Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19
2023
Преузимање 🢃
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Pandemija COVID-19 imala je ogroman uticaj na svakodnevni život ljudi.
Iznenadna promena svakodnevnice i uvođenje epidemioloških mera, kao što su samoizolacija i socijalno distanciranje, bile su posebno izazovne za decu sa poremećajima senzorne integracije. Pandemija COVID-19 izazvala je zatvaranje škola i masovnu upotrebu elektronskog učenja širom sveta što je doprinelo opsežnoj analizi njegove efikasnosti. I ako učenje na daljinu ima dugu tradiciju širom sveta postoji otvorena debata o ravnoteži između prednosti i nedostataka u njegovom korišćenju. Činjenica da neuroraznojni poremećaji kao što su poremećaji senzorne integracije pogađa od 5% do 16% učenika u školama, doprinosi važnosti debate o osmišljavanju vidova podrške ovoj populacionoj grupi. Ova studija ima za cilj pregled radova koji su istraživali pozitivne i negativne efekte upotrebe učenja na daljinu kod učenika sa poremećajima senzorne integracije. U radu se analizira i nivo percepcije roditelja o pruženoj podršci ovoj po...pulacionoj grupi tokom pandemije COVID-19. Pregled literature o odnosu učenja na daljinu, smetnji u učenju kod dece sa poremećajima senzorne integracije i pruženoj podršci deci tokom učenja, obavljen je preko elektronske baze podataka Google Scholar Advanced Search i Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku - KoBSON.
Nalazi su sažeti korišćenjem sistematskog i narativnog pristupa. Učenje na daljinu omogućilo je kontinuirano obrazovanje dece u uslovima karantina. Međutim, prilikom učenja na daljinu deca sa poremećajima senzorne integracije se susreću sa mnogobrojnim problemima, kao što su nedostatak motivacije, nedovoljno razumevanje nastavne materije, pojava setereotipije, nizak nivo tolerancije, učestale epizode razdražljivosti, poremećaji sna i česta pojava agresivnog ponašanja. Pandemija COVID-19 poveća la je probleme i brige u porodicama sa decom koja pate od različitih neurorazvojnih poremećaja. Roditelji iskazuju nezadovoljstvo zbog nedovoljno pružene podrške deci sa poremećajima senzorne integracije tokom pandemije COVID-19. Iznenadna pojava određenih stanja kod dece u vreme pandemije COVID-19 dodatno je povećala zabrinutost kod roditelja zbog trenutne nedostupnosti odgovarajuće nege deteta. Nalazi takođe sugerišu da bi trebalo da se osmisli jasan vid podrške mentalnom zdravlju ovoj deci nakon povratka u neposrednu nastavu. S obzirom na to da se deca sa poremećajima senzorne integracije oslanjaju na pažljivo uspostavljene rutine i odnose, kao i na neophodnu profesionalnu podršku, pojava pandemije COVID-19 dovela je do stagnacije u njihovom obrazovanju.
Кључне речи:
Covid-19 / deca sa poremećajima senzorne integracije / posebna obrazovna podrškaИзвор:
Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 2023, 181-181Издавач:
- Društvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Petrović Lazić, Mirjana AU - Ilić Savić, Ivana AU - Babac, Snežana PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5061 AB - Pandemija COVID-19 imala je ogroman uticaj na svakodnevni život ljudi. Iznenadna promena svakodnevnice i uvođenje epidemioloških mera, kao što su samoizolacija i socijalno distanciranje, bile su posebno izazovne za decu sa poremećajima senzorne integracije. Pandemija COVID-19 izazvala je zatvaranje škola i masovnu upotrebu elektronskog učenja širom sveta što je doprinelo opsežnoj analizi njegove efikasnosti. I ako učenje na daljinu ima dugu tradiciju širom sveta postoji otvorena debata o ravnoteži između prednosti i nedostataka u njegovom korišćenju. Činjenica da neuroraznojni poremećaji kao što su poremećaji senzorne integracije pogađa od 5% do 16% učenika u školama, doprinosi važnosti debate o osmišljavanju vidova podrške ovoj populacionoj grupi. Ova studija ima za cilj pregled radova koji su istraživali pozitivne i negativne efekte upotrebe učenja na daljinu kod učenika sa poremećajima senzorne integracije. U radu se analizira i nivo percepcije roditelja o pruženoj podršci ovoj populacionoj grupi tokom pandemije COVID-19. Pregled literature o odnosu učenja na daljinu, smetnji u učenju kod dece sa poremećajima senzorne integracije i pruženoj podršci deci tokom učenja, obavljen je preko elektronske baze podataka Google Scholar Advanced Search i Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku - KoBSON. Nalazi su sažeti korišćenjem sistematskog i narativnog pristupa. Učenje na daljinu omogućilo je kontinuirano obrazovanje dece u uslovima karantina. Međutim, prilikom učenja na daljinu deca sa poremećajima senzorne integracije se susreću sa mnogobrojnim problemima, kao što su nedostatak motivacije, nedovoljno razumevanje nastavne materije, pojava setereotipije, nizak nivo tolerancije, učestale epizode razdražljivosti, poremećaji sna i česta pojava agresivnog ponašanja. Pandemija COVID-19 poveća la je probleme i brige u porodicama sa decom koja pate od različitih neurorazvojnih poremećaja. Roditelji iskazuju nezadovoljstvo zbog nedovoljno pružene podrške deci sa poremećajima senzorne integracije tokom pandemije COVID-19. Iznenadna pojava određenih stanja kod dece u vreme pandemije COVID-19 dodatno je povećala zabrinutost kod roditelja zbog trenutne nedostupnosti odgovarajuće nege deteta. Nalazi takođe sugerišu da bi trebalo da se osmisli jasan vid podrške mentalnom zdravlju ovoj deci nakon povratka u neposrednu nastavu. S obzirom na to da se deca sa poremećajima senzorne integracije oslanjaju na pažljivo uspostavljene rutine i odnose, kao i na neophodnu profesionalnu podršku, pojava pandemije COVID-19 dovela je do stagnacije u njihovom obrazovanju. PB - Društvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 T1 - Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19 EP - 181 SP - 181 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5061 ER -
@conference{ author = "Petrović Lazić, Mirjana and Ilić Savić, Ivana and Babac, Snežana", year = "2023", abstract = "Pandemija COVID-19 imala je ogroman uticaj na svakodnevni život ljudi. Iznenadna promena svakodnevnice i uvođenje epidemioloških mera, kao što su samoizolacija i socijalno distanciranje, bile su posebno izazovne za decu sa poremećajima senzorne integracije. Pandemija COVID-19 izazvala je zatvaranje škola i masovnu upotrebu elektronskog učenja širom sveta što je doprinelo opsežnoj analizi njegove efikasnosti. I ako učenje na daljinu ima dugu tradiciju širom sveta postoji otvorena debata o ravnoteži između prednosti i nedostataka u njegovom korišćenju. Činjenica da neuroraznojni poremećaji kao što su poremećaji senzorne integracije pogađa od 5% do 16% učenika u školama, doprinosi važnosti debate o osmišljavanju vidova podrške ovoj populacionoj grupi. Ova studija ima za cilj pregled radova koji su istraživali pozitivne i negativne efekte upotrebe učenja na daljinu kod učenika sa poremećajima senzorne integracije. U radu se analizira i nivo percepcije roditelja o pruženoj podršci ovoj populacionoj grupi tokom pandemije COVID-19. Pregled literature o odnosu učenja na daljinu, smetnji u učenju kod dece sa poremećajima senzorne integracije i pruženoj podršci deci tokom učenja, obavljen je preko elektronske baze podataka Google Scholar Advanced Search i Konzorcijuma biblioteka Srbije za objedinjenu nabavku - KoBSON. Nalazi su sažeti korišćenjem sistematskog i narativnog pristupa. Učenje na daljinu omogućilo je kontinuirano obrazovanje dece u uslovima karantina. Međutim, prilikom učenja na daljinu deca sa poremećajima senzorne integracije se susreću sa mnogobrojnim problemima, kao što su nedostatak motivacije, nedovoljno razumevanje nastavne materije, pojava setereotipije, nizak nivo tolerancije, učestale epizode razdražljivosti, poremećaji sna i česta pojava agresivnog ponašanja. Pandemija COVID-19 poveća la je probleme i brige u porodicama sa decom koja pate od različitih neurorazvojnih poremećaja. Roditelji iskazuju nezadovoljstvo zbog nedovoljno pružene podrške deci sa poremećajima senzorne integracije tokom pandemije COVID-19. Iznenadna pojava određenih stanja kod dece u vreme pandemije COVID-19 dodatno je povećala zabrinutost kod roditelja zbog trenutne nedostupnosti odgovarajuće nege deteta. Nalazi takođe sugerišu da bi trebalo da se osmisli jasan vid podrške mentalnom zdravlju ovoj deci nakon povratka u neposrednu nastavu. S obzirom na to da se deca sa poremećajima senzorne integracije oslanjaju na pažljivo uspostavljene rutine i odnose, kao i na neophodnu profesionalnu podršku, pojava pandemije COVID-19 dovela je do stagnacije u njihovom obrazovanju.", publisher = "Društvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023", title = "Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19", pages = "181-181", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5061" }
Petrović Lazić, M., Ilić Savić, I.,& Babac, S.. (2023). Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 Društvo defektologa Srbije., 181-181. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5061
Petrović Lazić M, Ilić Savić I, Babac S. Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:181-181. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5061 .
Petrović Lazić, Mirjana, Ilić Savić, Ivana, Babac, Snežana, "Učenje na daljinu kod dece sa pormećajima senzorne integracije tokom pandemije Covid-19" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):181-181, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5061 .