Приказ основних података о документу

Poređenje antropometrijskih karakteristika dece sa kognitivnim teškoćama, dece sa senzornim smetnjama i dece tipičnog razvoja

dc.creatorSretenović, Ivana
dc.creatorNedović, Goran
dc.date.accessioned2021-06-09T14:07:06Z
dc.date.available2021-06-09T14:07:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/882
dc.description.abstractThe growth and development of each person, include changes in both physiological as well as morphological sense. Information about the growth and development is obtained by measurements or testing of certain anthropometric characteristics, such as body height, body weight, limb length and the like. The aim of this study was to compare the anthropometric characteristics of children with cognitive and sensory disabilities and children with typical development. The research sample was formed by 151 students from six elementary schools in Belgrade (57 students with cognitive disabilities, 37 students with sensory disabilities and 57 students of typical population). Anthropometric characteristics were estimated on the basis of the following anthropometric variables: body height, body weight, the presence of body fat and length of limb. The results showed that there is a statistically significant difference, among subjects with cognitive disabilities and subjects with sensory disabilities, in the variables presence of fat (p = 0.04) and body mass index (p = 0.04). At the same time, among subjects with typical development and subjects with sensory disabilities statistically significant difference was found in the variable length of the upper limbs (p = 0.04), while comparing subjects with typical development and subjects with cognitive disabilities statistically significant difference was observed for the variable length of the upper extremities (p = 0.030), body height (p = 0.047) and the presence of fat (p = 0.001). On certain anthropometric characteristics it is possible to influenced, or they can be changed (such as body weight, body mass index, etc.). In this regard, it is necessary for children to engage in physical activity, to spend more time outdoors, to properly feed and the like, because these are only some of the factors that may contribute to reducing excess body weight and fat.en
dc.description.abstractRast i razvoj svake osobe podrazumeva promene, kako u fiziološkom tako i u morfološkom smislu. Informacije o rastu i razvoju, između ostalog, dobijaju se merenjem, odnosno testiranjem određenih antropometrijskih karakteristika, poput telesne visine, telesne težine, dužine ekstremiteta i slično. Ovo istraživanje je imalo za cilj da uporedi antropometrijske karakteristike dece sa kognitivnim teškoćama, dece sa senzornim smetnjama i dece tipičnog razvoja. Uzorak istraživanja je formiran od 151 učenika iz šest beogradskih osnovnih škola (57 učenika sa kognitivnim teškoćama, 37 učenika sa senzornim smetnjama i 57 učenika tipičnog razvoja). Antropometrijske karakteristike procenjene su na osnovu sledećih antropometrijskih varijabli: telesna visina, telesna težina, prisustvo masnih naslaga i dužina ekstremiteta. Rezultati istraživanja pokazali su da između ispitanika sa kognitivnim teškoćama i ispitanika sa senzornim oštećenjima postoji statistički značajna razlika na varijabli prisustvo masnih naslaga (p=0,04) i indeks telesne mase (p=0,04). Istovremeno, između ispitanika tipičnog razvoja i ispitanika sa senzornim smetnjama statistički značajna razlika zabeležena je na varijabli dužina gornjih ekstremiteta (p=0,04), dok je komparacijom ispitanika tipičnog razvoja i ispitanika sa kognitivnim teškoćama statistički značajna razlika dobijena na varijabli dužina gornjih ekstremiteta (p = 0,030), telesna visina (p = 0,047) i prisustvo masnih naslaga (p = 0,001). Na određene antropometrijske karakteristike je moguće uticati, odnosno moguće ih je menjati (poput telesne težine, indeksa telesne mase, itd). U vezi sa tim, potrebno je da se deca uključe u fizičke aktivnosti, da provode više slobodnog vremena napolju, da se pravilno hrane i slično, jer su ovo samo neki od faktora koji mogu doprineti redukovanju viška telesne težine i prisustva masnih naslaga.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectmorphological characteristicsen
dc.subjectgrowth and developmenten
dc.subjectstudents with intellectual disabilitiesen
dc.subjectstudents with visual impairmenten
dc.subjectmorfološka obeležjasr
dc.subjectrast i razvojsr
dc.subjectučenici saintelektualnom ometenošćusr
dc.subjectučenici sa oštećenjem vidasr
dc.titleCompare anthropometric characteristics of children with cognitive disabilities, children with sensory disabilities and children with typical developmenten
dc.titlePoređenje antropometrijskih karakteristika dece sa kognitivnim teškoćama, dece sa senzornim smetnjama i dece tipičnog razvojasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage23
dc.citation.issue2
dc.citation.other21(2): 9-23
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage9
dc.citation.volume21
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/761/879.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_882
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу