Pešović, Jelena

Link to this page

Authority KeyName Variants
18760132-6f76-42a0-b03f-f957eb210795
  • Pešović, Jelena (1)
Projects
No records found.

Author's Bibliography

Značaj i uloga učenika u IOP sastanku

Pantović, Aleksandra; Pešović, Jelena; Maćešić-Petrović, Dragana

(Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation, 2016)

TY  - CONF
AU  - Pantović, Aleksandra
AU  - Pešović, Jelena
AU  - Maćešić-Petrović, Dragana
PY  - 2016
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/2549
AB  - Inkluzivno obrazovanje dece sa ometenošću je pokrenulo niz
pitanja vezanih za pisanje i implementaciju individualnih obra-
zovnih planova (IOP) i pripremu sredine i deteta za tranziciju
iz specijalne škole u redovnu školu. Jedno od tih pitanja je kako
uključiti dete sa intelektualnom ometenošću u proces izrade,
implementacije i evaluacije individualnog obrazovnog plana.
Cilj ovog rada je da se kroz analizu istraživanja da prikaz nekih
od mogućih strategija za uključivanje učenika u vođenje sopstve-
nog IOP sastanka. Pregled dostupne literature na temu vođenja
sopstvenog IOP sastanka izvršen je pretraživanjem elektron-
skih baza podataka upotrebom ključnih reči: student led IEP, IEP,
self-advocasy, self-regulation, kao i kombinacije navedenih pojmova.
Učešće učenika u vođenju sopstvenog IOP-a predstavlja preuzimanje
vođstva u prenošenju informacija ostalim članovima IOP tima
u toku dela ili IOP sastanka u celini. U istraživanjima rea-
lizovanim van naše zemlje opisane su u mnogobrojne strategije
koje mogu da pomognu defektologu da uključi učenika u proces IOP
sastanka. Uključivanje učenika u proces izrade IOP-a pozitivno
utiče na: razvoj slike o sebi i nivo samopoštovanja, razvoj vešti-
na samozastupanja, samoevaluacije i samoinstrukcije učenika sa
ometenošću. Na osnovu analize selektovanih radova zaključujemo
da adekvatna obuka specijalnih edukatora o načinima i metoda-
ma uključivanja učenika u vođenje IOP sastanka doprinosi pripre-
mi učenika sa ometenošću za svet odraslih.
AB  - The implementation of inclusive education in the 21st century has occupied a significant
part of the field of Special Education as well as regular education. Inclusion as a mean of
educating children with disabilities has raised many important questions in the relatively
new field of the science of Special Education. Some of those important questions are
how to adequately prepare the child and the environment for that transition, what the
consequences of that action are, what individual education plans (IEp) are and how to
write them and many more questions. Recently one question was raised: how to include
students with cognitive disabilities in the IEp process. Their for the main objective of
this paper is to answer that question by reviewing relevant international literature that
focuses on the role of the student and special educator in student led IEp’s as well as to
providing a brief overview of useful strategies for preparing a student to lead their IEp
meeting. The reviewed literature suggest that involving students in their IEp meetings
has a positive effect on the way students see themselves, on their self-advocacy skills,
self-evaluation skills and self instruction skills.
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
C3  - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
T1  - Značaj i uloga učenika u IOP sastanku
T1  - Тhe importance and rolе of students in defining the iep in the iep meeting
EP  - 59
SP  - 51
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2549
ER  - 
@conference{
author = "Pantović, Aleksandra and Pešović, Jelena and Maćešić-Petrović, Dragana",
year = "2016",
abstract = "Inkluzivno obrazovanje dece sa ometenošću je pokrenulo niz
pitanja vezanih za pisanje i implementaciju individualnih obra-
zovnih planova (IOP) i pripremu sredine i deteta za tranziciju
iz specijalne škole u redovnu školu. Jedno od tih pitanja je kako
uključiti dete sa intelektualnom ometenošću u proces izrade,
implementacije i evaluacije individualnog obrazovnog plana.
Cilj ovog rada je da se kroz analizu istraživanja da prikaz nekih
od mogućih strategija za uključivanje učenika u vođenje sopstve-
nog IOP sastanka. Pregled dostupne literature na temu vođenja
sopstvenog IOP sastanka izvršen je pretraživanjem elektron-
skih baza podataka upotrebom ključnih reči: student led IEP, IEP,
self-advocasy, self-regulation, kao i kombinacije navedenih pojmova.
Učešće učenika u vođenju sopstvenog IOP-a predstavlja preuzimanje
vođstva u prenošenju informacija ostalim članovima IOP tima
u toku dela ili IOP sastanka u celini. U istraživanjima rea-
lizovanim van naše zemlje opisane su u mnogobrojne strategije
koje mogu da pomognu defektologu da uključi učenika u proces IOP
sastanka. Uključivanje učenika u proces izrade IOP-a pozitivno
utiče na: razvoj slike o sebi i nivo samopoštovanja, razvoj vešti-
na samozastupanja, samoevaluacije i samoinstrukcije učenika sa
ometenošću. Na osnovu analize selektovanih radova zaključujemo
da adekvatna obuka specijalnih edukatora o načinima i metoda-
ma uključivanja učenika u vođenje IOP sastanka doprinosi pripre-
mi učenika sa ometenošću za svet odraslih., The implementation of inclusive education in the 21st century has occupied a significant
part of the field of Special Education as well as regular education. Inclusion as a mean of
educating children with disabilities has raised many important questions in the relatively
new field of the science of Special Education. Some of those important questions are
how to adequately prepare the child and the environment for that transition, what the
consequences of that action are, what individual education plans (IEp) are and how to
write them and many more questions. Recently one question was raised: how to include
students with cognitive disabilities in the IEp process. Their for the main objective of
this paper is to answer that question by reviewing relevant international literature that
focuses on the role of the student and special educator in student led IEp’s as well as to
providing a brief overview of useful strategies for preparing a student to lead their IEp
meeting. The reviewed literature suggest that involving students in their IEp meetings
has a positive effect on the way students see themselves, on their self-advocacy skills,
self-evaluation skills and self instruction skills.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016",
title = "Značaj i uloga učenika u IOP sastanku, Тhe importance and rolе of students in defining the iep in the iep meeting",
pages = "59-51",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2549"
}
Pantović, A., Pešović, J.,& Maćešić-Petrović, D.. (2016). Značaj i uloga učenika u IOP sastanku. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 51-59.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2549
Pantović A, Pešović J, Maćešić-Petrović D. Značaj i uloga učenika u IOP sastanku. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016. 2016;:51-59.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2549 .
Pantović, Aleksandra, Pešović, Jelena, Maćešić-Petrović, Dragana, "Značaj i uloga učenika u IOP sastanku" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup, „Socijalna inkluzija dece sa razvojnim
smetnjama i problemima u ponašanju”, Beograd, 6. decembar 2016 (2016):51-59,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_2549 .