Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем
Eco-map in early family-focused interventions – professional consensus regarding its content
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Еко-мапа представља алат за процену формалне и неформалне подршке којој су
изложени појединац или породица. У раним интервенцијама усмереним на породицу
уз
помоћ
еко-мапе
професионалци
показују
своју
заинтересованост
за
породицу
у
целини,
успостављајући
пријатељски
однос
са
родитељима
или
старатељима.
Циљ
овог рада је да се путем квантитативне анализе провери степен сагласности
између
четири
професионалца
у
погледу
садржаја
еко-мапа.
Иницијалним
узорком
обухваћено
је
12
професионалаца,
полазника
Специјалистичких
академских
студија ране интервенције, који су израдили еко-мапе на основу гледања
видео-интервјуа. Случајним избором, издвојене су четири еко-мапе које су подвргнуте
даљим анализама. Два независна процењивача анализирала су све четири
мапе
и
пратила:
1)
у
којој
мери
постоји
сагласност
у
вези
са
централним
кругом
– члановима који чине једну породицу; 2) колико извора формалне и неформалне
подршке
препознај...е
сваки
професионалац
за
интервјуисану
породицу;
3)
да
ли
професионалци
препознају
исти
број
слабих,
јаких
и
стресних
веза,
као
и
двосмерних
и
једносмерних?
Добијени
резултати
показују
да
су
у
све
четири
екомапе
идентично
приказани
чланови
породице,
да
се
два
професионалца
слажу
око
тога
да
је
породица
остварила
укупно
23
контакта
са
различитим
пружаоцима
подршке,
док
преостала
два
долазе
до
другачијих
резултата,
као
и
да
нема
подударања у
односу
на
број
веза
различитог
интензитета и
смера.
The eco-map represents a tool for assessing the
formal and informal support that individuals
or families receive. In early family-focused
interventions, professionals demonstrate their
interest in the family as a whole, establishing
a friendly relationship with parents or
caregivers through the use of the eco-map. The
aim of this study is to quantitatively analyse
the level of consensus among four professionals
regarding the content of eco-maps. The initial
sample included 12 professionals, participants
in Specialist Academic Studies of Early
Intervention, who created eco-maps based
on watching video interviews. Four eco-maps
were randomly selected for further analysis.
Two independent evaluators analysed all four
maps and observed: 1) the degree of consensus
regarding the central circle – the members
comprising a family; 2) how many sources of
formal and informal support each professional
recognized for the interviewed family; 3)
whether the professionals recogn...ised the
same number of weak, strong, and stressful
relationships, as well as bidirectional and
unidirectional ones. The results show that
all four eco-maps identically depicted
family members, with two professionals
agreeing that the family had a total of 23
contacts with different support providers,
while the remaining two arrived at different
results. Additionally, there were no matches
concerning the number of relationships of
different intensities and directions.
Кључне речи:
еко-мапа / графички приказ подршке / ране интервенције / eco-map / graphical representation of support / early interventionsИзвор:
Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова, 2023, 31-39Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Финансирање / пројекти:
- Зборник радова је настао као резултат Пројекта „Интервенције у раном детињству и предшколству” чију реализацију је сопственим средствима подржао Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (руководилац Пројекта проф. др Мирјана Ђорђевић), као и резултат пројеката које финансира Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије (број уговора 451-03-47/2023-01/200096).
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Đorđević, Mirjana AU - Glumbić, Nenad AU - Golubović, Špela AU - Ilić, Snežana PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5401 AB - Еко-мапа представља алат за процену формалне и неформалне подршке којој су изложени појединац или породица. У раним интервенцијама усмереним на породицу уз помоћ еко-мапе професионалци показују своју заинтересованост за породицу у целини, успостављајући пријатељски однос са родитељима или старатељима. Циљ овог рада је да се путем квантитативне анализе провери степен сагласности између четири професионалца у погледу садржаја еко-мапа. Иницијалним узорком обухваћено је 12 професионалаца, полазника Специјалистичких академских студија ране интервенције, који су израдили еко-мапе на основу гледања видео-интервјуа. Случајним избором, издвојене су четири еко-мапе које су подвргнуте даљим анализама. Два независна процењивача анализирала су све четири мапе и пратила: 1) у којој мери постоји сагласност у вези са централним кругом – члановима који чине једну породицу; 2) колико извора формалне и неформалне подршке препознаје сваки професионалац за интервјуисану породицу; 3) да ли професионалци препознају исти број слабих, јаких и стресних веза, као и двосмерних и једносмерних? Добијени резултати показују да су у све четири екомапе идентично приказани чланови породице, да се два професионалца слажу око тога да је породица остварила укупно 23 контакта са различитим пружаоцима подршке, док преостала два долазе до другачијих резултата, као и да нема подударања у односу на број веза различитог интензитета и смера. AB - The eco-map represents a tool for assessing the formal and informal support that individuals or families receive. In early family-focused interventions, professionals demonstrate their interest in the family as a whole, establishing a friendly relationship with parents or caregivers through the use of the eco-map. The aim of this study is to quantitatively analyse the level of consensus among four professionals regarding the content of eco-maps. The initial sample included 12 professionals, participants in Specialist Academic Studies of Early Intervention, who created eco-maps based on watching video interviews. Four eco-maps were randomly selected for further analysis. Two independent evaluators analysed all four maps and observed: 1) the degree of consensus regarding the central circle – the members comprising a family; 2) how many sources of formal and informal support each professional recognized for the interviewed family; 3) whether the professionals recognised the same number of weak, strong, and stressful relationships, as well as bidirectional and unidirectional ones. The results show that all four eco-maps identically depicted family members, with two professionals agreeing that the family had a total of 23 contacts with different support providers, while the remaining two arrived at different results. Additionally, there were no matches concerning the number of relationships of different intensities and directions. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова T1 - Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем T1 - Eco-map in early family-focused interventions – professional consensus regarding its content EP - 39 SP - 31 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5401 ER -
@conference{ author = "Đorđević, Mirjana and Glumbić, Nenad and Golubović, Špela and Ilić, Snežana", year = "2023", abstract = "Еко-мапа представља алат за процену формалне и неформалне подршке којој су изложени појединац или породица. У раним интервенцијама усмереним на породицу уз помоћ еко-мапе професионалци показују своју заинтересованост за породицу у целини, успостављајући пријатељски однос са родитељима или старатељима. Циљ овог рада је да се путем квантитативне анализе провери степен сагласности између четири професионалца у погледу садржаја еко-мапа. Иницијалним узорком обухваћено је 12 професионалаца, полазника Специјалистичких академских студија ране интервенције, који су израдили еко-мапе на основу гледања видео-интервјуа. Случајним избором, издвојене су четири еко-мапе које су подвргнуте даљим анализама. Два независна процењивача анализирала су све четири мапе и пратила: 1) у којој мери постоји сагласност у вези са централним кругом – члановима који чине једну породицу; 2) колико извора формалне и неформалне подршке препознаје сваки професионалац за интервјуисану породицу; 3) да ли професионалци препознају исти број слабих, јаких и стресних веза, као и двосмерних и једносмерних? Добијени резултати показују да су у све четири екомапе идентично приказани чланови породице, да се два професионалца слажу око тога да је породица остварила укупно 23 контакта са различитим пружаоцима подршке, док преостала два долазе до другачијих резултата, као и да нема подударања у односу на број веза различитог интензитета и смера., The eco-map represents a tool for assessing the formal and informal support that individuals or families receive. In early family-focused interventions, professionals demonstrate their interest in the family as a whole, establishing a friendly relationship with parents or caregivers through the use of the eco-map. The aim of this study is to quantitatively analyse the level of consensus among four professionals regarding the content of eco-maps. The initial sample included 12 professionals, participants in Specialist Academic Studies of Early Intervention, who created eco-maps based on watching video interviews. Four eco-maps were randomly selected for further analysis. Two independent evaluators analysed all four maps and observed: 1) the degree of consensus regarding the central circle – the members comprising a family; 2) how many sources of formal and informal support each professional recognized for the interviewed family; 3) whether the professionals recognised the same number of weak, strong, and stressful relationships, as well as bidirectional and unidirectional ones. The results show that all four eco-maps identically depicted family members, with two professionals agreeing that the family had a total of 23 contacts with different support providers, while the remaining two arrived at different results. Additionally, there were no matches concerning the number of relationships of different intensities and directions.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова", title = "Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем, Eco-map in early family-focused interventions – professional consensus regarding its content", pages = "39-31", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5401" }
Đorđević, M., Glumbić, N., Golubović, Š.,& Ilić, S.. (2023). Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем. in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 31-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5401
Đorđević M, Glumbić N, Golubović Š, Ilić S. Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем. in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова. 2023;:31-39. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5401 .
Đorđević, Mirjana, Glumbić, Nenad, Golubović, Špela, Ilić, Snežana, "Eко-мапа у раним интервенцијама усмереним на породицу – сагласност професионалаца у вези са њеним садржајем" in Национални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радова (2023):31-39, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5401 .