Приказ основних података о документу

Effects of dog assisted interventions in persons with mental development difficulties

dc.creatorRajović, Vanja
dc.date.accessioned2023-08-02T07:11:50Z
dc.date.available2023-08-02T07:11:50Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5196
dc.description.abstractПоследњих година долази до пораста употребе интервенција потпомогнутих псима, као комплементарне методе рада у специјалној едукацији и рехабилитацији. Ове интервенције укључују терапијске активности, које за циљ имају побољшање физичког, социјалног, емоционалног и когнитивног функционисања особе. Циљ овог рада је да на основу прегледа доступне литературе прикаже и опише ефекте интервенција потпомогнутих терапијским псима на академске, когнитивне, психосоцијалне и физичке способности особа са тешкоћама у менталном развоју. На основу прегледаних радова, може се закључити да интервенције са терапијским псима могу обезбедити бројне позитивне ефекте за особe са тешкоћама у менталном развију, али и за целу породицу, као што су унапређивање социјалних вештина, подстицање социјалне интеракције и партиципације, виши ниво самопоуздања, унапређивање координације, равнотеже и других моторичких способности. Позитиван ефекат уочен је и у домену когнитивних и академских способности. Ипак, док се у неким земљама активно спроводе и истражују ове интервенције, у другим земљама су тек у најстајању. Како би се то променило, важно је да се обезбеди већи број стручњака и институција за обуку и сертификацију паса, као и боља повезаност са образовним институцијама, болницама и другим установама, које раде са особама са тешкоћама у менталном развоју.sr
dc.description.abstractIn recent years, there has been an increase in the use of dog assisted interventions, as a complementary method of work in Special Education and Rehabilitation. These interventions include therapeutic activities, which aim to improve a person's physical, social, emotional and cognitive functioning. The aim of this paper is to present and describe the effects of interventions assisted by therapy dogs on the academic, cognitive, psychosocial and physical abilities of persons with mental disabilities based on a review of the available literature. Based on the reviewed works, it can be concluded that interventions with therapy dogs can provide numerous positive effects for a person with mental disabilities, but also for the whole family, such as improving social skills, encouraging social interaction and participation, higher self-confidence, improvement coordination, balance and other motor skills. A positive effect was also observed in the domain of cognitive and academic abilities. However, while in some countries these interventions are being actively implemented and researched, in other countries they are still in their infancy. In order to change that, it is important to provide more experts and institutions for training and certification of dogs, as well as better connections with educational institutions, hospitals and other institutions that work with people with mental disabilities.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинтервенције потпомогнуте псимаsr
dc.subjectтерапијски пасsr
dc.subjectтешкоће у менталном развојуsr
dc.subjectdog-assisted interventionssr
dc.subjecttherapy dogsr
dc.subjectmental development difficultiessr
dc.titleEfekti intervencija potpomognutih psima kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvojusr
dc.titleEffects of dog assisted interventions in persons with mental development difficultiessr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage32
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5196
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу