionnaire which was
designed for this research. Data were processed by basic statistical methods.
Analysis of the results indicates various biological risk factors that appear at birth in
children with cochlear implants as well as in general population. Structure and frequency
of biological risk factors in both population are very similar.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011",
title = "Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece, Biological risk factors at birth of cochlear implanted children",
pages = "431-424",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4418"
}
Đoković, S., Ostojić, S., Slavnić, S.,& Barlov, I.. (2011). Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 424-431.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4418
Đoković S, Ostojić S, Slavnić S, Barlov I. Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:424-431.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4418 .
Đoković, Sanja, Ostojić, Sanja, Slavnić, Svetlana, Barlov, Ivana, "Biološki faktori rizika na rođenju kod kohlearno implantirane dece" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):424-431,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4418 .

Contemporary methods of auditory training

Đoković, Sanja; Slavnić, Svetlana; Ostojić, Sanja; Kovačević, Tamara; Barlov, Ivana

(Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, 2010)

TY  - JOUR
AU  - Đoković, Sanja
AU  - Slavnić, Svetlana
AU  - Ostojić, Sanja
AU  - Kovačević, Tamara
AU  - Barlov, Ivana
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/344
AB  - Auditory training is one of the most common forms of work in the process of rehabilitation of hearing impaired children. In the last few decades, there has been a sudden expansion and development of auditory training, which enabled intensive technological development in the field of electroacoustics. The progress of methodological approaches has followed this development, which led to the emergence of a number of different methods of auditory training. The aim of this paper is to present contemporary methods of auditory training systematically and clearly. Another objective is to present some of the general classifications of these methods. All this enables better understanding of contemporary developments in auditory training, specifically the selection methods to be applied in the process of rehabilitation, faster achievement of planned objectives and effects, etc. From analyzing the literature we can conclude that there are many methods of auditory training that can be classified based on several criteria: with regard to the approach in working with children with hearing impairments, with regard to the objective of auditory training, and with regard to the content of auditory training methods.
AB  - Auditorni trening je jedan od najzastupljenijih oblika rada u procesu rehabilitacije dece oštećenog sluha. Poslednjih decenija dolazi do nagle ekspenzije i razvoja auditornog treninga što je omogućeno intenzivnim tehnološkim razvojem u oblasti elektroakustike. Prateći upravo ovaj razvoj dolazi i do napredovanja u metodološkim pristupima što dovodi do pojave većeg broja različitih metoda auditornog treninga. Cilj rada je bio da se na sistematičan i pregledan način prikažu savremene metode auditornog treninga. Takođe, cilj je bio i da se predstave neke od ponuđenih opštih klasifikacija ovih metoda. Ova znanja omogućavaju bolje razumevanje savremenih dostignuća iz oblasti auditornog treninga, preciznije odabiranje metoda koje će se primeniti u procesu re/habilitacije, brže postizanje planiranih ciljeva i efekata i dr. Analizom literature može se zaključiti da postoji veliki broj metoda auditornog treninga koje su mogu klasifikovati na osnovu nekoliko kriterijuma: u odnosu na pristup u radu sa decom oštećenog sluha, u odnosu na cilj auditornog treninga, u odnosu na sadržaj auditornog treninga.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
