Приказ основних података о документу

Resources for building resilience in youth

dc.creatorBukvić, Lidija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.date.accessioned2023-11-22T09:06:45Z
dc.date.available2023-11-22T09:06:45Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5312
dc.description.abstractKoncept (multi)sistemske rezilijentnosti, koji se intenzivno razvija tokom poslednje decenije, unosi novine u savremenu prevencijsku praksu, te, uz prevencijsku nauku i perspektivu pozitivnog razvoja mladih, zauzima značajno mesto u naporima usmerenim na sprečavanje nastajanja, razvijanja i održavanja raznovrsnih psihosocijalnih problema dece i mladih. Jedna od ključnih okosnica ovog pristupa ogleda se u mapiranju resursa za izgradnju rezilijentnosti i pojašnjenju načinа na koji dostupni resursi omogućavaju sistemima (pojedincu, grupi, zajednici) da, u situaciji nedaće, ostvare uspešnu adaptaciju. Uvažavajući savremeni koncept sistemske rezilijentnosti i njegov značaj za prevenciju problema ponašanja mladih, u radu će biti predstavljeni istraživački talasi u identifikovanju resursa za izgradnju rezilijentnosti kod mladih, te opisani relevantni individualni, relacioni i kontekstualni resursi koji, kroz jačanje rezilijentnosti, mogu doprineti prevenciji problema ponašanja i promociji pozitivnog razvoja dece i omladine.sr
dc.description.abstractThe concept of (multi)systemic resilience, which has been intensively developed during the last decade, introduces novelties into contemporary prevention practice, and, together with prevention science and the perspective of positive youth development, occupies a significant place in efforts aimed at preventing the emergence, development and maintenance of various psychosocial problems of children and young people. One of the key pillars of this approach is reflected in the mapping of resources for building resilience and clarifying how the available resources enable systems (individual, group, community) to achieve successful adaptation in a situation of adversity. Respecting the modern concept of systemic resilience and its importance for the prevention of youth behavioral problems, the paper will present research waves in identifying resources for building resilience in young people, and describe relevant individual, relational and contextual resources that, through strengthening resilience, can contribute to the prevention of behavioral problems and promotion of positive development of children and youth.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka školasr
dc.subjectpsihosocijalni problemisr
dc.subjectproblemi ponašanjasr
dc.subjectpozitivan razvojsr
dc.subjectprevencijska praksasr
dc.subjectpsychosocial problemssr
dc.subjectbehavioral problemssr
dc.subjectpositive developmentsr
dc.subjectpreventive practicesr
dc.titleResursi za izgradnju rezilijentnosti kod mladihsr
dc.titleResources for building resilience in youthsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage74
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage61
dc.citation.volume29
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10811/4_clanak.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5312
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу