Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities
Ekstralingvistički aspekti komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću
Apstrakt
Extralinguisticsigns are characterized by the movement of body parts or body in whole. Using these signs, participants in communication can express emotional states, attitudes, as well as some personal characteristics. The aim of this paper is to allocate studies focused on the issues of extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities, by reviewing the literature. The authors agree that gesture development of persons with intellectual disabilities follows the expected path, but that there are certain delays in that development. The ability of production and understanding of communicative gestures decreases with the severity of intellectual disability and the use of gestures in order to start social interaction increases with age.
Ekstralingvističke znake karakteriše pokretljivost delova tela ili tela u celini. Upotrebom ovih znakova učesnici u komunikaciji mogu ispoljavati emocionalna stanja, stavove, kao i neke lične osobine. Cilj ovog rada je, da se pregledom literature izdvoje istraživanja u kojima je obrađivana problematika ekstralingvističkih aspekata komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću. Autori su saglasni da gestovni razvoj kod osoba sa intelektualnom ometenošću prati očekivanu putanju, ali da se u tom razvoju dešavaju određena kašnjenja, te da se sa težinom intelektualne ometenosti smanjuje sposobnost produkcije i razumevanja komunikativnih gestova, a da sa uzrastom raste primena gesta u cilju započinjanja socijalne interakcije.
Ključne reči:
kinesthetic signs / communication / reduced intellectual functioning / kinezički znaci / komunikacija / sniženo intelektualno funkcionisanajeIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2016, 22, 1, 47-57Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179017)
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Đorđević, Mirjana AU - Glumbić, Nenad AU - Brojčin, Branislav PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/960 AB - Extralinguisticsigns are characterized by the movement of body parts or body in whole. Using these signs, participants in communication can express emotional states, attitudes, as well as some personal characteristics. The aim of this paper is to allocate studies focused on the issues of extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities, by reviewing the literature. The authors agree that gesture development of persons with intellectual disabilities follows the expected path, but that there are certain delays in that development. The ability of production and understanding of communicative gestures decreases with the severity of intellectual disability and the use of gestures in order to start social interaction increases with age. AB - Ekstralingvističke znake karakteriše pokretljivost delova tela ili tela u celini. Upotrebom ovih znakova učesnici u komunikaciji mogu ispoljavati emocionalna stanja, stavove, kao i neke lične osobine. Cilj ovog rada je, da se pregledom literature izdvoje istraživanja u kojima je obrađivana problematika ekstralingvističkih aspekata komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću. Autori su saglasni da gestovni razvoj kod osoba sa intelektualnom ometenošću prati očekivanu putanju, ali da se u tom razvoju dešavaju određena kašnjenja, te da se sa težinom intelektualne ometenosti smanjuje sposobnost produkcije i razumevanja komunikativnih gestova, a da sa uzrastom raste primena gesta u cilju započinjanja socijalne interakcije. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities T1 - Ekstralingvistički aspekti komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću EP - 57 IS - 1 SP - 47 VL - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960 ER -
@article{ author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Brojčin, Branislav", year = "2016", abstract = "Extralinguisticsigns are characterized by the movement of body parts or body in whole. Using these signs, participants in communication can express emotional states, attitudes, as well as some personal characteristics. The aim of this paper is to allocate studies focused on the issues of extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities, by reviewing the literature. The authors agree that gesture development of persons with intellectual disabilities follows the expected path, but that there are certain delays in that development. The ability of production and understanding of communicative gestures decreases with the severity of intellectual disability and the use of gestures in order to start social interaction increases with age., Ekstralingvističke znake karakteriše pokretljivost delova tela ili tela u celini. Upotrebom ovih znakova učesnici u komunikaciji mogu ispoljavati emocionalna stanja, stavove, kao i neke lične osobine. Cilj ovog rada je, da se pregledom literature izdvoje istraživanja u kojima je obrađivana problematika ekstralingvističkih aspekata komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću. Autori su saglasni da gestovni razvoj kod osoba sa intelektualnom ometenošću prati očekivanu putanju, ali da se u tom razvoju dešavaju određena kašnjenja, te da se sa težinom intelektualne ometenosti smanjuje sposobnost produkcije i razumevanja komunikativnih gestova, a da sa uzrastom raste primena gesta u cilju započinjanja socijalne interakcije.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities, Ekstralingvistički aspekti komunikaciono-pragmatskih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću", pages = "57-47", number = "1", volume = "22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960" }
Đorđević, M., Glumbić, N.,& Brojčin, B.. (2016). Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 22(1), 47-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960
Đorđević M, Glumbić N, Brojčin B. Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities. in Beogradska defektološka škola. 2016;22(1):47-57. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Brojčin, Branislav, "Extralinguistic aspects of the communication-pragmatic abilities of persons with intellectual disabilities" in Beogradska defektološka škola, 22, no. 1 (2016):47-57, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_960 .