Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Наставна средства имају улогу да активирају ученике, олакшају схватање и разумевање нових садржаја чиме уједно и рационализују и побољшавају наставни процес. Прилагођавање наставног материјала, фактора средине али и примена различитих форми рада у раду са децом са оштећењем вида, само су једни од предуслова за успешну реализацију наставног процеса. Притом, специфичности наставних средстава у раду са ученицима са оштећењем вида проистичу пре свега из њихових визуелних, али и развојних способности. Наставна средстава која су прилагођена и користе се у образовању деце са оштећењем вида називају се тифлодидактичка средства.
Циљ рада је био да се, на основу прегледа доступне литературе, прикаже на који начин се врши прилагођавање наставног материјала и срединских чинилаца у раду са ученицима са оштећењем вида. Сходно томе, поред основних карактеристика деце са оштећењем вида, у раду су приказана и објашњена тифлодидактичка средства као наставна средства за слепе и слабовиде.
Teaching aids have the role of activating students, facilitating the comprehension and understanding of new content, thus rationalizing and improving the teaching process. The specifics of teaching aids in working with visually impaired students stem from their visual and developmental abilities. Typhlodidactic tools represent a group of teaching tools used in the education of visually impaired children. Adaptation of teaching materials, environmental factors, but also the application of different forms of work in working with children with visual impairment, are only one of the prerequisites for the successful implementation of the teaching process. The aim of the work was to show, based on the review of the available literature, how the teaching material and environmental factors are adapted in the work with visually impaired people. Consequently, in addition to the basic characteristics of visually impaired children, typhlodidactic tools, as well as teaching tools for the blind and ...visually impaired, are presented and explained in the paper.
Ključne reči:
наставна средства / ученици са оштећењем вида / дидактичка средства / образовни медији / teaching aids / students with visual impairments / didactic aids / educational mediaIzvor:
2022, 4-33Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Zarić, Tamara PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5259 AB - Наставна средства имају улогу да активирају ученике, олакшају схватање и разумевање нових садржаја чиме уједно и рационализују и побољшавају наставни процес. Прилагођавање наставног материјала, фактора средине али и примена различитих форми рада у раду са децом са оштећењем вида, само су једни од предуслова за успешну реализацију наставног процеса. Притом, специфичности наставних средстава у раду са ученицима са оштећењем вида проистичу пре свега из њихових визуелних, али и развојних способности. Наставна средстава која су прилагођена и користе се у образовању деце са оштећењем вида називају се тифлодидактичка средства. Циљ рада је био да се, на основу прегледа доступне литературе, прикаже на који начин се врши прилагођавање наставног материјала и срединских чинилаца у раду са ученицима са оштећењем вида. Сходно томе, поред основних карактеристика деце са оштећењем вида, у раду су приказана и објашњена тифлодидактичка средства као наставна средства за слепе и слабовиде. AB - Teaching aids have the role of activating students, facilitating the comprehension and understanding of new content, thus rationalizing and improving the teaching process. The specifics of teaching aids in working with visually impaired students stem from their visual and developmental abilities. Typhlodidactic tools represent a group of teaching tools used in the education of visually impaired children. Adaptation of teaching materials, environmental factors, but also the application of different forms of work in working with children with visual impairment, are only one of the prerequisites for the successful implementation of the teaching process. The aim of the work was to show, based on the review of the available literature, how the teaching material and environmental factors are adapted in the work with visually impaired people. Consequently, in addition to the basic characteristics of visually impaired children, typhlodidactic tools, as well as teaching tools for the blind and visually impaired, are presented and explained in the paper. T1 - Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida EP - 33 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5259 ER -
@mastersthesis{ author = "Zarić, Tamara", year = "2022", abstract = "Наставна средства имају улогу да активирају ученике, олакшају схватање и разумевање нових садржаја чиме уједно и рационализују и побољшавају наставни процес. Прилагођавање наставног материјала, фактора средине али и примена различитих форми рада у раду са децом са оштећењем вида, само су једни од предуслова за успешну реализацију наставног процеса. Притом, специфичности наставних средстава у раду са ученицима са оштећењем вида проистичу пре свега из њихових визуелних, али и развојних способности. Наставна средстава која су прилагођена и користе се у образовању деце са оштећењем вида називају се тифлодидактичка средства. Циљ рада је био да се, на основу прегледа доступне литературе, прикаже на који начин се врши прилагођавање наставног материјала и срединских чинилаца у раду са ученицима са оштећењем вида. Сходно томе, поред основних карактеристика деце са оштећењем вида, у раду су приказана и објашњена тифлодидактичка средства као наставна средства за слепе и слабовиде., Teaching aids have the role of activating students, facilitating the comprehension and understanding of new content, thus rationalizing and improving the teaching process. The specifics of teaching aids in working with visually impaired students stem from their visual and developmental abilities. Typhlodidactic tools represent a group of teaching tools used in the education of visually impaired children. Adaptation of teaching materials, environmental factors, but also the application of different forms of work in working with children with visual impairment, are only one of the prerequisites for the successful implementation of the teaching process. The aim of the work was to show, based on the review of the available literature, how the teaching material and environmental factors are adapted in the work with visually impaired people. Consequently, in addition to the basic characteristics of visually impaired children, typhlodidactic tools, as well as teaching tools for the blind and visually impaired, are presented and explained in the paper.", title = "Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida", pages = "33-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5259" }
Zarić, T.. (2022). Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida. , 4-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5259
Zarić T. Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida. 2022;:4-33. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5259 .
Zarić, Tamara, "Prilagođavanje nastavnog materijala i sredinskih činilaca za učenike sa oštećenjem vida" (2022):4-33, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5259 .