Приказ основних података о документу

dc.creatorDrobac, Ana
dc.date.accessioned2023-01-23T12:12:37Z
dc.date.available2023-01-23T12:12:37Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5014
dc.description.abstractУвод. Сензорно процесуирање представља неуролошки процес који укључује перцепцију, организацију и реакцију на сензорни стимулус. То је свеобухватни процес који се односи на начин на који централни и периферни нервни систем управљају сензорним информацијама које долазе из наших седам периферних сензорних система. Информације које добијамо из наших чула треба да нам дају прецизну слику о свету. Када је у питању поремећај сензорног процесуирања, долази до неадекватне интеграције и организације сензорних стимулуса која пристижу до мозга. Такав поремеђај може стварати додатне тешкоће у свакодневним изазовима и социјалној партиципацији. Основно, бихевиорално, обележје овог поремећаја јесу атипични одговори на неутралне свакодневне стимулусе. Циљ. Општи циљ истраживања јесте утврдити да ли дисфункција сензорног процесуирања утиче на социјалне вештине и понашање глуве и наглуве деце. Такође, циљ истраживања био је утврдити да ли социо-демографске варијабле имају утицаја на социјалне вештине глуве и наглуве деце. Метод. Истраживање је спроведено у току 2020. године у онлајн форми, у групи родитеља деце са оштећењем слуха. Укупно 30 родитеља попунило је упитник, а истраживање је спроведено анонимно и на добровољној бази. Упитник који је коришћен у овом истраживању је Сензорни профил. Резултати. Дисфункција сензорног процесуирања може да утиче на социјалне вештине глуве и наглуве деце, с обзиром да је у три од шест домена утвђена повезаност. Социо- демографске варијабле, као што су пол, узраст, тип амплификације, степен оштећења слуха и присутство вишеструке ометености, нису се показали као фактори као утичу на социјалне вештине. Закључак. Код деце која имају дисфункцију сензорног процесуирања и сам развој социјалних вештина може бити угрожен. Потенцијално могу да се јаве проблеми у учењу и прикладном понашању. Терапија сензорне интеграције требало би да буде природна и организована кроз игру која има терапијску сврху.sr
dc.description.abstractIntroduction. Sensory processing is a neurological process which includes the perception, organization and a response to a sensory stimulus. It is a comprehensive process that refers to the way the central and peripheral nervous systems manage sensory information coming from our seven peripheral sensory systems. The information we receive from our senses should give us a precise sense of the world. Inadequate integration and organization of sensory stimuli reaching the brain lead to sensory processing disorders. Such a disorder can create additional difficulties in everyday challenges and social participation. The basic, behavioral, feature of this disorder is atypical responses to neutral everyday stimuli. Goal. The overall goal of the research is to determine whether sensory processing dysfunction affects the social skills and behavior of deaf and hard of hearing children. Also, the aim of the research was to determine whether socio-demographic variables have an impact on the social skills of deaf and hard of hearing children. Method. The research was conducted during 2020 in an online form in a group of parents of children with hearing impairment. A total of 30 parents completed the questionnaire. The survey was conducted anonymously and on a voluntary basis. The questionnaire used in this study is the Sensory Profile. Results. Sensory processing dysfunction can affect the social skills of deaf and hard of hearing children, since a connection has been established in three of the six domains. Socio-demographic variables, such as gender, age, type of amplification, degree of hearing impairment and the presence of multiple disabilities, have not been shown to affect social skills. Conclusion. In children who have dysfunction of sensory processing, the development of social skills can be endangered. Learning and appropriate behavior problems can potentially occur. Sensory integration therapy should be natural and organized through play that has a therapeutic purpose.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсензорно процесуирањеsr
dc.subjectсензорна интеграцијаsr
dc.subjectсоцијалне вештинеsr
dc.subjectглува и наглува децаsr
dc.subjectsensory processingsr
dc.subjectsensory integrationsr
dc.subjectsocial skillssr
dc.subjectdeaf and hard of hearing childrensr
dc.titleSenzorno procesuiranje i socijalne veštine kod gluve i nagluve decesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage101
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5014
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail
Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу