Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Дете са сметњама у развоју има право на школовање као и његови вршњаци типичне популације. С тим у вези, због све чешћег упијања модела инклузије долази се до питања какав је друштвени однос деце типичне популације и деце са сметњама у развоју. Из тог разлога,
поставља се питање на какве изазове наилазе деца са сметњама у развоју кроз своје школовање. Циљ овог рада јесте да пружи обједињен преглед истраживања која су се бавила овим питањем.
У овом мастер раду примењен је метод теоријске анализе. Он за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања која се баве квалитетом односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју. Такође, у раду је представљен појам инклузије, које су њене карактериситике, проблеми са којима се инклузија сусреће, али и начини на који се ти проблеми могу превазићи.
Прегледом релевантних истраживања на тему квалитета односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју долази се до сазнања да укључивањем деце са... сметњама у развоју у одељење редовне школе наилазимо на низ изазова које дете са сметњама у развоју треба да превазиђе. Ипак, како ће дете бити прихваћено, не зависи само од дететове дијагнозе, већ и од припремљености школског особља за рад са децом са сметњама, информисаности деце типичне популације и њихових родитеља, али поред свега тога у великој мери на прихваћеност деце утичу и породични односи који прате дете још из детињства.
У даљем тексту истакнута је и улога васпитача и наставника у развоју емпатије деце типичне популације према деци са сметњама у развоју. Такође, представљене су и препоруке и стратегије за унапређивање вршњачког односа ове деце.
A child with developmental disabilities has the same right to education as his peers in the typical population. In this regard, due to the increasingly frequent absorption of the inclusion model, the question arises as to what is the social relationship between children of the typical population and children with developmental disabilities. For this reason, the question arises as to what challenges children with developmental disabilities encounter during their education. The aim of this paper is to provide a unified overview of research that has dealt with this issue.
In this master thesis, the method of theoretical analysis was applied. His topic is the presentation and analysis of scientific works and relevant research that deal with the quality of relationships between peers of the typical population and peers with developmental disabilities. Also, the paper presents the concept of inclusion, what are its characteristics, the problems with which inclusion is encountered, but also ...the ways in which these problems can be overcome.
A review of relevant research on the quality of the relationship between peers of the typical population and peers with disabilities leads to the knowledge that the inclusion of children with disabilities in a regular school class presents a series of challenges that a child with disabilities must overcome. However, how a child will be accepted depends not only on the child's diagnosis, but also on the preparation of the school staff to work with children with disabilities, the information of children of the typical population and their parents, but in addition to all that, the acceptance of children is largely influenced by family relationships which accompany the child since childhood.
In the following document, the role of educators and teachers in the development of empathy of children of the typical population towards children with developmental disabilities is highlighted.
Recommendations and strategies for improving the peer relationship of these children are also presented.
Ključne reči:
вршњачки односи / социјална дистанца / ученици са инвалидитетом / школско постигнуће / инклузивно образовање / ставови наставника / ставови деце / peer relations / social distance / students with disabilities / school achievement / inclusive education / teachers' attitudes / children's attitudesIzvor:
2022, 1-49Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Jovanović, Đurđija PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5200 AB - Дете са сметњама у развоју има право на школовање као и његови вршњаци типичне популације. С тим у вези, због све чешћег упијања модела инклузије долази се до питања какав је друштвени однос деце типичне популације и деце са сметњама у развоју. Из тог разлога, поставља се питање на какве изазове наилазе деца са сметњама у развоју кроз своје школовање. Циљ овог рада јесте да пружи обједињен преглед истраживања која су се бавила овим питањем. У овом мастер раду примењен је метод теоријске анализе. Он за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања која се баве квалитетом односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју. Такође, у раду је представљен појам инклузије, које су њене карактериситике, проблеми са којима се инклузија сусреће, али и начини на који се ти проблеми могу превазићи. Прегледом релевантних истраживања на тему квалитета односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју долази се до сазнања да укључивањем деце са сметњама у развоју у одељење редовне школе наилазимо на низ изазова које дете са сметњама у развоју треба да превазиђе. Ипак, како ће дете бити прихваћено, не зависи само од дететове дијагнозе, већ и од припремљености школског особља за рад са децом са сметњама, информисаности деце типичне популације и њихових родитеља, али поред свега тога у великој мери на прихваћеност деце утичу и породични односи који прате дете још из детињства. У даљем тексту истакнута је и улога васпитача и наставника у развоју емпатије деце типичне популације према деци са сметњама у развоју. Такође, представљене су и препоруке и стратегије за унапређивање вршњачког односа ове деце. AB - A child with developmental disabilities has the same right to education as his peers in the typical population. In this regard, due to the increasingly frequent absorption of the inclusion model, the question arises as to what is the social relationship between children of the typical population and children with developmental disabilities. For this reason, the question arises as to what challenges children with developmental disabilities encounter during their education. The aim of this paper is to provide a unified overview of research that has dealt with this issue. In this master thesis, the method of theoretical analysis was applied. His topic is the presentation and analysis of scientific works and relevant research that deal with the quality of relationships between peers of the typical population and peers with developmental disabilities. Also, the paper presents the concept of inclusion, what are its characteristics, the problems with which inclusion is encountered, but also the ways in which these problems can be overcome. A review of relevant research on the quality of the relationship between peers of the typical population and peers with disabilities leads to the knowledge that the inclusion of children with disabilities in a regular school class presents a series of challenges that a child with disabilities must overcome. However, how a child will be accepted depends not only on the child's diagnosis, but also on the preparation of the school staff to work with children with disabilities, the information of children of the typical population and their parents, but in addition to all that, the acceptance of children is largely influenced by family relationships which accompany the child since childhood. In the following document, the role of educators and teachers in the development of empathy of children of the typical population towards children with developmental disabilities is highlighted. Recommendations and strategies for improving the peer relationship of these children are also presented. T1 - Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju EP - 49 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5200 ER -
@mastersthesis{ author = "Jovanović, Đurđija", year = "2022", abstract = "Дете са сметњама у развоју има право на школовање као и његови вршњаци типичне популације. С тим у вези, због све чешћег упијања модела инклузије долази се до питања какав је друштвени однос деце типичне популације и деце са сметњама у развоју. Из тог разлога, поставља се питање на какве изазове наилазе деца са сметњама у развоју кроз своје школовање. Циљ овог рада јесте да пружи обједињен преглед истраживања која су се бавила овим питањем. У овом мастер раду примењен је метод теоријске анализе. Он за тему има приказ и анализу научних радова и релевантних истраживања која се баве квалитетом односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју. Такође, у раду је представљен појам инклузије, које су њене карактериситике, проблеми са којима се инклузија сусреће, али и начини на који се ти проблеми могу превазићи. Прегледом релевантних истраживања на тему квалитета односа вршњака типичне популације и вршњака са сметњама у развоју долази се до сазнања да укључивањем деце са сметњама у развоју у одељење редовне школе наилазимо на низ изазова које дете са сметњама у развоју треба да превазиђе. Ипак, како ће дете бити прихваћено, не зависи само од дететове дијагнозе, већ и од припремљености школског особља за рад са децом са сметњама, информисаности деце типичне популације и њихових родитеља, али поред свега тога у великој мери на прихваћеност деце утичу и породични односи који прате дете још из детињства. У даљем тексту истакнута је и улога васпитача и наставника у развоју емпатије деце типичне популације према деци са сметњама у развоју. Такође, представљене су и препоруке и стратегије за унапређивање вршњачког односа ове деце., A child with developmental disabilities has the same right to education as his peers in the typical population. In this regard, due to the increasingly frequent absorption of the inclusion model, the question arises as to what is the social relationship between children of the typical population and children with developmental disabilities. For this reason, the question arises as to what challenges children with developmental disabilities encounter during their education. The aim of this paper is to provide a unified overview of research that has dealt with this issue. In this master thesis, the method of theoretical analysis was applied. His topic is the presentation and analysis of scientific works and relevant research that deal with the quality of relationships between peers of the typical population and peers with developmental disabilities. Also, the paper presents the concept of inclusion, what are its characteristics, the problems with which inclusion is encountered, but also the ways in which these problems can be overcome. A review of relevant research on the quality of the relationship between peers of the typical population and peers with disabilities leads to the knowledge that the inclusion of children with disabilities in a regular school class presents a series of challenges that a child with disabilities must overcome. However, how a child will be accepted depends not only on the child's diagnosis, but also on the preparation of the school staff to work with children with disabilities, the information of children of the typical population and their parents, but in addition to all that, the acceptance of children is largely influenced by family relationships which accompany the child since childhood. In the following document, the role of educators and teachers in the development of empathy of children of the typical population towards children with developmental disabilities is highlighted. Recommendations and strategies for improving the peer relationship of these children are also presented.", title = "Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju", pages = "49-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5200" }
Jovanović, Đ.. (2022). Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju. , 1-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5200
Jovanović Đ. Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju. 2022;:1-49. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5200 .
Jovanović, Đurđija, "Kvalitet odnosa među vršnjacima tipične populacije i vršnjaka sa smetnjama u razvoju u školskom okruženju" (2022):1-49, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5200 .