Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju
Апстракт
Igranje je antropološka potreba kojom dete zadovoljava potrebu za aktivnošću, ispoljavanjem emocija i ostvarenjem određenih socijalnih uloga. I pored toga što su deca sa smetnjama u razvoju u ostvarivanju navedenih potreba u znatno nepovoljnijem položaju od svojih vršnjaka tipičnog razvoja, upravo je dečja igra oblast u kojoj je moguće ostvariti kompenzatorne programe i podstaći razvoj u celini. Sa decom sa smetnjama u razvoju predškolskog uzrasta, neophodno je sve samostalne, usmerene i kombinovane aktivnosti izvoditi upravo putem igara u okviru kojih su ona maksimalno angažovana, a njihova čula aktivna u opažanju koje treba organizovati i verbalizovati. I decu sa razvojnim smetnjama i njihove roditelje neophodno je ohrabrivati da se uključuju u što raznovrsnije oblike stimulativnih igara: istraživačke, energetske, igre za razvoj veština, socijalne igre, imaginativne igre, problemske igre. U ovom radu bavimo se karakteristikama ovih igara i mogućnostima njihove adaptacije u procesu va...spitanja dece sa smetnjama u razvoju.
Кључне речи:
dečja igra / deca sa smetnjama u razvoju / predškolski uzrastИзвор:
Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice, 2011, 13, 313-324Издавач:
- Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Maksimović, Jasna AU - Jablan, Branka PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/506 AB - Igranje je antropološka potreba kojom dete zadovoljava potrebu za aktivnošću, ispoljavanjem emocija i ostvarenjem određenih socijalnih uloga. I pored toga što su deca sa smetnjama u razvoju u ostvarivanju navedenih potreba u znatno nepovoljnijem položaju od svojih vršnjaka tipičnog razvoja, upravo je dečja igra oblast u kojoj je moguće ostvariti kompenzatorne programe i podstaći razvoj u celini. Sa decom sa smetnjama u razvoju predškolskog uzrasta, neophodno je sve samostalne, usmerene i kombinovane aktivnosti izvoditi upravo putem igara u okviru kojih su ona maksimalno angažovana, a njihova čula aktivna u opažanju koje treba organizovati i verbalizovati. I decu sa razvojnim smetnjama i njihove roditelje neophodno je ohrabrivati da se uključuju u što raznovrsnije oblike stimulativnih igara: istraživačke, energetske, igre za razvoj veština, socijalne igre, imaginativne igre, problemske igre. U ovom radu bavimo se karakteristikama ovih igara i mogućnostima njihove adaptacije u procesu vaspitanja dece sa smetnjama u razvoju. PB - Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice T2 - Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice T1 - Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju EP - 324 IS - 13 SP - 313 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_506 ER -
@article{ author = "Maksimović, Jasna and Jablan, Branka", year = "2011", abstract = "Igranje je antropološka potreba kojom dete zadovoljava potrebu za aktivnošću, ispoljavanjem emocija i ostvarenjem određenih socijalnih uloga. I pored toga što su deca sa smetnjama u razvoju u ostvarivanju navedenih potreba u znatno nepovoljnijem položaju od svojih vršnjaka tipičnog razvoja, upravo je dečja igra oblast u kojoj je moguće ostvariti kompenzatorne programe i podstaći razvoj u celini. Sa decom sa smetnjama u razvoju predškolskog uzrasta, neophodno je sve samostalne, usmerene i kombinovane aktivnosti izvoditi upravo putem igara u okviru kojih su ona maksimalno angažovana, a njihova čula aktivna u opažanju koje treba organizovati i verbalizovati. I decu sa razvojnim smetnjama i njihove roditelje neophodno je ohrabrivati da se uključuju u što raznovrsnije oblike stimulativnih igara: istraživačke, energetske, igre za razvoj veština, socijalne igre, imaginativne igre, problemske igre. U ovom radu bavimo se karakteristikama ovih igara i mogućnostima njihove adaptacije u procesu vaspitanja dece sa smetnjama u razvoju.", publisher = "Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice", journal = "Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice", title = "Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju", pages = "324-313", number = "13", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_506" }
Maksimović, J.,& Jablan, B.. (2011). Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice Univerzitet u Kragujevcu - Učiteljski fakultet, Užice.(13), 313-324. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_506
Maksimović J, Jablan B. Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice. 2011;(13):313-324. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_506 .
Maksimović, Jasna, Jablan, Branka, "Karakteristike i uloga igre kod dece sa smetnjama u razvoju" in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta, Užice, no. 13 (2011):313-324, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_506 .