Puškaš, Laslo

Link to this page

Authority KeyName Variants
3dd74d1f-3ecd-4eb9-a228-61fc31bef74f
  • Puškaš, Laslo (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana

Lazić, Dijana; Puškaš, Laslo; Lazić, Katarina; Momirović, Svetlana; Maćešić-Petrović, Dragana; Kovačević, Jasmina

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2011)

TY  - CONF
AU  - Lazić, Dijana
AU  - Puškaš, Laslo
AU  - Lazić, Katarina
AU  - Momirović, Svetlana
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
AU  - Kovačević, Jasmina
PY  - 2011
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4424
AB  - Intelektualna ometenost prema novijim shvatanjima podrazumeva posebne potrebe u brojnim
razvojnim domenima. Ove specifičnosti razvoja u krajnjem vidu rezultiraju brojnim kognitivnim
i konativnim disfunkcijama, a tako�����e i somatskim anomalijama. Dentalne anlomalije kao
posledice poremećaja organogeneze značajno participiraju u poremećajima komunikacije i somatskog
stanja u smislu gastrointestinalnih tegoba. Terapijski pristup baziran je na stomatološkim
interevencijama kao i lečenju gastrointestinalnih posledica uz obavezan tretman defektologa,
psihijatra i specijaliste interne medicine.Ovaj rad pokušava da ukaže na to koliko udeo pripada
svim navedenim činiocima u formiranju složene kliničke slike intelektualne ometenosti? Istraživanjem
je obuhvaćen uzorak od 54 osobe sa intelektualnom ometenošću u Beogradu.. Korišćeni
su psihološki podaci o kategorizaciji i stomatološki kartoni istih kao i ostala prateća dostupna
medicinska dokumentacija. Korišćene su odgovarajuće statističke metode u prikazivanju
i obradi dobijenih podataka deskriptivne studije. U radu su prezentirani dostupni podaci multidisciplinarne
obrade ispitanika u odnosu na dostupne ispitivane varijable navedene u uvodnom
delu rada i dovedene u vezu sa osnovnom kliničkom slikom uzorka. Finalna razmatranja ukazuju
na potrebu sistematizovanog pristupa brojnih naučnih disciplina i profesija u definisanju adekvatnog
tretmana osoba sa intelektualnom ometenošću u skladu sa njihovim razvojnim potrebama
gde centralno mesto pripada defektologu kao profesionalnoj figuri oko koje se fokusiraju rehabilitacione
strategije u ovoj oblasti.
AB  - On the base of many multidisciplinary approach intellectual disabilities are the state
of special developmental needs. These specifities result in many cognitive, conative and
somatic disorders. Dental disorders as organogenesis disorder significantly participated in
disorders of communication, somatic disorders and disorders of gastrointestive tract. That
is why we try to estimate the frequency of these disorders in forming the whole
simptomathology of intellectual disabilities. Research sample was formed of 54 children
with intellectual disabilities from Belgrade. We present the results of multidisciplinary
assessment of participants and connected them with the basic variables of research. Final
conclusion point out the significance of the adequate treatment of the children with
intellectual disabilities with central professional role of the special educator.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
T1  - Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana
T1  - Intellectual disabilities and organogenetics disturbances – strategies of treatment
EP  - 467
SP  - 463
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4424
ER  - 
@conference{
author = "Lazić, Dijana and Puškaš, Laslo and Lazić, Katarina and Momirović, Svetlana and Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina",
year = "2011",
abstract = "Intelektualna ometenost prema novijim shvatanjima podrazumeva posebne potrebe u brojnim
razvojnim domenima. Ove specifičnosti razvoja u krajnjem vidu rezultiraju brojnim kognitivnim
i konativnim disfunkcijama, a tako�����e i somatskim anomalijama. Dentalne anlomalije kao
posledice poremećaja organogeneze značajno participiraju u poremećajima komunikacije i somatskog
stanja u smislu gastrointestinalnih tegoba. Terapijski pristup baziran je na stomatološkim
interevencijama kao i lečenju gastrointestinalnih posledica uz obavezan tretman defektologa,
psihijatra i specijaliste interne medicine.Ovaj rad pokušava da ukaže na to koliko udeo pripada
svim navedenim činiocima u formiranju složene kliničke slike intelektualne ometenosti? Istraživanjem
je obuhvaćen uzorak od 54 osobe sa intelektualnom ometenošću u Beogradu.. Korišćeni
su psihološki podaci o kategorizaciji i stomatološki kartoni istih kao i ostala prateća dostupna
medicinska dokumentacija. Korišćene su odgovarajuće statističke metode u prikazivanju
i obradi dobijenih podataka deskriptivne studije. U radu su prezentirani dostupni podaci multidisciplinarne
obrade ispitanika u odnosu na dostupne ispitivane varijable navedene u uvodnom
delu rada i dovedene u vezu sa osnovnom kliničkom slikom uzorka. Finalna razmatranja ukazuju
na potrebu sistematizovanog pristupa brojnih naučnih disciplina i profesija u definisanju adekvatnog
tretmana osoba sa intelektualnom ometenošću u skladu sa njihovim razvojnim potrebama
gde centralno mesto pripada defektologu kao profesionalnoj figuri oko koje se fokusiraju rehabilitacione
strategije u ovoj oblasti., On the base of many multidisciplinary approach intellectual disabilities are the state
of special developmental needs. These specifities result in many cognitive, conative and
somatic disorders. Dental disorders as organogenesis disorder significantly participated in
disorders of communication, somatic disorders and disorders of gastrointestive tract. That
is why we try to estimate the frequency of these disorders in forming the whole
simptomathology of intellectual disabilities. Research sample was formed of 54 children
with intellectual disabilities from Belgrade. We present the results of multidisciplinary
assessment of participants and connected them with the basic variables of research. Final
conclusion point out the significance of the adequate treatment of the children with
intellectual disabilities with central professional role of the special educator.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011",
title = "Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana, Intellectual disabilities and organogenetics disturbances – strategies of treatment",
pages = "467-463",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4424"
}
Lazić, D., Puškaš, L., Lazić, K., Momirović, S., Maćešić-Petrović, D.,& Kovačević, J.. (2011). Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 463-467.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4424
Lazić D, Puškaš L, Lazić K, Momirović S, Maćešić-Petrović D, Kovačević J. Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana. in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011. 2011;:463-467.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4424 .
Lazić, Dijana, Puškaš, Laslo, Lazić, Katarina, Momirović, Svetlana, Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, "Intelektualna ometenost i poremećaji organogeneze-strategije tretmana" in Zbornik radova - 5. Međunarodni naučni skup „Specijalna edukacija i rehabilitacija danas“, Zlatibor, 24-27. septembar 2011 (2011):463-467,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4424 .