Приказ основних података о документу

The importance of music for children with autism spectrum disorder: a review of empirical findings

dc.creatorJapundza-Milisavljevic, Mirjana
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2024-01-29T09:56:34Z
dc.date.available2024-01-29T09:56:34Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5404
dc.description.abstractPoremećaj iz spektra autizma karakteriše širok spektar izazova u socijalnoj interakciji, komunikaciji i ponašanju. Muzika je prepoznata kao resurs sa potencijalom da pozitivno utiče na različite aspekte razvoja dece sa poremećajem iz spektra autizma. Cilj rada je da identifikuje ključne uticaje muzike na razvoj učenika sa poremećajem iz spektra autizma, kao i da analizira kako sadržaji nastave muzičke kulture mogu da podrže njihove komunikacione veštine, emocionalno razumevanje, socijalnu interakciju i kvaliet života. Radovi su pretraživani kroz objedinjenu pretragu Google Scholara i servisa Konzorcijuma biblioteke Srbije za objadinjenu nabavku – KOBSON. Konačna analiza obuhvatila je osam radova koji su objavljenu u periodu od 2002. do 2018. godine. Na osnovu analize rezultata istraživanja uočava se da muzika kod dece sa poremećajem iz spektra autizma utiče na poboljšanje ponašanja i razvoj socijalnih veština. Učešće u horu unapređuje odnose među vršnjacima, dok muzika u pozadini pomaže u razumevanju emocija. Muzički stimulusi su korisni za razvoj govora kod dece sa poremećajem iz spektra autizma, uključujući semantiku, fonologiju i pragmatiku. Jasni muzički obrasci mogu podstaći zajedničku pažnju. Ukoliko deca sa poremećajem iz spektra autizma slušaju tužnu muziku, važno je pružiti im podršku i strategije za održavanje fokusa pažnje. Pamćenje se poboljšava kada se prezentovane informacije kombinuju sa muzikomsr
dc.description.abstractAutism spectrum disorder is characterized by a wide range of challenges in social interaction, communication, and behavior. Music is recognized as a resource with the potential to positively influence various aspects of the development of children with autism spectrum disorder. The aim of this study is to identify the key impacts of music on the development of students with ASD and to analyze the content of music lessons that can support their communication skills, emotional understanding, social interaction, and quality of life. The research articles were retrieved through a combined search on Google Scholar and the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisitions (KOBSON). The final analysis included eight studies published between 2002 and 2018. Based on the analysis of research results, it is observed that music has a positive impact on the behavior and social skill development of children with ASD. Participation in a choir improves peer relationships, while background music aids in understanding emotions. Musical stimuli are beneficial for speech development in children with ASD, including semantics, phonology, and pragmatics. Clear musical patterns can facilitate joint attention. In cases where children with ASD are exposed to sad music, it is essential to provide them with support and strategies to maintain their focus. Memory is enhanced when information is presented in combination with music.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationČlanak je nastao kao rezultat rada na projektu „Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću” (MPNTR), broj Ugovora 451-03-47/2023-01sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjecthorsr
dc.subjectmuzika u pozadinisr
dc.subjectmuzički stimulusisr
dc.subjectchoirsr
dc.subjectbackground musicsr
dc.subjectmusical stimulisr
dc.titleZnačaj muzike za decu sa poremećajem iz spektra autizma: Pregled empirijskih nalazasr
dc.titleThe importance of music for children with autism spectrum disorder: a review of empirical findingssr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage40
dc.citation.issue3
dc.citation.spage29
dc.citation.volume29
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/11099/bitstream_11099.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5404
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу