Self-concept in adults with visual impairments
Samopoimanje kod odraslih osoba sa oštećenjem vida
Апстракт
Self-esteem, self-concept, self-awareness, self-image are all the terms which different author use to indicate subjective experience of personality. Reinforcement, evaluation by significant people from close environment and estimation of (proper) behavior all influence on individual self-concept. Self-concept is changing based on how individuals develop new cognitive and intellectual capacities and how they face new requirements and processes. However, the presence of a disability, and therefore visual impairment, can influence the process of forming the personality of a person. The goal of this paper is to provide an overview of researches that examine the self-concept in adults with visual impairments.
Samopoimanje, self-koncept, samosvest, pojam o sebi, slika o sebi su termini kojima različiti autori označavaju subjektivni doživljaj vlastite ličnosti. Na samopoimanje utiču potkrepljenja, evaluacija od strane značajnih osoba iz okruženja i procena sopstvenog ponašanja. Samopoimanje se menja kako pojedinci razvijaju (nove) kognitivne i intelektualne kapacitete i kako se suočavaju sa novim zahtevima i procesima. Međutim, prisustvo invaliditeta, samim tim i oštećenja vida, može da utiče na proces formiranja ličnosti neke osobe. Cilj ovog rada je pregled istraživanja koja su se bavila ispitivanjem samopoimanja kod odraslih osoba sa oštećenjem vida.
Кључне речи:
self-concept / visual impairment / self-koncept / slabovidost / slepoćaИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2016, 22, 3, 37-52Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Социјална партиципација особа са интелектуалном ометеношћу (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179017)
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Stanimirov, Ksenija AU - Jablan, Branka AU - Stanimirović, Dragana PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/953 AB - Self-esteem, self-concept, self-awareness, self-image are all the terms which different author use to indicate subjective experience of personality. Reinforcement, evaluation by significant people from close environment and estimation of (proper) behavior all influence on individual self-concept. Self-concept is changing based on how individuals develop new cognitive and intellectual capacities and how they face new requirements and processes. However, the presence of a disability, and therefore visual impairment, can influence the process of forming the personality of a person. The goal of this paper is to provide an overview of researches that examine the self-concept in adults with visual impairments. AB - Samopoimanje, self-koncept, samosvest, pojam o sebi, slika o sebi su termini kojima različiti autori označavaju subjektivni doživljaj vlastite ličnosti. Na samopoimanje utiču potkrepljenja, evaluacija od strane značajnih osoba iz okruženja i procena sopstvenog ponašanja. Samopoimanje se menja kako pojedinci razvijaju (nove) kognitivne i intelektualne kapacitete i kako se suočavaju sa novim zahtevima i procesima. Međutim, prisustvo invaliditeta, samim tim i oštećenja vida, može da utiče na proces formiranja ličnosti neke osobe. Cilj ovog rada je pregled istraživanja koja su se bavila ispitivanjem samopoimanja kod odraslih osoba sa oštećenjem vida. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Self-concept in adults with visual impairments T1 - Samopoimanje kod odraslih osoba sa oštećenjem vida EP - 52 IS - 3 SP - 37 VL - 22 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_953 ER -
@article{ author = "Stanimirov, Ksenija and Jablan, Branka and Stanimirović, Dragana", year = "2016", abstract = "Self-esteem, self-concept, self-awareness, self-image are all the terms which different author use to indicate subjective experience of personality. Reinforcement, evaluation by significant people from close environment and estimation of (proper) behavior all influence on individual self-concept. Self-concept is changing based on how individuals develop new cognitive and intellectual capacities and how they face new requirements and processes. However, the presence of a disability, and therefore visual impairment, can influence the process of forming the personality of a person. The goal of this paper is to provide an overview of researches that examine the self-concept in adults with visual impairments., Samopoimanje, self-koncept, samosvest, pojam o sebi, slika o sebi su termini kojima različiti autori označavaju subjektivni doživljaj vlastite ličnosti. Na samopoimanje utiču potkrepljenja, evaluacija od strane značajnih osoba iz okruženja i procena sopstvenog ponašanja. Samopoimanje se menja kako pojedinci razvijaju (nove) kognitivne i intelektualne kapacitete i kako se suočavaju sa novim zahtevima i procesima. Međutim, prisustvo invaliditeta, samim tim i oštećenja vida, može da utiče na proces formiranja ličnosti neke osobe. Cilj ovog rada je pregled istraživanja koja su se bavila ispitivanjem samopoimanja kod odraslih osoba sa oštećenjem vida.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Self-concept in adults with visual impairments, Samopoimanje kod odraslih osoba sa oštećenjem vida", pages = "52-37", number = "3", volume = "22", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_953" }
Stanimirov, K., Jablan, B.,& Stanimirović, D.. (2016). Self-concept in adults with visual impairments. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 22(3), 37-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_953
Stanimirov K, Jablan B, Stanimirović D. Self-concept in adults with visual impairments. in Beogradska defektološka škola. 2016;22(3):37-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_953 .
Stanimirov, Ksenija, Jablan, Branka, Stanimirović, Dragana, "Self-concept in adults with visual impairments" in Beogradska defektološka škola, 22, no. 3 (2016):37-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_953 .