Приказ основних података о документу

dc.creatorStanković, Jovana
dc.date.accessioned2023-09-11T08:53:01Z
dc.date.available2023-09-11T08:53:01Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5280
dc.description.abstractЦиљ истраживања је био да се испитају вршњачки односи између ученика типичног развоја и ученика са сметњама у развоју, кроз процену процену вршњачке прихваћености ученика са сметњама у развоју од стране ученика типичног развоја. Узорак истраживања је формиран од 138 ученика основне школе ,,Браћа Барух“ у Београду, оба пола (52.9% девојчица), просечног узраста 10.2 године. За потребе истраживања коришћен је Упитник за процену вршњачке припадности -Упитник за ученике, који се састоји од 11 питања, од којих је четири отвореног типа, на једно питање се одговара са да и не, а на шест питања помоћу скале Ликертовог типа (од у потпуности се слажем до у потпуности се не слажем). Резултати истраживања показују да су вршњачки односи претежно позитивни, односно да су ученици са сметњама у развоју прихваћени од стране својих вршњака типичног развоја. Природа вршњачких односа и прихваћеност других од стране вршњака има значајну улогу у целокупном развоју сваког детета.sr
dc.description.abstractThe aim of the research was to examine the peer relations between students with typical development and students with developmental disabilities, through the assessment of peer acceptance of students with developmental disabilities by students with typical development. The research sample was formed by 138 students of the "Braća Baruh" elementary school in Belgrade, both sexes (52.9% girls), average age 10.2 years. For the purposes of the research, the Questionnaire for assessing peer affiliation was used - Questionnaire for students, which consists of 11 questions, of which four are open-ended, one question is answered with yes and no, and six questions are answered using a Likert-type scale (from completely agree to completely disagree). The results of the research show that peer relationships are predominantly positive, that is, that students with developmental disabilities are accepted by their typically developing peers. The nature of peer relationships and the acceptance of others by peers has a significant role in the overall development of each child.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectвршњачки односиsr
dc.subjectученици са сметњама у развојуsr
dc.subjectваријаблеsr
dc.subjectинклузивно образовањеsr
dc.subjectpeer relationssr
dc.subjectstudents with disabilitiessr
dc.subjectvariablessr
dc.subjectinclusive educationsr
dc.titleVršnjačka prihvaćenost učenika sa smetnjama u razvojusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage42
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5280
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу