Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije
Online learning tools as a means of teaching during a pandemic
2022
Аутори
Paraušić, AnaStojanović, Marija
Popović-Ćitić, Branislava
Kovačević-Lepojević, Marina
Bukvić Branković, Lidija
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Pandemija virusa KOVID-19 dovela je do nužne implementacije nastave na daljinu posredstvom korišćenja digitalnih tehnologija i alata za onlajn učenje. Iako su institucije zadužene za kvalitet obrazovanja i vaspitanja u našoj zemlji organizovale obuke zaposlenih za upotrebu alata za onlajn učenje, istraživački nalazi sugerišu da digitalne kompetencije nastavnika i dalje nisu na zavidnom nivou, te upućuju na jasnu potrebu nastavnika za dodatnom obukom i podrškom u ovom domenu. S tim u vezi, napravljen je pregled 70 alata za onlajn učenje, a u ovom radu izdvojeni su oni koji bi mogli biti od najveće koristi nastavnicima. Cilj rada je sagledavanje uslova i načina njihovog korišćenja, kao i ukazivanje na prednosti i ograničenja koja se vezuju za njihovu upotrebu. U radu će biti predložena tipologija alata za onlajn učenje i prikazni neki od alata karakteristični za svaki tip. Neophodnost brzog prilagođavanja novonastaloj situaciji i prelazak na učenje na daljinu ukazali su na po...trebu kontinuirane edukacije nastavnika u oblasti izvođenja onlajn nastave. U cilju ovladavanja veštinama korišćenja alata za onlajn učenje u nastavnoj praksi, poželjno bi bilo pripremiti odgovarajuće vodiče ili priručnike za njihovu primenu.
The COVID-19 virus pandemic has led to the necessary implementation of distance teaching through the use of digital technologies and online learning tools. Although the institutions in charge of the quality of education in our country have organized training for employees to use online learning tools, research findings suggest that digital competencies of teachers are still not at an enviable level, and point to a clear need for teachers for additional training and support in this area. In this regard, an overview of 70 online learning tools was made, and in this paper, those that could be of the greatest benefit to teachers were singled out. The aim of this paper is to consider the conditions and methods of their use, as well as to point out the advantages and limitations associated with their use. The paper will also propose a typology of online learning tools and show some of the tools specific to each type. The need to quickly adapt to the new situation and the transition to distan...ce learning pointed to the need for continuous education of teachers in the field of online teaching. In order to master the skills of using online learning tools in teaching practice, it would be desirable to prepare appropriate guides or manuals for their application.
Кључне речи:
alati za onlajn učenje / onlajn nastava / nastava na daljinu / obrazovanje tokom pandemije / online learning tools / online teaching / distance learning / pandemic educationИзвор:
Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću, 2022, 18, 69-86Издавач:
- Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposaviću
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Paraušić, Ana AU - Stojanović, Marija AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Bukvić Branković, Lidija PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4884 AB - Pandemija virusa KOVID-19 dovela je do nužne implementacije nastave na daljinu posredstvom korišćenja digitalnih tehnologija i alata za onlajn učenje. Iako su institucije zadužene za kvalitet obrazovanja i vaspitanja u našoj zemlji organizovale obuke zaposlenih za upotrebu alata za onlajn učenje, istraživački nalazi sugerišu da digitalne kompetencije nastavnika i dalje nisu na zavidnom nivou, te upućuju na jasnu potrebu nastavnika za dodatnom obukom i podrškom u ovom domenu. S tim u vezi, napravljen je pregled 70 alata za onlajn učenje, a u ovom radu izdvojeni su oni koji bi mogli biti od najveće koristi nastavnicima. Cilj rada je sagledavanje uslova i načina njihovog korišćenja, kao i ukazivanje na prednosti i ograničenja koja se vezuju za njihovu upotrebu. U radu će biti predložena tipologija alata za onlajn učenje i prikazni neki od alata karakteristični za svaki tip. Neophodnost brzog prilagođavanja novonastaloj situaciji i prelazak na učenje na daljinu ukazali su na potrebu kontinuirane edukacije nastavnika u oblasti izvođenja onlajn nastave. U cilju ovladavanja veštinama korišćenja alata za onlajn učenje u nastavnoj praksi, poželjno bi bilo pripremiti odgovarajuće vodiče ili priručnike za njihovu primenu. AB - The COVID-19 virus pandemic has led to the necessary implementation of distance teaching through the use of digital technologies and online learning tools. Although the institutions in charge of the quality of education in our country have organized training for employees to use online learning tools, research findings suggest that digital competencies of teachers are still not at an enviable level, and point to a clear need for teachers for additional training and support in this area. In this regard, an overview of 70 online learning tools was made, and in this paper, those that could be of the greatest benefit to teachers were singled out. The aim of this paper is to consider the conditions and methods of their use, as well as to point out the advantages and limitations associated with their use. The paper will also propose a typology of online learning tools and show some of the tools specific to each type. The need to quickly adapt to the new situation and the transition to distance learning pointed to the need for continuous education of teachers in the field of online teaching. In order to master the skills of using online learning tools in teaching practice, it would be desirable to prepare appropriate guides or manuals for their application. PB - Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposaviću C3 - Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću T1 - Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije T1 - Online learning tools as a means of teaching during a pandemic EP - 86 EP - M52 IS - 18 SP - 69 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4884 ER -
@conference{ author = "Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Popović-Ćitić, Branislava and Kovačević-Lepojević, Marina and Bukvić Branković, Lidija", year = "2022", abstract = "Pandemija virusa KOVID-19 dovela je do nužne implementacije nastave na daljinu posredstvom korišćenja digitalnih tehnologija i alata za onlajn učenje. Iako su institucije zadužene za kvalitet obrazovanja i vaspitanja u našoj zemlji organizovale obuke zaposlenih za upotrebu alata za onlajn učenje, istraživački nalazi sugerišu da digitalne kompetencije nastavnika i dalje nisu na zavidnom nivou, te upućuju na jasnu potrebu nastavnika za dodatnom obukom i podrškom u ovom domenu. S tim u vezi, napravljen je pregled 70 alata za onlajn učenje, a u ovom radu izdvojeni su oni koji bi mogli biti od najveće koristi nastavnicima. Cilj rada je sagledavanje uslova i načina njihovog korišćenja, kao i ukazivanje na prednosti i ograničenja koja se vezuju za njihovu upotrebu. U radu će biti predložena tipologija alata za onlajn učenje i prikazni neki od alata karakteristični za svaki tip. Neophodnost brzog prilagođavanja novonastaloj situaciji i prelazak na učenje na daljinu ukazali su na potrebu kontinuirane edukacije nastavnika u oblasti izvođenja onlajn nastave. U cilju ovladavanja veštinama korišćenja alata za onlajn učenje u nastavnoj praksi, poželjno bi bilo pripremiti odgovarajuće vodiče ili priručnike za njihovu primenu., The COVID-19 virus pandemic has led to the necessary implementation of distance teaching through the use of digital technologies and online learning tools. Although the institutions in charge of the quality of education in our country have organized training for employees to use online learning tools, research findings suggest that digital competencies of teachers are still not at an enviable level, and point to a clear need for teachers for additional training and support in this area. In this regard, an overview of 70 online learning tools was made, and in this paper, those that could be of the greatest benefit to teachers were singled out. The aim of this paper is to consider the conditions and methods of their use, as well as to point out the advantages and limitations associated with their use. The paper will also propose a typology of online learning tools and show some of the tools specific to each type. The need to quickly adapt to the new situation and the transition to distance learning pointed to the need for continuous education of teachers in the field of online teaching. In order to master the skills of using online learning tools in teaching practice, it would be desirable to prepare appropriate guides or manuals for their application.", publisher = "Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposaviću", journal = "Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću", title = "Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije, Online learning tools as a means of teaching during a pandemic", pages = "86-M52-69", number = "18", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4884" }
Paraušić, A., Stojanović, M., Popović-Ćitić, B., Kovačević-Lepojević, M.,& Bukvić Branković, L.. (2022). Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću Učiteljski fakultet u Prizrenu - Leposaviću.(18), 69-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4884
Paraušić A, Stojanović M, Popović-Ćitić B, Kovačević-Lepojević M, Bukvić Branković L. Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije. in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću. 2022;(18):69-86. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4884 .
Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, Popović-Ćitić, Branislava, Kovačević-Lepojević, Marina, Bukvić Branković, Lidija, "Alati za onlajn učenje kao sredstva za izvođenje nastave tokom pandemije" in Zbornik radova Učiteljskog fakulteta u Prizrenu – Leposaviću, no. 18 (2022):69-86, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4884 .