T2  - Specijalna edukacija i rehabilitacija
T1  - Contemporary methods of auditory training
T1  - Savremene metode auditornog treninga
EP  - 140
IS  - 1
SP  - 125
VL  - 9
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_344
ER  - 
@article{
author = "Đoković, Sanja and Slavnić, Svetlana and Ostojić, Sanja and Kovačević, Tamara and Barlov, Ivana",
year = "2010",
abstract = "Auditory training is one of the most common forms of work in the process of rehabilitation of hearing impaired children. In the last few decades, there has been a sudden expansion and development of auditory training, which enabled intensive technological development in the field of electroacoustics. The progress of methodological approaches has followed this development, which led to the emergence of a number of different methods of auditory training. The aim of this paper is to present contemporary methods of auditory training systematically and clearly. Another objective is to present some of the general classifications of these methods. All this enables better understanding of contemporary developments in auditory training, specifically the selection methods to be applied in the process of rehabilitation, faster achievement of planned objectives and effects, etc. From analyzing the literature we can conclude that there are many methods of auditory training that can be classified based on several criteria: with regard to the approach in working with children with hearing impairments, with regard to the objective of auditory training, and with regard to the content of auditory training methods., Auditorni trening je jedan od najzastupljenijih oblika rada u procesu rehabilitacije dece oštećenog sluha. Poslednjih decenija dolazi do nagle ekspenzije i razvoja auditornog treninga što je omogućeno intenzivnim tehnološkim razvojem u oblasti elektroakustike. Prateći upravo ovaj razvoj dolazi i do napredovanja u metodološkim pristupima što dovodi do pojave većeg broja različitih metoda auditornog treninga. Cilj rada je bio da se na sistematičan i pregledan način prikažu savremene metode auditornog treninga. Takođe, cilj je bio i da se predstave neke od ponuđenih opštih klasifikacija ovih metoda. Ova znanja omogućavaju bolje razumevanje savremenih dostignuća iz oblasti auditornog treninga, preciznije odabiranje metoda koje će se primeniti u procesu re/habilitacije, brže postizanje planiranih ciljeva i efekata i dr. Analizom literature može se zaključiti da postoji veliki broj metoda auditornog treninga koje su mogu klasifikovati na osnovu nekoliko kriterijuma: u odnosu na pristup u radu sa decom oštećenog sluha, u odnosu na cilj auditornog treninga, u odnosu na sadržaj auditornog treninga.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd",
journal = "Specijalna edukacija i rehabilitacija",
title = "Contemporary methods of auditory training, Savremene metode auditornog treninga",
pages = "140-125",
number = "1",
volume = "9",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_344"
}
Đoković, S., Slavnić, S., Ostojić, S., Kovačević, T.,& Barlov, I.. (2010). Contemporary methods of auditory training. in Specijalna edukacija i rehabilitacija
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 9(1), 125-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_344
Đoković S, Slavnić S, Ostojić S, Kovačević T, Barlov I. Contemporary methods of auditory training. in Specijalna edukacija i rehabilitacija. 2010;9(1):125-140.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_344 .
Đoković, Sanja, Slavnić, Svetlana, Ostojić, Sanja, Kovačević, Tamara, Barlov, Ivana, "Contemporary methods of auditory training" in Specijalna edukacija i rehabilitacija, 9, no. 1 (2010):125-140,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_344 .

Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća

Barlov, Ivana; Slavnić, Svetlana; Jeličić, Ljiljana

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2009)

TY  - CONF
AU  - Barlov, Ivana
AU  - Slavnić, Svetlana
AU  - Jeličić, Ljiljana
PY  - 2009
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4506
AB  - Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati
celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj.
Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog riziko
faktora na govorno – jezički razvoj dece.
Uzorak istraživanja je obuhvatio N=15 ispitanika, uzrasta 4 do 7 godina,
koji su rođeni iz Rh aloimunizovanih trudnoća. Kod sve dece iz posmatranog
uzorka primenjena je intrauterusna intravaskularna transfuzija, kao i eksangvinotransfuzija.
Podaci o broju primljenih intrauterusnih intravaskularnih
transfuzija, eksangvinotransfuzija i dodatnih transfuzija prikupljeni
su na osnovu anamnestičkih podataka i uvidom u medicinsku dokumentaciju.
Sva deca iz uzorka su ispitivana testovima Baterije testova IEFPG
(Test oralne praksije, Test fonemskog sluha, Globalni artikulacioni test, Test
verbalnog pamćenja, Test govorno-jezičke produkcije, Test definicija i opozita,
Skala za procenu psihofizioloških sposobnosti deteta od 0-7 godina),
na osnovu kojih je izvršena procena kompletnog govorno-jezičkog statusa
ispitivane dece. Rezultati istraživanja se diskutuju u odnosu na postiguće
ispitanika prilikom procene razvijenosti govorno – jezičkih sposobnosti
AB  - Prenatal, perinatal and postnatal risk factors can affect child development as
well as his speech and language abilities.
Research aim was to examine the influence of Rh alloimmunization as risk
factor on children speech-language development.
Research sample comprised N=15 chidren at the age from 4 to 7, who were born
from Rh alloimmunized pregnancies. All children had received intrauterine
intravascular transfusion and exchange transfusion.
Chidren were examined by tests for examination of: oral praxia, phoneme
hearing, global pronaunciation, verbal memory, speech-language production,
definitions, opposites and psychophysiological abilities (IEPSP test material) and
on the basis of obtained tests results we estimated the level of children speechlanguage
development.
Results were discussed according to children achivements during estimation of
their speech-language development.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
T1  - Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća
T1  - Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy
EP  - 116
SP  - 115
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506
ER  - 
@conference{
author = "Barlov, Ivana and Slavnić, Svetlana and Jeličić, Ljiljana",
year = "2009",
abstract = "Prenatalni, perinatalni i rani postnatalni riziko faktori mogu kompromitovati
celokupan razvoj ljudske jedinke, a samim tim i govorno – jezički razvoj.
Cilj rada bio je da se ispita uticaj Rh aloimunizacije kao prenatalnog riziko
faktora na govorno – jezički razvoj dece.
Uzorak istraživanja je obuhvatio N=15 ispitanika, uzrasta 4 do 7 godina,
koji su rođeni iz Rh aloimunizovanih trudnoća. Kod sve dece iz posmatranog
uzorka primenjena je intrauterusna intravaskularna transfuzija, kao i eksangvinotransfuzija.
Podaci o broju primljenih intrauterusnih intravaskularnih
transfuzija, eksangvinotransfuzija i dodatnih transfuzija prikupljeni
su na osnovu anamnestičkih podataka i uvidom u medicinsku dokumentaciju.
Sva deca iz uzorka su ispitivana testovima Baterije testova IEFPG
(Test oralne praksije, Test fonemskog sluha, Globalni artikulacioni test, Test
verbalnog pamćenja, Test govorno-jezičke produkcije, Test definicija i opozita,
Skala za procenu psihofizioloških sposobnosti deteta od 0-7 godina),
na osnovu kojih je izvršena procena kompletnog govorno-jezičkog statusa
ispitivane dece. Rezultati istraživanja se diskutuju u odnosu na postiguće
ispitanika prilikom procene razvijenosti govorno – jezičkih sposobnosti, Prenatal, perinatal and postnatal risk factors can affect child development as
well as his speech and language abilities.
Research aim was to examine the influence of Rh alloimmunization as risk
factor on children speech-language development.
Research sample comprised N=15 chidren at the age from 4 to 7, who were born
from Rh alloimmunized pregnancies. All children had received intrauterine
intravascular transfusion and exchange transfusion.
Chidren were examined by tests for examination of: oral praxia, phoneme
hearing, global pronaunciation, verbal memory, speech-language production,
definitions, opposites and psychophysiological abilities (IEPSP test material) and
on the basis of obtained tests results we estimated the level of children speechlanguage
development.
Results were discussed according to children achivements during estimation of
their speech-language development.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009",
title = "Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća, Speech - language status of children born from rh alloimmunization pregnancy",
pages = "116-115",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506"
}
Barlov, I., Slavnić, S.,& Jeličić, L.. (2009). Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 115-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506
Barlov I, Slavnić S, Jeličić L. Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća. in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009. 2009;:115-116.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506 .
Barlov, Ivana, Slavnić, Svetlana, Jeličić, Ljiljana, "Govorno – jezički status dece rođene iz rh aloimunizovanih trudnoća" in Zbornik radova - „Istraživanja u specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji / Research in Special Education and Rehabilitation“,Beograd / Belgrade,2009 (2009):115-116,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4506 .