Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
The concept of motor learning and its applicability in working with people with disabilities
Koncept motoričkog učenja i njegova primenjivost u radu sa osobama sa invaliditetom
dc.creator | Potić, Srećko | |
dc.creator | Nedović, Goran | |
dc.creator | Macanović, Nebojša | |
dc.date.accessioned | 2021-06-09T14:12:36Z | |
dc.date.available | 2021-06-09T14:12:36Z | |
dc.date.issued | 2016 | |
dc.identifier.issn | 0354-8759 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/967 | |
dc.description.abstract | A man organizes his behavior in the social field largely by motor actions. Motor skills underlie motor behavior, whereby the process of acquiring motor skills is directly determined by motor learning. This paper presents a theoretical elaboration of the concept of motor learning, with special emphasis on the importance of sensory information for the motor learning and the applicability of this concept in working with people with disabilities. Literature data suggest that the concept of motor learning is extremely important for the rehabilitation of persons with disabilities, given the fact that there is an increasing number of studies whose results confirm the positive effects of implementation of motor learning in the rehabilitation of adults with disabilities, as well as children with disabilities. | en |
dc.description.abstract | Čovek organizuje svoje ponašanje u socijalnom polju u velikoj meri putem motoričkih akcija. U osnovi motoričkog ponašanja nalaze se motoričke veštine, pri čemu je proces sticanja motoričkih veština direktno determinisan motoričkim učenjem. U ovom radu je data teorijska elaboracija koncepta motoričkog učenja, sa posebnim osvrtom na značaj senzorne informacije za motoričko učenje i primenjivost ovog koncepta u radu sa osobama sa invaliditetom. Literaturni podaci ukazuju na to da je koncept motoričkog učenja od izuzetog značaja za rehabilitaciju osoba sa invaliditetom, s obzirom da je sve više studija čiji rezultati govore o pozitivnim efektima primene motoričkog učenja u rehabilitaciji odraslih osoba sa invaliditetom, ali i dece sa smetnjama u razvoju. | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd | |
dc.rights | openAccess | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Beogradska defektološka škola | |
dc.subject | motor learning | en |
dc.subject | motor skills | en |
dc.subject | developmental disorders | en |
dc.subject | disability | en |
dc.subject | motoričko učenje | sr |
dc.subject | motoričke veštine | sr |
dc.subject | smetnje u razvoju | sr |
dc.subject | invaliditet | sr |
dc.title | The concept of motor learning and its applicability in working with people with disabilities | en |
dc.title | Koncept motoričkog učenja i njegova primenjivost u radu sa osobama sa invaliditetom | sr |
dc.type | article | |
dc.rights.license | BY-SA | |
dc.citation.epage | 89 | |
dc.citation.issue | 3 | |
dc.citation.other | 22(3): 73-89 | |
dc.citation.rank | M52 | |
dc.citation.spage | 73 | |
dc.citation.volume | 22 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/832/964.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_967 | |
dc.type.version | publishedVersion |